Stránka 576 z 600
Re: OT
Napsal: 16.02.2014, 21:45
od mara_m
jedine stou rychlosti me napada ze kdyz je rychlost pistu a rychlost vzduchu tak po DU kdy jde pist nahoru a saci je stale otevrenej tak diky vetsi rychlosti proudeni vzduchu se tam dostane vic vzduchu (zacne se pozdeji vracet ) ale to krom turba jde docilit volbou spravneho prurezu vuci prutoku turba
Re: OT
Napsal: 16.02.2014, 21:50
od raddy
mara_m píše:jedine stou rychlosti me napada ze kdyz je rychlost pistu a rychlost vzduchu tak po DU kdy jde pist nahoru a saci je stale otevrenej tak diky vetsi rychlosti proudeni vzduchu se tam dostane vic vzduchu (zacne se pozdeji vracet ) ale to krom turba jde docilit volbou spravneho prurezu vuci prutoku turba
obavam sa ze nechapem co si chcel povedat. Kazdopadne pri atmo motore sa vyuziva maximalny mozny cas pohybu piestu hore pokial je vo valci podtlak,su sacie ventily otvorene. Takto sa maximalizuje VE a minimalizuje DCR. Pri turbe to nie je potrebne,piest by isiel proti pretlaku.
Atmo motor:cim vyssia VE,tym nizsia DCR.
Turbo motor:Cim vyssia DCR,tym vyssia VE
Re: OT
Napsal: 16.02.2014, 22:03
od Fil
Takže si vlastně vůbec neprotiřečíš...
Z mé strany končím diskuzi, nemá to cenu.
Re: OT
Napsal: 16.02.2014, 22:07
od raddy
Fil píše:Takže si vlastně vůbec neprotiřečíš...
Z mé strany končím diskuzi, nemá to cenu.
sorry ale nechapem o com tocis,ale v pohode. VE nehra ziadnu ulohu pri DCR a ak to nechapes,tvoja chyba...
Re: OT
Napsal: 16.02.2014, 22:14
od adner
klid kluci, teď nemám čas se vypisovat...DCR je pouze CR (tzv geometrická), která ovšem pracuje se vzduchem za provozu = rychlost, setrvačnost, tření, proto se taky jmenuje dynamická a odvíjí se od toho, kolik vzduchu se ve skutečnosti zmáčkne = tlak/hustota/množství kyslíku....takže vlastně vyjadřuje VE jinak...
Re: OT
Napsal: 16.02.2014, 22:18
od raddy
adner píše:klid kluci, teď nemám čas se vypisovat...DCR je pouze CR (tzv geometrická), která ovšem pracuje se vzduchem za provozu = rychlost, setrvačnost, tření, proto se taky jmenuje dynamická a odvíjí se od toho, kolik vzduchu se ve skutečnosti zmáčkne = tlak/hustota/množství kyslíku....takže vlastně vyjadřuje VE jinak...
ehm,ale nemas pravdu ani v jednej vete. CR ako aj DCR vyjadruju len pomer objemov a nemaju nic spolocne s kyslikom ci hustotou. DCR nema nic spolocne s rychlostou,trenim ani zotrvacnostou prudenia.
Mam pocit ze si pletiete kompresny tlak a kompresny pomer...
Re: OT
Napsal: 16.02.2014, 22:52
od mara_m
raddy nemuzu si pomoc at premyslim jak premyslim tak se vzrustajicim plnicim tlakem vzrusta DCR
Re: OT
Napsal: 16.02.2014, 22:55
od raddy
mara_m píše:raddy nemuzu si pomoc at premyslim jak premyslim tak se vzrustajicim plnicim tlakem vzrusta DCR
mara:samozrejme a ako inak by to malo byt? Tvrdim snad niekde opak??? X krat som predsa napisal co tvori DCR na turbo motore.
Re: OT
Napsal: 16.02.2014, 22:57
od Fil
Někde jo a někde ne, už jsem to psal " a ak to nechapes,tvoja chyba"...
Re: OT
Napsal: 16.02.2014, 22:58
od mara_m
pockej ktomu hlavnimu se dostanu
tak nechapu jakto kdyz budu plnit 1 bar nez zavre ventil do valce dostanu 1 bar jakto s vetsim turbem pri 1 baru bude ve valci vice kysliku jak pri 1 baru ve valci pri pouziti mensiho turba
Re: OT
Napsal: 16.02.2014, 22:58
od raddy
Fil píše:Někde jo a někde ne, už jsem to psal " a ak to nechapes,tvoja chyba"...
ale coze,s citaciou by to neslo?
Re: OT
Napsal: 16.02.2014, 23:02
od raddy
mara_m píše:pockej ktomu hlavnimu se dostanu
tak nechapu jakto kdyz budu plnit 1 bar nez zavre ventil do valce dostanu 1 bar jako s vetsim turbem pri 1 baru bude ve valci vice kysliku jak pri 1 baru ve valci pri pouziti mensiho turba
mara to nemyslis vazne,napisal som to tak podrobne ako sa len dalo...rozdiel je v prietoku...ale aky to ma suvis s DCR mi bohuzial unika.
Re: OT
Napsal: 16.02.2014, 23:04
od Fil
Ne, to nás na zvláštní škole ještě neučili... Jen bych chtěl napsat, že jsem rád za adnerův post, aspoň nejsem sám kdo tomu nerozumí...
Re: OT
Napsal: 16.02.2014, 23:05
od raddy
raddy píše:adner píše:raddy píše:odpoved na prvu otazku je: dynamicka kompresia rovnako ako staticka vyjadruje len pomer tlakov a nehovori nic o hustote zmesi. Iny priklad je medzichladic. Ak mam turbo bez ic,tlacim 1bar pri 150st,dyn. kompresia je dajme tomu 15:1. Zaradim ic,dyn.kompresia sa nezmeni,pretoze tlak sa nezmeni,avsak zmeni sa hustota,kedze sa zmeni teplota. Proste pojem dynamicka kompresia nemoze definovat naroky na energiu cievky.
Co sa tyka pumpicky,nezabudaj ze vykon tvori prietok vzduchu za cas. Je rozdiel ci pumpickujes 10l/s pri 1bar alebo 100l/s pri 1bar. To je rozdiel medzi malym a velkym kompresorom. Nie tlak,ale prietok. Nie dynamicka kompresia,ale hustota.
Druha otazka:pruzenim rozumiem problem s napnutim remena,nie s jeho natiahnutim.
Moderne rozvodove remene sa nenatiahnu,max.prasknu. Ak remen pruzi,je slabo napnuty. Mozno tomu nespravne rozumiem,skus dat link na nejaky konkretny pripad..
Řekl bych, že tvůj mozek má docela problém s vnímáním. Všichni zde pochopili Márovo myšlenku s řemenem, jen ty ne. Navíc urážíš člověka 100x šikovnějšího na ruce a i když jeho písemný projev není za jedna, je vcelku dost chytrej. Pokud se chceš zapojit do debaty, no problem. Dělej to ale jako normální člověk, ne jako debil....Co se výše týče definice DCR a jejího nevlivu na energii jiskry (a té omáčky okolo) ...no je to tvůj boj...ale je to legrační
ja som nepisal o vplive ci nevplive DCR na potrebnu energiu iskry. Pisal som ze narok na potrebnu energiu iskry nie jf mozne vyjadrit konkretnou hodnotou DCR. Ako dovod som uviedol fakt ze ten isty motor moze mat pri tom istotm DCR uplne odlisny vykon a tym padom aj uplne odlisne naroky na energiu iskry. Parametrom vyjadrujucim pomer nie je mozne definovat pevny vztah k absolutnej hodnote. Ak ti to pride legracne,no problem,ja za nic nebojujem.
mara_m píše:
prvni otazka kdyz mam valec ci nake teleso do nej foukam T28 a GT 35 pokazde nez zavre ventil nafoukam 1 bar do valce tak nejak mi hlava nebera jakym zpusobem se vezme od GT35 vice kysliku kdyz pri jednom baru ve stejnem telese je hustota vzduchu stejna a je jedno zda ji nafoukam pumpickou na kolo nebo turbem s lokomotivy jediny rozdil je cas .....
mara_m píše:raddy asi to nejak nechapu ale jiste ze nejde presne rict ze dynamicka komprese 15 je konec pro civky aby davali na 100% pac posouvajici hranici zapaleni ma teplota vzduchu(hustota ) nikoliv velikost turba pac treba ca18 ma objem valce 0,45l a pokud do valce dostanu 1bar vzduchu pri stejne teplote za treba 0,01sec nebo 0,2sec (pokud po tu dobu bude otevrenej ventil ) mi porad prijde jedno pac vysledny objem vzduchu musi bejt stejnej
Mapa kompresoru turba ma na vodorovnej osi prietok a na zvislej tlak. Otacky kompresora tvoria 3D udaj v tvare oblasti. Pracovny bod kompresora sa moze posuvat lubovolnym smerom, moze sa posuvat aj cisto vodorovne. V tom pripade kompresor dodava rozny prietok pri rovnakom tlaku. Vacsi prietok pri rovnakom tlaku znamena, ze sa do valca pri kazdom cykle musi dostat viac vzduchu (pri rovnakom tlaku v sani), aby v danych otackach motorom preslo viac vzduchu. Z toho logicky vypliva, ze sa do valca dostane aj viac kyslika pri kazdom cykle. Na to, aby sa zmenil prietok, staci odstranit restrikciu v sani ci vyfuku. Lepsie uz teoriu toho, ako moze dostat to iste (alebo aj vacsie) turbo rozne mnozstvo kyslika do toho isteho motora pri tom istom tlaku, nedokazem vysvetlit.
Prakticky priklad: mam plne seriovu s13, tlak turba 0.7bar, vykon 170k. Seriovy vyfuk nahradim komplet 2.5" trubkou. Vsetci vieme, ze bez toho, aby sa zvisil tlak turba, sa vykon zvysi minimalne o 10k. To ze sa vykon zvysi je dokazom toho, ze sa zmenil-zvysil prietok vzduchu motorom, napriek tomu ze tlak ostal nezmeneny. Pracovny bod kompresora sa posunul doprava na osi x, tlak ostal rovnaky, zvysili sa otacky kompresora a zvysil sa prietok. Cize do toho isteho valca sa pri tom istom tlaku dostalo viac kyslika, napriek tomu ze pumpickuje ta ista pumpicka, akurat rychlejsie... Mam ca18det postaveny dajme tomu na 400k (vacky, hlava, zvody, vyfuk, IC tak dimenzovany, aby na teplotu okolia uchladil obidve dalej spomenute turba). Dam nanho t25 s tlakom 0.7bar. Maximalny vykon, ktory nameram bude odhadom 210k, co zodpoveda maximalnemu prietoku kompresora na osi x na jeho mape. Vymenim turbo za GT3071, ktore ma tu istu turbinu, ale vyrazne vacsi kompresor a nastavim ho na 0.7bar. Vykon, ktory nameram bude odhadom 320k a bude zodpovedat danemu prietoku na mape kompresora, ktory je ale v tomto pripade podstatne vyssi ako pri T25. To je vysvetlenie v praxi, ako moze to iste alebo vacsie turbo natlacit do toho isteho motora pri tych istych otackach a tlaku a teplote viac kyslika. Samozrejme, DCR bude vzdy to iste ci pri 210k alebo pri 320k, kedze vacky a tlak turba su rovnake. Je takisto jasne, ze naroky na cievky budu podstatne odlisne. Mne osobne to logicky zapada odpredu aj odzadu.
Re: OT
Napsal: 16.02.2014, 23:06
od mara_m
co ten prutok zapricini ? na jake zaklede se tam dostane vic vzduchu kdyz po zavreni ventilu bude ve valci jeden bar
a myslim to vazne
souvislot to ma takovou ze sem napsal ze civky makaj do DCR 15 coz je +- 1bar a ty jsi napsal ze to je blbost ze zalezi na sitosti smesi tak me zajima fyzikalni zakon jakto ze ve stejnem protoru pri plneni jinejma prutokama a stejneho vysledneho tlaku je v jednom vice vzduchu tudiz vetsi sitos smesy