OT

prostě všechno, co je tak trochu off-topic
Odpovědět
Uživatelský avatar
Fil
user
Příspěvky: 640
Registrován: 30.11.2008, 20:49
Bydliště: Ostrava

Re: OT

Příspěvek od Fil »

Možná si pletu pojmy (a teď to nemyslím ironicky), ale ještě by mě zajímalo jestli je při té dynamické kompresi 15:1 vždy stejný tlak ve válci i s t28 i s gt35, pokud ano, tak je hustota pořád stejná, pokud ne (to předpokládám) tak je ale ovšem rozdílná dynamická komprese...
Když někomu řekneš, že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!
Nissan X-trail T30
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Re: OT

Příspěvek od raddy »

pri danej dyn. kompresii je tlak vo valci (pred zapalenim) rovnaky. Co je odlisne je mnozstvo kysliku. Velke turbo natlaci do rovnakeho objemu pri rovnakom tlaku viac kyslika ako mensie. Tym padom potrebujes viac paliva,aby si udrzal afr. Inak povedane,pri tlaku 1bar turba t28 ziskam dajme tomu 300k,ale pri tom istom tlaku z turba gt35 ziskam dajme tomu 400k,to je len priklad. Samozrejme,tlak po zapaleni bude rozdielny,ale o to sa uz cievka nestara.
Edit:fil,spomen si na koniec zakladnej skoly,vztah tlak vs objem vs hustota.
Uživatelský avatar
Fil
user
Příspěvky: 640
Registrován: 30.11.2008, 20:49
Bydliště: Ostrava

Re: OT

Příspěvek od Fil »

Když do válce dostanu víc kyslíku, vstříknu k tomu víc paliva, tak to přece "zákonitě" musím stlačit v tom daném motoru víc, než míň paliva s méně kyslíkem a tím pádem bude tlak vyšší, tím pádem bude hustota vyšší a taky dynamická komprese bude vyšší? Co mi pořád uniká? Že by nějaká souvislost s teplotou?

Abych pravdu řekl, možná se mi to ani nechce dál řešit... :oops:
Když někomu řekneš, že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!
Nissan X-trail T30
MYSAK
user
Příspěvky: 4186
Registrován: 08.07.2007, 19:26
Kontaktovat uživatele:

Re: OT

Příspěvek od MYSAK »

Koukal sem po tom i na netu a o natazeni remenu nepise jen mara.. a podle me to nemyslel tak ze se vytahne ale ze proste pri pusobeni tech sil kdy tahne vacky proste propruzi. I by tomu odpovidalo to ze se (udajne, nalezeno na netu) natahuje ve vyssich otackach.. i bych tomu veril, kdyz se dokaze ohnout podle rozvodovych kol, zname to ze je pruznej a ze se nejak natahnout muze, otazka je jak moc..
Uživatelský avatar
Fil
user
Příspěvky: 640
Registrován: 30.11.2008, 20:49
Bydliště: Ostrava

Re: OT

Příspěvek od Fil »

Jak moc jsem tu už psal pár stran zpět, i 10hp rozdíl na 160hp motoru, které udělá trefená HU resp. správný předstih...
Když někomu řekneš, že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!
Nissan X-trail T30
Uživatelský avatar
mara_m
user
Příspěvky: 4987
Registrován: 23.06.2008, 17:46

Re: OT

Příspěvek od mara_m »

raddy mam na tebe dve otazky (predem rikam ze nikam nerejpam nic jde mi otot jen mi to vysvetlit )

prvni otazka kdyz mam valec ci nake teleso do nej foukam T28 a GT 35 pokazde nez zavre ventil nafoukam 1 bar do valce tak nejak mi hlava nebera jakym zpusobem se vezme od GT35 vice kysliku kdyz pri jednom baru ve stejnem telese je hustota vzduchu stejna a je jedno zda ji nafoukam pumpickou na kolo nebo turbem s lokomotivy jediny rozdil je cas ..... toto je muj nazor tak budu velice rad kdyz to uvedes jak se to veskutecnosti ma abych nepsal kraviny

druha vec je ze sem nepsal o tom ze se remen vytahne po xxx km ale ze pruzi takze kdyz mas 4 valec kde neni prekrity pruzin tak velke jak u 6 a vice valce takze u 4 valce vznikaj razy na vacce jak stlacuje pruziny ze remen nepropruzi ?

nerikam ze mam pravdu pletu se jako kazdej tak budu rad kdyz mi to vysvetlis
CNC výpalky laser ,plasma a autogen
Uživatelský avatar
mara_m
user
Příspěvky: 4987
Registrován: 23.06.2008, 17:46

Re: OT

Příspěvek od mara_m »

jeste dodam za predpokladu stejne teploty vzduchu :mrgreen:
CNC výpalky laser ,plasma a autogen
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Re: OT

Příspěvek od raddy »

odpoved na prvu otazku je: dynamicka kompresia rovnako ako staticka vyjadruje len pomer tlakov a nehovori nic o hustote zmesi. Iny priklad je medzichladic. Ak mam turbo bez ic,tlacim 1bar pri 150st,dyn. kompresia je dajme tomu 15:1. Zaradim ic,dyn.kompresia sa nezmeni,pretoze tlak sa nezmeni,avsak zmeni sa hustota,kedze sa zmeni teplota. Proste pojem dynamicka kompresia nemoze definovat naroky na energiu cievky.

Co sa tyka pumpicky,nezabudaj ze vykon tvori prietok vzduchu za cas. Je rozdiel ci pumpickujes 10l/s pri 1bar alebo 100l/s pri 1bar. To je rozdiel medzi malym a velkym kompresorom. Nie tlak,ale prietok. Nie dynamicka kompresia,ale hustota.
Druha otazka:pruzenim rozumiem problem s napnutim remena,nie s jeho natiahnutim.
Moderne rozvodove remene sa nenatiahnu,max.prasknu. Ak remen pruzi,je slabo napnuty. Mozno tomu nespravne rozumiem,skus dat link na nejaky konkretny pripad..
Uživatelský avatar
mara_m
user
Příspěvky: 4987
Registrován: 23.06.2008, 17:46

Re: OT

Příspěvek od mara_m »

v tom pripade nemuzes psat rozdil v turbu le teplote vzduchu coz udava hustotu (krom tlaku) takze velikost turba na to vicemene nema (v uvozovkach )vliv ale teplota a tak nejak jsem nepocital ze nekdo bude foukat prehratej vzduch ... proto se hadat nebudu

k druhe odpovedi kazdej material pruzi i zuby remenu ktere zapadaj do kola razy od vacky /RPM pruzi a dela to nepresnost na otevreni ventilu vliv zadnej ale na nacasovani HU kdy ma palit to je znat oproti snimani na klice samorejme ze nemluvim o velkem pruzeni ale otom ze to pruzi kazdej material pruzi natahuje se v zatezi ..........
CNC výpalky laser ,plasma a autogen
Uživatelský avatar
mara_m
user
Příspěvky: 4987
Registrován: 23.06.2008, 17:46

Re: OT

Příspěvek od mara_m »

raddy asi to nejak nechapu ale jiste ze nejde presne rict ze dynamicka komprese 15 je konec pro civky aby davali na 100% pac posouvajici hranici zapaleni ma teplota vzduchu(hustota ) nikoliv velikost turba pac treba ca18 ma objem valce 0,45l a pokud do valce dostanu 1bar vzduchu pri stejne teplote za treba 0,01sec nebo 0,2sec (pokud po tu dobu bude otevrenej ventil ) mi porad prijde jedno pac vysledny objem vzduchu musi bejt stejnej :mrgreen:
CNC výpalky laser ,plasma a autogen
Uživatelský avatar
adner
user
Příspěvky: 2480
Registrován: 10.03.2006, 03:15
Bydliště: Fiji
Kontaktovat uživatele:

Re: OT

Příspěvek od adner »

raddy píše:odpoved na prvu otazku je: dynamicka kompresia rovnako ako staticka vyjadruje len pomer tlakov a nehovori nic o hustote zmesi. Iny priklad je medzichladic. Ak mam turbo bez ic,tlacim 1bar pri 150st,dyn. kompresia je dajme tomu 15:1. Zaradim ic,dyn.kompresia sa nezmeni,pretoze tlak sa nezmeni,avsak zmeni sa hustota,kedze sa zmeni teplota. Proste pojem dynamicka kompresia nemoze definovat naroky na energiu cievky.

Co sa tyka pumpicky,nezabudaj ze vykon tvori prietok vzduchu za cas. Je rozdiel ci pumpickujes 10l/s pri 1bar alebo 100l/s pri 1bar. To je rozdiel medzi malym a velkym kompresorom. Nie tlak,ale prietok. Nie dynamicka kompresia,ale hustota.
Druha otazka:pruzenim rozumiem problem s napnutim remena,nie s jeho natiahnutim.
Moderne rozvodove remene sa nenatiahnu,max.prasknu. Ak remen pruzi,je slabo napnuty. Mozno tomu nespravne rozumiem,skus dat link na nejaky konkretny pripad..
Řekl bych, že tvůj mozek má docela problém s vnímáním. Všichni zde pochopili Márovo myšlenku s řemenem, jen ty ne. Navíc urážíš člověka 100x šikovnějšího na ruce a i když jeho písemný projev není za jedna, je vcelku dost chytrej. Pokud se chceš zapojit do debaty, no problem. Dělej to ale jako normální člověk, ne jako debil....Co se výše týče definice DCR a jejího nevlivu na energii jiskry (a té omáčky okolo) ...no je to tvůj boj...ale je to legrační :lol:
MYSAK
user
Příspěvky: 4186
Registrován: 08.07.2007, 19:26
Kontaktovat uživatele:

Re: OT

Příspěvek od MYSAK »

Jeste me tak napada k tomu casovani.. jakej problem by byl pohanet seriovej CAS pres vlastni prevod rovnou od kliky?
Uživatelský avatar
Fizzbiker
user
Příspěvky: 3406
Registrován: 14.01.2010, 18:29
Bydliště: cca Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: OT

Příspěvek od Fizzbiker »

problem by to nebyl, stejne tak muzes snimat treba na setrvak tak to maji resene treba volva tam uz mas velkou snimanou delku takze muzes mit docela jemne snimani ale do jake urovne (pocet kroku) je to prinos netusim.

cela pointa je v tom ze ten remen se nenatahne a nebude o xx jednotek delsi ale v zavoslosti na "preskakovani" vacek otevirani/zavirani ventilu bude delat to same jako kdyz vackou tocis klicem, tzn tlacis = zamckavas pruzinu prehoupens se prez vrchol vacky a pruzina tlaci a pootaci vackou sama. a pokud tu resime 1° predstihu coz je 1/360obvodu vackoveho kola pokud se nepletu ma 49 nebo 50 zubu s modulem 8mm

obvod kola tedy 50*8/360=400mm/360=1,1111111mm jedna vec je sila v tahu jakou ten remen udrzi a druha vec je jak umi pracovat s dynamickym razem a jeho cyklickým opakovanim pri dane frekvenci.

co se tyce mary rikal sem mu at se na to vysere ze je to hazeni hrachu na zed. na druhou stranu diskuze se vede proto aby si pozorovatele udelali vlastni obrazek.
:bootyshake: :bootyshake: :bootyshake: :bootyshake: :bootyshake: :bootyshake: :bootyshake:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
MYSAK
user
Příspěvky: 4186
Registrován: 08.07.2007, 19:26
Kontaktovat uživatele:

Re: OT

Příspěvek od MYSAK »

Pokud budu snimat setrvak uz to bude vyzadovat upravu v rizeni motoru.. me slo o pouziti seriovyho snimace. Otazka je jestli prinos je takovej aby to stalo za srani s prevodem :)

To co pises je mi jasny - propruzeni v zavislosti na praci vacek, ne konstantni natazeni remenu.
Uživatelský avatar
Fizzbiker
user
Příspěvky: 3406
Registrován: 14.01.2010, 18:29
Bydliště: cca Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: OT

Příspěvek od Fizzbiker »

domnivam se ze nikoliv,nahradu povazuju za vhodnou treba za pouziti neseriove jednotky zvlast tam kde je problem s nepresnosti nebo poruchovosti snimacu.

pro nase hrani (dle meho) zcela dostacuje seriovy CAS v dobrem stavu spravne namontovany (rovna prsa, neulomeny Dvysutupek, nevychozene loziska v CASu atd...)
:bootyshake: :bootyshake: :bootyshake: :bootyshake: :bootyshake: :bootyshake: :bootyshake:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Odpovědět