OT
Re: OT
Když do válce dostanu víc kyslíku, vstříknu k tomu víc paliva, tak to přece "zákonitě" musím stlačit v tom daném motoru víc, než míň paliva s méně kyslíkem a tím pádem bude tlak vyšší, tím pádem bude hustota vyšší a taky dynamická komprese bude vyšší? Co mi pořád uniká? Že by nějaká souvislost s teplotou?
Abych pravdu řekl, možná se mi to ani nechce dál řešit...
Abych pravdu řekl, možná se mi to ani nechce dál řešit...
Když někomu řekneš, že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!
Nissan X-trail T30
Nissan X-trail T30
Re: OT
Koukal sem po tom i na netu a o natazeni remenu nepise jen mara.. a podle me to nemyslel tak ze se vytahne ale ze proste pri pusobeni tech sil kdy tahne vacky proste propruzi. I by tomu odpovidalo to ze se (udajne, nalezeno na netu) natahuje ve vyssich otackach.. i bych tomu veril, kdyz se dokaze ohnout podle rozvodovych kol, zname to ze je pruznej a ze se nejak natahnout muze, otazka je jak moc..
Re: OT
raddy mam na tebe dve otazky (predem rikam ze nikam nerejpam nic jde mi otot jen mi to vysvetlit )
prvni otazka kdyz mam valec ci nake teleso do nej foukam T28 a GT 35 pokazde nez zavre ventil nafoukam 1 bar do valce tak nejak mi hlava nebera jakym zpusobem se vezme od GT35 vice kysliku kdyz pri jednom baru ve stejnem telese je hustota vzduchu stejna a je jedno zda ji nafoukam pumpickou na kolo nebo turbem s lokomotivy jediny rozdil je cas ..... toto je muj nazor tak budu velice rad kdyz to uvedes jak se to veskutecnosti ma abych nepsal kraviny
druha vec je ze sem nepsal o tom ze se remen vytahne po xxx km ale ze pruzi takze kdyz mas 4 valec kde neni prekrity pruzin tak velke jak u 6 a vice valce takze u 4 valce vznikaj razy na vacce jak stlacuje pruziny ze remen nepropruzi ?
nerikam ze mam pravdu pletu se jako kazdej tak budu rad kdyz mi to vysvetlis
prvni otazka kdyz mam valec ci nake teleso do nej foukam T28 a GT 35 pokazde nez zavre ventil nafoukam 1 bar do valce tak nejak mi hlava nebera jakym zpusobem se vezme od GT35 vice kysliku kdyz pri jednom baru ve stejnem telese je hustota vzduchu stejna a je jedno zda ji nafoukam pumpickou na kolo nebo turbem s lokomotivy jediny rozdil je cas ..... toto je muj nazor tak budu velice rad kdyz to uvedes jak se to veskutecnosti ma abych nepsal kraviny
druha vec je ze sem nepsal o tom ze se remen vytahne po xxx km ale ze pruzi takze kdyz mas 4 valec kde neni prekrity pruzin tak velke jak u 6 a vice valce takze u 4 valce vznikaj razy na vacce jak stlacuje pruziny ze remen nepropruzi ?
nerikam ze mam pravdu pletu se jako kazdej tak budu rad kdyz mi to vysvetlis
CNC výpalky laser ,plasma a autogen
Re: OT
odpoved na prvu otazku je: dynamicka kompresia rovnako ako staticka vyjadruje len pomer tlakov a nehovori nic o hustote zmesi. Iny priklad je medzichladic. Ak mam turbo bez ic,tlacim 1bar pri 150st,dyn. kompresia je dajme tomu 15:1. Zaradim ic,dyn.kompresia sa nezmeni,pretoze tlak sa nezmeni,avsak zmeni sa hustota,kedze sa zmeni teplota. Proste pojem dynamicka kompresia nemoze definovat naroky na energiu cievky.
Co sa tyka pumpicky,nezabudaj ze vykon tvori prietok vzduchu za cas. Je rozdiel ci pumpickujes 10l/s pri 1bar alebo 100l/s pri 1bar. To je rozdiel medzi malym a velkym kompresorom. Nie tlak,ale prietok. Nie dynamicka kompresia,ale hustota.
Druha otazka:pruzenim rozumiem problem s napnutim remena,nie s jeho natiahnutim.
Moderne rozvodove remene sa nenatiahnu,max.prasknu. Ak remen pruzi,je slabo napnuty. Mozno tomu nespravne rozumiem,skus dat link na nejaky konkretny pripad..
Co sa tyka pumpicky,nezabudaj ze vykon tvori prietok vzduchu za cas. Je rozdiel ci pumpickujes 10l/s pri 1bar alebo 100l/s pri 1bar. To je rozdiel medzi malym a velkym kompresorom. Nie tlak,ale prietok. Nie dynamicka kompresia,ale hustota.
Druha otazka:pruzenim rozumiem problem s napnutim remena,nie s jeho natiahnutim.
Moderne rozvodove remene sa nenatiahnu,max.prasknu. Ak remen pruzi,je slabo napnuty. Mozno tomu nespravne rozumiem,skus dat link na nejaky konkretny pripad..
Re: OT
v tom pripade nemuzes psat rozdil v turbu le teplote vzduchu coz udava hustotu (krom tlaku) takze velikost turba na to vicemene nema (v uvozovkach )vliv ale teplota a tak nejak jsem nepocital ze nekdo bude foukat prehratej vzduch ... proto se hadat nebudu
k druhe odpovedi kazdej material pruzi i zuby remenu ktere zapadaj do kola razy od vacky /RPM pruzi a dela to nepresnost na otevreni ventilu vliv zadnej ale na nacasovani HU kdy ma palit to je znat oproti snimani na klice samorejme ze nemluvim o velkem pruzeni ale otom ze to pruzi kazdej material pruzi natahuje se v zatezi ..........
k druhe odpovedi kazdej material pruzi i zuby remenu ktere zapadaj do kola razy od vacky /RPM pruzi a dela to nepresnost na otevreni ventilu vliv zadnej ale na nacasovani HU kdy ma palit to je znat oproti snimani na klice samorejme ze nemluvim o velkem pruzeni ale otom ze to pruzi kazdej material pruzi natahuje se v zatezi ..........
CNC výpalky laser ,plasma a autogen
Re: OT
raddy asi to nejak nechapu ale jiste ze nejde presne rict ze dynamicka komprese 15 je konec pro civky aby davali na 100% pac posouvajici hranici zapaleni ma teplota vzduchu(hustota ) nikoliv velikost turba pac treba ca18 ma objem valce 0,45l a pokud do valce dostanu 1bar vzduchu pri stejne teplote za treba 0,01sec nebo 0,2sec (pokud po tu dobu bude otevrenej ventil ) mi porad prijde jedno pac vysledny objem vzduchu musi bejt stejnej
CNC výpalky laser ,plasma a autogen
Re: OT
Řekl bych, že tvůj mozek má docela problém s vnímáním. Všichni zde pochopili Márovo myšlenku s řemenem, jen ty ne. Navíc urážíš člověka 100x šikovnějšího na ruce a i když jeho písemný projev není za jedna, je vcelku dost chytrej. Pokud se chceš zapojit do debaty, no problem. Dělej to ale jako normální člověk, ne jako debil....Co se výše týče definice DCR a jejího nevlivu na energii jiskry (a té omáčky okolo) ...no je to tvůj boj...ale je to legračníraddy píše:odpoved na prvu otazku je: dynamicka kompresia rovnako ako staticka vyjadruje len pomer tlakov a nehovori nic o hustote zmesi. Iny priklad je medzichladic. Ak mam turbo bez ic,tlacim 1bar pri 150st,dyn. kompresia je dajme tomu 15:1. Zaradim ic,dyn.kompresia sa nezmeni,pretoze tlak sa nezmeni,avsak zmeni sa hustota,kedze sa zmeni teplota. Proste pojem dynamicka kompresia nemoze definovat naroky na energiu cievky.
Co sa tyka pumpicky,nezabudaj ze vykon tvori prietok vzduchu za cas. Je rozdiel ci pumpickujes 10l/s pri 1bar alebo 100l/s pri 1bar. To je rozdiel medzi malym a velkym kompresorom. Nie tlak,ale prietok. Nie dynamicka kompresia,ale hustota.
Druha otazka:pruzenim rozumiem problem s napnutim remena,nie s jeho natiahnutim.
Moderne rozvodove remene sa nenatiahnu,max.prasknu. Ak remen pruzi,je slabo napnuty. Mozno tomu nespravne rozumiem,skus dat link na nejaky konkretny pripad..
- Fizzbiker
- user
- Příspěvky: 3406
- Registrován: 14.01.2010, 18:29
- Bydliště: cca Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: OT
problem by to nebyl, stejne tak muzes snimat treba na setrvak tak to maji resene treba volva tam uz mas velkou snimanou delku takze muzes mit docela jemne snimani ale do jake urovne (pocet kroku) je to prinos netusim.
cela pointa je v tom ze ten remen se nenatahne a nebude o xx jednotek delsi ale v zavoslosti na "preskakovani" vacek otevirani/zavirani ventilu bude delat to same jako kdyz vackou tocis klicem, tzn tlacis = zamckavas pruzinu prehoupens se prez vrchol vacky a pruzina tlaci a pootaci vackou sama. a pokud tu resime 1° predstihu coz je 1/360obvodu vackoveho kola pokud se nepletu ma 49 nebo 50 zubu s modulem 8mm
obvod kola tedy 50*8/360=400mm/360=1,1111111mm jedna vec je sila v tahu jakou ten remen udrzi a druha vec je jak umi pracovat s dynamickym razem a jeho cyklickým opakovanim pri dane frekvenci.
co se tyce mary rikal sem mu at se na to vysere ze je to hazeni hrachu na zed. na druhou stranu diskuze se vede proto aby si pozorovatele udelali vlastni obrazek.
cela pointa je v tom ze ten remen se nenatahne a nebude o xx jednotek delsi ale v zavoslosti na "preskakovani" vacek otevirani/zavirani ventilu bude delat to same jako kdyz vackou tocis klicem, tzn tlacis = zamckavas pruzinu prehoupens se prez vrchol vacky a pruzina tlaci a pootaci vackou sama. a pokud tu resime 1° predstihu coz je 1/360obvodu vackoveho kola pokud se nepletu ma 49 nebo 50 zubu s modulem 8mm
obvod kola tedy 50*8/360=400mm/360=1,1111111mm jedna vec je sila v tahu jakou ten remen udrzi a druha vec je jak umi pracovat s dynamickym razem a jeho cyklickým opakovanim pri dane frekvenci.
co se tyce mary rikal sem mu at se na to vysere ze je to hazeni hrachu na zed. na druhou stranu diskuze se vede proto aby si pozorovatele udelali vlastni obrazek.
Re: OT
Pokud budu snimat setrvak uz to bude vyzadovat upravu v rizeni motoru.. me slo o pouziti seriovyho snimace. Otazka je jestli prinos je takovej aby to stalo za srani s prevodem
To co pises je mi jasny - propruzeni v zavislosti na praci vacek, ne konstantni natazeni remenu.
To co pises je mi jasny - propruzeni v zavislosti na praci vacek, ne konstantni natazeni remenu.
- Fizzbiker
- user
- Příspěvky: 3406
- Registrován: 14.01.2010, 18:29
- Bydliště: cca Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: OT
domnivam se ze nikoliv,nahradu povazuju za vhodnou treba za pouziti neseriove jednotky zvlast tam kde je problem s nepresnosti nebo poruchovosti snimacu.
pro nase hrani (dle meho) zcela dostacuje seriovy CAS v dobrem stavu spravne namontovany (rovna prsa, neulomeny Dvysutupek, nevychozene loziska v CASu atd...)
pro nase hrani (dle meho) zcela dostacuje seriovy CAS v dobrem stavu spravne namontovany (rovna prsa, neulomeny Dvysutupek, nevychozene loziska v CASu atd...)
Re: OT
D vystupok na vacke nehra ziadnu ulohu pri otacani cas snimaca a jeho pritomnost alebo stav nemaju ziadny vplyv na presnost snimania vacky, tolko k jeho dolezitosti.Fizzbiker píše: pro nase hrani (dle meho) zcela dostacuje seriovy CAS v dobrem stavu spravne namontovany (rovna prsa, neulomeny Dvysutupek, nevychozene loziska v CASu atd...)
Rozvodove remene sa pouzivaju v aplikaciach pre radovo vyssie presnosti ako je potrebne pre motor a cuduj sa svete nemaju problem s pruzenim,vlnenim alebo ako ste to nakoniec nazvali. Ale samozrejme ja mam problem s vnimanim...to je tazke,ked sa to najprv natahuje,potom vlni a vo vysledku meni snimanie vacky. Hodne by mi pomohol s chapanim konkretny dokaz ako sa to deje. Hadam nenechate jedneho blbecka medzi chapavymi...
moj mozog ma sice problem s chapanim, ale vymluvim ti to jednou vetou: vacka netoci cas-em cez dva do seba zapadajuce D vystupky. No a je to.Fil píše:
Edit: Ještě mě tak napadlo, když je trigger pevně na klice a čidlo pevně na bloku nikde není prostor na nepřesnost, když ale cas-em točí vačka přes dva do sebe zapadající D výstupky které po těch letech na sebe určitě nedoléhají bez vůle...
Prostě mi nikdo nevymluví, že snímat kliku na vačce je blbost...
dufam ze som neurazil ani jednehoz citovanych.
Re: OT
V klidu, ve skříni mi leží standalone takže mě to moc netrápí, cas bude na autě pouze pro záběh motoru, pak synchro klika vačka... A je fakt, že v casu je ještě vnitřní tisícihran, takže úloha D výstupku může být jen ho dobře navést na tisícihran ve vačce (teď si neuvědomuju jak to tam vypadá), ale ten tisícihran na žádném z casu co jsem měl nevypadal zrovna přesně, nejlepší by bylo cas nasadit do vačky(bez krytu rozvodů) a zkusit vůli, třeba tam nebude, nevím, každopádně potencionální místo nepřesnost tam je...
Co se týče těch rozvodů (pružnost, vlnění nebo co to vlastně je), je to prostě fakt s kterým je třeba se smířit. Libor by ti o tom určitě něco napsal, kdyby jsi se ho na to zeptal...
Edit: Ještě to upravím, snímat kliku na vačce není blbost, ale je to horší varianta než snímat kliku na klice. To mi nikdo nevymluví.
Co se týče těch rozvodů (pružnost, vlnění nebo co to vlastně je), je to prostě fakt s kterým je třeba se smířit. Libor by ti o tom určitě něco napsal, kdyby jsi se ho na to zeptal...
Edit: Ještě to upravím, snímat kliku na vačce není blbost, ale je to horší varianta než snímat kliku na klice. To mi nikdo nevymluví.
Když někomu řekneš, že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!
Nissan X-trail T30
Nissan X-trail T30