OT
Re: OT
samozrejme je tam 8 vystupkov,ktore prenasaju pohyb. pokial je cas a vacka v poriadku, nie je dovod na nepresnost. kazdy system ma svoje plusy a minusy, snimanie z vacky je vseobecne spolahliva metoda.
co sa tyka vplyvu remena na presnost casovania:viem si predstavit zaznam casoveho useku snimania a naslednu superpoziciu casovacich znaciek. casova variabilita intervalov znacka-znacka uda rozptyl presnosti snimania. ja osobne si myslim, ze bude daleko pod minimalnim rozlisenim samotneho snimania, inak povedane bude nepodstatna. rad sa necham presvedcit o opaku, ako adner povedal vsetci okrem mna vedia ako to je, takze by nemal byt problem s konketnou ukazkou/dokazom.
rozvodove remene sa pouzivaju v aplikaciach kde su ovela vyssie zrychlenia resp. zmeny pohybu a ovela vyssie naroky na presnost a hlavne, hlavne na opakovatelnost presnosti. prenos pohybu rozvodovym remenom sa v priemysle povazuje za jeden z najpresnejsich a najopakovatelnejsich spomedzi bezne pouzivanych.
co sa tyka vplyvu remena na presnost casovania:viem si predstavit zaznam casoveho useku snimania a naslednu superpoziciu casovacich znaciek. casova variabilita intervalov znacka-znacka uda rozptyl presnosti snimania. ja osobne si myslim, ze bude daleko pod minimalnim rozlisenim samotneho snimania, inak povedane bude nepodstatna. rad sa necham presvedcit o opaku, ako adner povedal vsetci okrem mna vedia ako to je, takze by nemal byt problem s konketnou ukazkou/dokazom.
rozvodove remene sa pouzivaju v aplikaciach kde su ovela vyssie zrychlenia resp. zmeny pohybu a ovela vyssie naroky na presnost a hlavne, hlavne na opakovatelnost presnosti. prenos pohybu rozvodovym remenom sa v priemysle povazuje za jeden z najpresnejsich a najopakovatelnejsich spomedzi bezne pouzivanych.
Re: OT
Že vím, na jakém principu funguje křídlo (rozdílná rychlost proudění vzduchu nad a pod křídlem) neznamená, že mám doma tunel, vysokorychlostní kameru a nevím co všechno ještě abych Ti to mohl ukázat/dokázat... - Podobný příklad jako ty rozvody, když mi to ale poví někdo kdo to ověřeno má, tak mu věřím a nepotřebuju si to ověřovat znova...
Když někomu řekneš, že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!
Nissan X-trail T30
Nissan X-trail T30
Re: OT
akym sposobom to ma overene ten komu veris,zaujimalo by ma to. Ak pojdeme do detailov,to ci remen pruzi ci vlni ci cokovek robi je uplne nepodstatne,pokial je opakovatelnost tychto javov presnejsia ako je presnost samotneho snimania. Ja viem,ze v opakovatelnosti je remen spicka. Len zmena reproducibility sposobi zmenu presnosti snimania. Doteraz som sa nestretol z pripadom aby kolisala presnost snimania predzapalu kvoli remenu a jeho stavov,nech uz su akekolvek,okrem roztrhnutia.
- Fizzbiker
- user
- Příspěvky: 3406
- Registrován: 14.01.2010, 18:29
- Bydliště: cca Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: OT
raddy píše:D vystupok na vacke nehra ziadnu ulohu pri otacani cas snimaca a jeho pritomnost alebo stav nemaju ziadny vplyv na presnost snimania vacky, tolko k jeho dolezitosti.Fizzbiker píše: pro nase hrani (dle meho) zcela dostacuje seriovy CAS v dobrem stavu spravne namontovany (rovna prsa, neulomeny Dvysutupek, nevychozene loziska v CASu atd...)
dufam ze som neurazil ani jednehoz citovanych.[/quote]
neurazil jen sem potkal x motoru ktere byly "uplne na hovno" dle majitelu, ze nejedou a pritom byl CAS spatne nasazen prave kvuli absentujicimu D vystupku samozrejmne netvrdim ze se to otaci dikx nemu na co by tam pak byl ten "torx"....
me jen prijde ze vytahujes z kontextu a delas z lidi blbce a nebo proste neumis cist. navic sem nidke nepral ze de toci kvuli D vystupku. ma stejny smysl jako ty koliky na ktere se osazuje hlava prsa motoru nebo olejova pumpa.
Re: OT
raddy nak to motas
toto psal adner
Řekl bych, že tvůj mozek má docela problém s vnímáním. Všichni zde pochopili Márovo myšlenku s řemenem, jen ty ne
a ty napises tohle
ako adner povedal vsetci okrem mna vedia ako to je, takze by nemal byt problem s konketnou ukazkou/dokazom.
nejak to nechapu no.... adner nikde nepsal ze mam pravdu jen to ze si nedokazal pochopit co myslim
toto psal adner
Řekl bych, že tvůj mozek má docela problém s vnímáním. Všichni zde pochopili Márovo myšlenku s řemenem, jen ty ne
a ty napises tohle
ako adner povedal vsetci okrem mna vedia ako to je, takze by nemal byt problem s konketnou ukazkou/dokazom.
nejak to nechapu no.... adner nikde nepsal ze mam pravdu jen to ze si nedokazal pochopit co myslim
CNC výpalky laser ,plasma a autogen
Re: OT
Při koupi standalone ecu jsem se zmínil o tom, že bych rád zachoval pouze snímání na vačce (jednoduchost instalace), bylo mi to rozmluveno s tím, že pokud nechci snímat kliku i vačku, tak mám každopádně snímat kliku, na otázku proč mi bylo odpovězeno to co se tu už pár stran řeší...
Když někomu řekneš, že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!
Nissan X-trail T30
Nissan X-trail T30
Re: OT
fizz:moja poznamka sa tykala len tebou spomenuteho d vystupku a jeho ulohe v presnosti snimania,ponevadz cela debata je o tom. To ze si videl motory ktore zle bezali kvoli nespravne nasadenemu cas z dovodu chybajuceho vystupku nijako nememi fakt ze vystupok nema ziadny vplyv na presnost. Pokial mas pocit ze z teba tymto robim blbc tak si prilis domyslavy,ponevadz to nie je pravda a ani moj umysel.
Re: OT
Kluci,vim ze tu je par elektrikaru,poradte. Potrebuju tenhle konektor,cely den prolezam GME,a nic.
A pak kdyby nekdo vedel,jestli se prodava nejaka lista na fastonove dutinky,to taky nemuzu nikde najit. Idea je takova,ze vsechny budiky budou pripojeny pres fastony v tyhle liste.
A pak kdyby nekdo vedel,jestli se prodava nejaka lista na fastonove dutinky,to taky nemuzu nikde najit. Idea je takova,ze vsechny budiky budou pripojeny pres fastony v tyhle liste.
97' ECR33 M-spec 2
Re: OT
ok,ja som to pochopil nasledovne:mara_m píše:raddy nak to motas
toto psal adner
Řekl bych, že tvůj mozek má docela problém s vnímáním. Všichni zde pochopili Márovo myšlenku s řemenem, jen ty ne
a ty napises tohle
ako adner povedal vsetci okrem mna vedia ako to je, takze by nemal byt problem s konketnou ukazkou/dokazom.
nejak to nechapu no.... adner nikde nepsal ze mam pravdu jen to ze si nedokazal pochopit co myslim
najprv si napisal ze remen sposobi nepresnost casovania tym ze sa natiahne. Nasledne sa debata posunula od natiahnutia ako takeho k pruzeniu pri dynamickom namahani remena. Stale ale ostava v platnosti povodna myslienka ze remen znepresnuje snimanie,len si upresnil dovod. Ja som aj po tomto upresneni nesuhlasil s tym,ze remen sposobi nepresnost,pretoze mam dovody si to mysliet. Nasledne adner napisal ze som ta nepochopil. Kde som urobil chybu v chapani?
Re: OT
ano raddy mohl jsem to napsat lepe
bylo v jednom prispevku napsano ze se natahne ale v posledni vete bylo napsano ze se natahne v otackach
mimo jine byla to i reakce na prispevek FILA kde jsem si myslel ze na zaklade jeho prispevku to bude k pochopeni pristo to napisu lepe nebo se aspon pokusim tedy
a tak jako ty mas duvod si myslet ze v zavislosti dynamiky nepruzi tak ja mam opacny duvod proto se hadat nebudu pac to nikam nevede a stoji to jen cas ktery radeji venuju jinak
bylo v jednom prispevku napsano ze se natahne ale v posledni vete bylo napsano ze se natahne v otackach
mimo jine byla to i reakce na prispevek FILA kde jsem si myslel ze na zaklade jeho prispevku to bude k pochopeni pristo to napisu lepe nebo se aspon pokusim tedy
a tak jako ty mas duvod si myslet ze v zavislosti dynamiky nepruzi tak ja mam opacny duvod proto se hadat nebudu pac to nikam nevede a stoji to jen cas ktery radeji venuju jinak
CNC výpalky laser ,plasma a autogen
Re: OT
nechcem to zbytocne natahovat,len teda upresnim moj nazor: myslim si ze remen neovplivnuje presnost casovania aj v pripade ak pruzi,pretoze opakovatelnost pruzenia je vyssia ako presnost snimania. Toto som sa snazil napisat pocas debaty,pretoze som mal dojem ze temou je presnost ako taka. Inak povedane,ak nastavim fixny predzapal,jeho zmerana hodnota sa otackami(kvoli remenu) nezmeni,nech sa uz s nim deje cokolvek (co by mohla byt tema na separatnu debatu. Pokial sa da ukazat konkretny priklad ze to tak nie je,rad opravim svoje tvrdenie a budem mudrejsi. Ak som sa vyjadroval neprimerane,tak sa ti ospravedlnujem.mara_m píše:ano raddy mohl jsem to napsat lepe
bylo v jednom prispevku napsano ze se natahne ale v posledni vete bylo napsano ze se natahne v otackach
mimo jine byla to i reakce na prispevek FILA kde jsem si myslel ze na zaklade jeho prispevku to bude k pochopeni pristo to napisu lepe nebo se aspon pokusim tedy
a tak jako ty mas duvod si myslet ze v zavislosti dynamiky nepruzi tak ja mam opacny duvod proto se hadat nebudu pac to nikam nevede a stoji to jen cas ktery radeji venuju jinak
Re: OT
U turbotimeru jsem taky mel tenhle konektor.
Dosel jsem do GES a koupil http://www.ges.cz/cz/tkm-3-GES06600843.html a http://www.ges.cz/cz/tkt-3-GES06600839.html . Z puvodniho knektoru jsem vyndal kontakty a strcil do nove krytky.
Jestli chapu dobre tak potrebujes konektor s vice piny. Tedy treba TKM8 a TKT8. To by melo stacit. 3-4 draty napajeni sdilene a zustane ti 4-5 kabelu na signal.
Ja bych mel taky dotaz. Takej epoxyd pouzit na upravy interieru aby teplem nepovolil?
It is better to live dangerously for 34 years than to be bored for 84 years. (Adelaide Siffert)
On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)
Nippon Sangyo 200SX RS133
On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)
Nippon Sangyo 200SX RS133
Re: OT
Obávám se, že žádnej, protože ta blbá tepelná roztažnost je jejich vlastnost.
Jinak já bych ten konektor nechal, jak je a narval do něj izolovaný fastony.
Jinak já bych ten konektor nechal, jak je a narval do něj izolovaný fastony.
Measure With Micrometer, Mark With Chalk, Cut With Ax.
Woyta: "Kvalita zatáček se dá hodnotit počtem hrobečků. Čím víc hrobečků, tím větší zábava."
Re: OT
adner píše:Řekl bych, že tvůj mozek má docela problém s vnímáním. Všichni zde pochopili Márovo myšlenku s řemenem, jen ty ne. Navíc urážíš člověka 100x šikovnějšího na ruce a i když jeho písemný projev není za jedna, je vcelku dost chytrej. Pokud se chceš zapojit do debaty, no problem. Dělej to ale jako normální člověk, ne jako debil....Co se výše týče definice DCR a jejího nevlivu na energii jiskry (a té omáčky okolo) ...no je to tvůj boj...ale je to legračníraddy píše:odpoved na prvu otazku je: dynamicka kompresia rovnako ako staticka vyjadruje len pomer tlakov a nehovori nic o hustote zmesi. Iny priklad je medzichladic. Ak mam turbo bez ic,tlacim 1bar pri 150st,dyn. kompresia je dajme tomu 15:1. Zaradim ic,dyn.kompresia sa nezmeni,pretoze tlak sa nezmeni,avsak zmeni sa hustota,kedze sa zmeni teplota. Proste pojem dynamicka kompresia nemoze definovat naroky na energiu cievky.
Co sa tyka pumpicky,nezabudaj ze vykon tvori prietok vzduchu za cas. Je rozdiel ci pumpickujes 10l/s pri 1bar alebo 100l/s pri 1bar. To je rozdiel medzi malym a velkym kompresorom. Nie tlak,ale prietok. Nie dynamicka kompresia,ale hustota.
Druha otazka:pruzenim rozumiem problem s napnutim remena,nie s jeho natiahnutim.
Moderne rozvodove remene sa nenatiahnu,max.prasknu. Ak remen pruzi,je slabo napnuty. Mozno tomu nespravne rozumiem,skus dat link na nejaky konkretny pripad..
ja som nepisal o vplive ci nevplive DCR na potrebnu energiu iskry. Pisal som ze narok na potrebnu energiu iskry nie jf mozne vyjadrit konkretnou hodnotou DCR. Ako dovod som uviedol fakt ze ten isty motor moze mat pri tom istotm DCR uplne odlisny vykon a tym padom aj uplne odlisne naroky na energiu iskry. Parametrom vyjadrujucim pomer nie je mozne definovat pevny vztah k absolutnej hodnote. Ak ti to pride legracne,no problem,ja za nic nebojujem.
mara_m píše: prvni otazka kdyz mam valec ci nake teleso do nej foukam T28 a GT 35 pokazde nez zavre ventil nafoukam 1 bar do valce tak nejak mi hlava nebera jakym zpusobem se vezme od GT35 vice kysliku kdyz pri jednom baru ve stejnem telese je hustota vzduchu stejna a je jedno zda ji nafoukam pumpickou na kolo nebo turbem s lokomotivy jediny rozdil je cas .....
Mapa kompresoru turba ma na vodorovnej osi prietok a na zvislej tlak. Otacky kompresora tvoria 3D udaj v tvare oblasti. Pracovny bod kompresora sa moze posuvat lubovolnym smerom, moze sa posuvat aj cisto vodorovne. V tom pripade kompresor dodava rozny prietok pri rovnakom tlaku. Vacsi prietok pri rovnakom tlaku znamena, ze sa do valca pri kazdom cykle musi dostat viac vzduchu (pri rovnakom tlaku v sani), aby v danych otackach motorom preslo viac vzduchu. Z toho logicky vypliva, ze sa do valca dostane aj viac kyslika pri kazdom cykle. Na to, aby sa zmenil prietok, staci odstranit restrikciu v sani ci vyfuku. Lepsie uz teoriu toho, ako moze dostat to iste (alebo aj vacsie) turbo rozne mnozstvo kyslika do toho isteho motora pri tom istom tlaku, nedokazem vysvetlit.mara_m píše:raddy asi to nejak nechapu ale jiste ze nejde presne rict ze dynamicka komprese 15 je konec pro civky aby davali na 100% pac posouvajici hranici zapaleni ma teplota vzduchu(hustota ) nikoliv velikost turba pac treba ca18 ma objem valce 0,45l a pokud do valce dostanu 1bar vzduchu pri stejne teplote za treba 0,01sec nebo 0,2sec (pokud po tu dobu bude otevrenej ventil ) mi porad prijde jedno pac vysledny objem vzduchu musi bejt stejnej
Prakticky priklad: mam plne seriovu s13, tlak turba 0.7bar, vykon 170k. Seriovy vyfuk nahradim komplet 2.5" trubkou. Vsetci vieme, ze bez toho, aby sa zvisil tlak turba, sa vykon zvysi minimalne o 10k. To ze sa vykon zvysi je dokazom toho, ze sa zmenil-zvysil prietok vzduchu motorom, napriek tomu ze tlak ostal nezmeneny. Pracovny bod kompresora sa posunul doprava na osi x, tlak ostal rovnaky, zvysili sa otacky kompresora a zvysil sa prietok. Cize do toho isteho valca sa pri tom istom tlaku dostalo viac kyslika, napriek tomu ze pumpickuje ta ista pumpicka, akurat rychlejsie... Mam ca18det postaveny dajme tomu na 400k (vacky, hlava, zvody, vyfuk, IC tak dimenzovany, aby na teplotu okolia uchladil obidve dalej spomenute turba). Dam nanho t25 s tlakom 0.7bar. Maximalny vykon, ktory nameram bude odhadom 210k, co zodpoveda maximalnemu prietoku kompresora na osi x na jeho mape. Vymenim turbo za GT3071, ktore ma tu istu turbinu, ale vyrazne vacsi kompresor a nastavim ho na 0.7bar. Vykon, ktory nameram bude odhadom 320k a bude zodpovedat danemu prietoku na mape kompresora, ktory je ale v tomto pripade podstatne vyssi ako pri T25. To je vysvetlenie v praxi, ako moze to iste alebo vacsie turbo natlacit do toho isteho motora pri tych istych otackach a tlaku a teplote viac kyslika. Samozrejme, DCR bude vzdy to iste ci pri 210k alebo pri 320k, kedze vacky a tlak turba su rovnake. Je takisto jasne, ze naroky na cievky budu podstatne odlisne. Mne osobne to logicky zapada odpredu aj odzadu.
Re: OT
Woyta : diky.
Jeste mam neco na vas . Zapojeni EBC Greddy Profec A.
Vysvetlivky : Ty cisla jsou cisla hadicek co jdou ze solenoidu EBC.
Ja nevim kdo a jak steloval boost na mym Cacku driv,ale ani to vedet nepotrebuju. Ted mi jde jedna hadicka ze sani do BOVu,dalsi z turba do aktuatoru. Pokud tomu dobre rozumim,tak ja zapojim 1. do sani,2. do BOVka abych nemusel vrtat dalsi diru do trubek k IC,a trojku pripojim k aktuatoru.
Diru na turbu pak zaslepit? (cim ? )
Nekdo mi to prosim potvrdte,nerad bych si tam fouknul 2bary
Jeste mam neco na vas . Zapojeni EBC Greddy Profec A.
Vysvetlivky : Ty cisla jsou cisla hadicek co jdou ze solenoidu EBC.
Ja nevim kdo a jak steloval boost na mym Cacku driv,ale ani to vedet nepotrebuju. Ted mi jde jedna hadicka ze sani do BOVu,dalsi z turba do aktuatoru. Pokud tomu dobre rozumim,tak ja zapojim 1. do sani,2. do BOVka abych nemusel vrtat dalsi diru do trubek k IC,a trojku pripojim k aktuatoru.
Diru na turbu pak zaslepit? (cim ? )
Nekdo mi to prosim potvrdte,nerad bych si tam fouknul 2bary
97' ECR33 M-spec 2