Stránka 7 z 12
Napsal: 17.01.2006, 10:52
od corkybell
Martine,nebud taky tvrdohlavy a konecne pochop,ze ti nechceme zle a podla mna a asi aj podla Strreta moze byt 200SX aj rodinne auto na nakupy.Aspon to talm mozes krasne poukladat okolo toho ramu a nic nerozypes z tasiek.:-)))))))
Napsal: 17.01.2006, 10:55
od corkybell
Kentoyo skus mi to prosim ta este raz vysvetlit ,ale cital som si to 20 krat a stale nechapem ako si to myslel.Neber to v zlom,ale ty si myslis,ze programovatelna RJ sa nastavuje podla toho co mu povie majitel auta co vsetko dal do auta???
Napsal: 17.01.2006, 11:09
od Martin_534
já to chápu, ale vysvětli to mojí ženě
Napsal: 17.01.2006, 11:18
od corkybell
Ten isty problem som mal aj ja,az do tej doby ako som jej ho ukazal.Som jej povedal ake je velke,mohutne,moderne,gulate,krasna farba tak to zezrala...a to,ze to ide na hovado,ze tam je turbina a zadny nahon to som jej uz vysvetlovat nemusel.Aj tak by tomu prd rozumela...babenky co uz.Cest vynimkam
Napsal: 17.01.2006, 11:27
od Martin_534
no problém je, že teď budu mít druhý dítě a vzdau je místa fakt málo, manželka se uskromní, ale co pak já, protože vzadu neni místo pro nohy ani pro 3 letý dítě v dětský sedačce
Napsal: 17.01.2006, 11:39
od Kentoya
upřímně v řídících jednotkách (řj) se moc nevyznám, ale co vím, tak nastavit řj tak aby byl max výkon bez poškození motoru není žádná sranda protože je zde hodně věcí, které musí do sebe zapadat, ad předstih, tlaky, vstřiky atd, jde mi o to, že v horshamu když dělali čipy, měli to na čem odzkoušet, a podle toho čipy udělali - podle toho co naměřily na diagnostice
programovatelná řj sice umí hodně, ale nevěřím tomu, že bez diagnostiky, jseš schopnej nastavit ji lépe než horsham uni čip, nic ve zlém, možná to někdo umí
jak říkám nejsem profík v tomto, ale základy mám a je to jedna z věcí, kterou si nedovedu představit,
a beru to třeba i podle toho, že otryskovat špičkově karburátor, a kněmu načasovat vačky, je bez změření takřka nadlidskej úkol, i když to samozřejmě jde (pro štourali vím že sx nemá karbec)
a proto mě jako laikovi v řj vychází lépe uni čip od horsham popř s mírnými úpravami od radyho, čímž mu smekám
totvsjo
Napsal: 17.01.2006, 12:17
od raddy
horsham ma velmi dobru reputaciu. trochu s tym chalanom komunikujem a viem, ze vsetky cipy co robi su vyvyjane na brzde. ak sa dodrzia predpisane upravy pre dany cip, nie je treba takmer nikdy nic doladovat.
takisto si treba uvedomit, ze princip funkcie ECU zahrne pomerne siroky rozsah prisposobivosti danym konkretnym podmienkam. pri svojej funcii ECU velmi hojne vyuziva interpolaciu medzi znamymi hodnotami v mapach a takisto to funguje pri prekroceni urcitych max. parametrov v mape, co znamena ze je tu vzdy urcita miera prisposobivosti. cize urcite neplati ze sa robi auto pre cip.....robi sa cip pre auto a ak zaujemca dodrzi dane upravy a parametre, moze byt s cipom spokojny.
a presne ako pise Kentoya, namapovat plne programovatelnu RJ nie je ziadna sranda. Cena mapovania sa pohybuje okolo 20-30tis Sk aj viac, cena samotnej RJ zhruba takisto. Vysledok bude (mozno) to iste ako cip za nejakych 150-200GBP.
Napsal: 17.01.2006, 14:31
od corkybell
Co sa tyka RJ nikto nehovoril,ze to je jednoducha vec nastavit tak ,aby vsetko do seba zapadalo ako rubikova kocka.Tak isto sa musi pouzivat brzda,najlepsie motorova,ktora je aj najpresnejsia.Stretli sa tu presna 2 tabory,jedny su za cip a ty druhy za RJ.Ja verim,ze kazda s tychto veci ma svoje opodstatnenie a kazda ma svoje plusy a minusy,ale ja osobne si myslim,ze RJ ma viacej plusov ako cip aj na ukor vyssej ceny za ktoru kupite RJ.Ja netuzim kupovat hotove kity na auto,nie je to podla mojich predstav a hlavne niektore kity si na p...u .Teda neviem ako je to s tymi na 200SX,ale videl som kit na Subaru a poviem vam,ze som bol sklamany zo spracovania toho kity a z turba ani nehovorim.Ja si chcem poskladat auto podla svojich predstav a dat si tam to co chcem a nemienim sa podriadovat niekomu,kto robi kity.A to je presne Raddy odpoved na tvoju vetu...ze sa robi auto pre cip a nie cip pre auto..to je hlupost,lebo ty si nuteny kupit si to co ti predpisu inac stoji cip za ... .Ale aby ste to nebrali,ze som zaujaty proti cipom,ja len opisujem svoj postoj k nim a myslim si ze maju viacej minusov oproti RJ.Hlavne to,ze ja tu RJ mozem vybrat a dat do uplne ineho auta a znova si ju nastavit,daju sa tam aktivovat zazracne hracky,mozem si spravit viac map a jazdit na 0.5 bar so spotrebou 10 l a hned ked prepnem mam tak 1.7 bar a vykon na hovado.Co ty si len odkazany na jedno nastavenie.Ale je pravda,ze kto si to nemoze dovolit a ma chut si zdvihnut vykon je aj cip moznost ako nato.Skusme trochu rozobrat debatu Cip vs RJ.Som zvedavy aj na ine reakcie a nazory.Zatim
Napsal: 17.01.2006, 14:46
od nizzmo
Raddy nie je odkazany len na jedno nastavenie, ma predsa Boost Controler
Napsal: 17.01.2006, 14:54
od raddy
nizzmo píše:Raddy nie je odkazany len na jedno nastavenie, ma predsa Boost Controler
presne tak, cip pokryva cele spektrum tlaku az po maximalny na ktory je navrhnuty (zjednodusene). Ak viem, ze moj cip je namapovany po dajme tomu 1.7bar, je len na mne, ci si nastavim boost controller na 1bar alebo na 1.7bar.
Corky, nezabudaj ze v S13 a S14 NIE JE TLAK TURBA RIADENY CIPOM!!!
Takisto nas nikdo nenuti kupovat kity kvoli cipu, my si svoje kity skladame, zvlast kupujeme turbo, zvlast zvody, zvlast FMIC atd a mozeme si vybrat.....
Napsal: 17.01.2006, 15:05
od Martin_534
corkybell: možná že nerozumíš tomu, pod co myslí raddy pod pojmem čiptuning a duležitá věc, s13 nemá el. ovládanou wg, takže čiptuning v našem pojetí je optimaliace dat v ecu a né zvednutí tlaku turba jak to dělaj čiptuning firmy
, co vydím jako hlavní výhodu, když upravuješ mapy seriový jednotky, tak ti stačí upravit jenom mapu pro boost, zbytek zustane odladěnej od nissanu :-)
v současné době má raddy programátor flash paměti a program, kterým může zobrazovat a upravovat datové mapy v paměti uložené, stejně jako u stand alone ecu akorát, to nemůže dělat online a musí vyměnit čip v jednotce, což je asi jediná nevýhoda - jinak si může data měnit jako ty, samořejmě že ale přijde od různé nastavbová vylepšení jako als apodobně, ale to podle mě stejně běžně na silnici nevyužiješ a když jo, tak hw motoru budeš měnit tak často, že ti pár korun navíc ani nepřijde
ps: jsem zastánce standalone ecu, v plánu mám časem haltech ek6 ale v současnosti si vystačím s čipem a pravděpodobně přikoupim jednoduchej palivovej piggiback computer - asi apexi safc
Napsal: 17.01.2006, 15:13
od corkybell
Martine,teraz mi to uz je jasnejsie a zle som si to asi vylozil ohladne toho cipu.Ten Haltech ti schvalujem,len si ho dufam nedas urobit na Slovensku.Dufam,ze aj u Vas je zastupca Haltechu
Napsal: 17.01.2006, 15:19
od Martin_534
no haltecha si plánuju naladit sám, jenže na to se o motorech potřebuju naučit daleko víc než teď znám, zatím se snažím obklopit různým diagnostickým vybavením - teď je v plánu všechny budíky konče EGT, v dalším kroku si chci pořídit wideband lambdu, pak apexi safc a pak se uvidí :-)
peněz mám poměrně málo, takže k haltechu se dopracuju za pár let
momentálně je ´v plánu upgrade podvozku na nějakou horší drift specifikci
Napsal: 17.01.2006, 15:23
od corkybell
Martine,tak to je odvaha,ale mas moj obdiv sa pustat do nieco takeho pokial si to este nevidel robit.Hlavne sa priprav na poriadnu paletu penazi ohladne veci a snimacov,kt.budes nato potrebovat.Nekonecny pribeh.Hlavne ked sa nedari
Napsal: 17.01.2006, 15:25
od corkybell
Raddy objasni mi prosim ta co najviac o tom cipe.Zaujima ma to.A co ked das Externy WG?Dokaze si s nim poradit?