Stránka 1 z 1

kompresní poměr

Napsal: 15.05.2007, 12:48
od Elviiis
Je to OT proto to píšu sem. Včera jsm byl u kentoyu pro turbíčko do nissana za to mu veřejně děkuji bo to byl fakt fofr. A nadhodil jsem svůj nápad z daihatsu a to jest snížit hlavu abych zvýšil kompres a snížit plnící tlak turba motor by tak dříve dosáhl max boostu a byl by silnější od spodu a při sprintech atd bych mohl tlak zdvihnout na např jeden bar ať to má grááády.

Proto by mně zajímalo co na to říkáte a hlavně jestli máte někdo nějakej vzorec o koloik mám snížit hlavu abych se dostal na takovou kompress abych měl seriovejch 74KW místo při 0.8bar při 0.5bar. Díky za rady. a co nejdříve zjistím kompress origo motoru.

Napsal: 15.05.2007, 12:55
od Elviiis
Tak prcek má kompresní poměr 7.8 : 1 takže jakou kompres mít abych mohl snížit tlak 0.3 bar a zůstal bych na seriovém výkonu.

Zde jsou přesné ůdaje:

Type : CB80 (CB70 in Japan)
Size : 993cc
Cylinders : 3
BHP : 99.23
Torque : 95.88 lbs ft
Bore : 76 mm
Stroke : 73 mm
Valves : 12 overhead
Compression : 7.8:1
Turbo : IHI type RHB51 with intercooler (later cars have watercooled turbo)
Standard boost pressure : 10.5 psi

Napsal: 15.05.2007, 13:03
od Vita.z31
Dle meho nazoru je max kompresni pomer na turbomotorech cca 10-10,5. Realne spis 9, ale stejne bych se bal detonaci. Ale prijde mi to jako zbytecnost snizovat hlavu kvuli par set ot/min, navic si zazdis cestu pro dalsi zvyseni plniciho tlaku.

Napsal: 15.05.2007, 13:04
od buky300zx
Cim nizsia hlava(vyssia kompresia)-vacsia nachilnost na detonacne spalovanie!!!!!

Napsal: 15.05.2007, 13:10
od Vita.z31
Mozna by ti mohlo pomoc tohle :wink:
forum/viewtopic.php?t=9359&highlight=

Napsal: 15.05.2007, 13:13
od Elviiis
Hmm.. Důvod proč jsem chtzěl snížit hlavu byl ten že by mohl být pak živější ale hlavně proto že mně fuel cut nepustí plnit více ale taky je fakt že už jsem přišel jak na fuel cut jde o to že jsem nechtěl odpojit tuto potvůrku elktonicky , za návod děkuji kenimu , protože bych byl rád kdyby mi zasáhnul alespoň při 1.1bar neo tak , jenže pak mně napadlo po zhlédnutí produktu od turbosmart dát na podtlakovou hadičku ovladající fuelcut prostě a jednoduše tlakový regulátor jako třeba boost controler a tudíž si budu moc fuel cut posunout podle potřeby. Vzhledem kvašim radám šáhnu po téte variantě.

Napsal: 15.05.2007, 15:42
od kenivruh
V pohode zvys kompresny pomer. Pri kvalite niektorych dnesnych benzinou to nieje az taky problem ako pred 20 rokmi, ked ten motor vznikol :) A ked budes poriadne chladit nasavany vzduch a aj motor, tak urcite zvladne tu vyssiu kompresiu.

Napsal: 16.05.2007, 06:47
od raddy
na vela vysokokompresnych atmosferickych motoroch sa montuje turbo alebo kompresor pri zachovanej kompresii, ktora je casto viac ako 10:1 a tlakuje sa 5-10psi. Podstatne je zodpovedajuce palivo ale hlavne urava predzapalu adekvatne k danej dynamickej kompresii (ked tlaci turbo). Cele je to takmer len o uprave predzapalu a samozrejme aj zmesi, kde sa davkuje zmes podstatne bohatsie kvoli kontrole spalovania.