Stránka 1 z 2

rychlost

Napsal: 02.08.2007, 08:19
od Kytt
otázka při vyndání katalizátoru se zvýší akcelerace ale sníží maximálku .Je to pravda máte někdo skušenosti_?

Re: rychlost

Napsal: 02.08.2007, 08:25
od raddy
Kytt píše:otázka při vyndání katalizátoru se zvýší akcelerace ale sníží maximálku .Je to pravda máte někdo skušenosti_?
nie je to pravda, aspon teda ciastocne. Odstranenie katalizatora ma tieto nasledky:
kvoli znizeniu odporu vo vyfuku stupne max. vykon, avsak posunie sa do velmi mierne vyssich otacok
stupne krutiaci moment, avsak znova malicko sa posunie do vyssich otacok
urychly sa mierne nabeh tlaku turba
klesne EGT a riziko detonacii

v praxi to znamena, ze tato uprava ma len pozitivne dosledky, posun krutaku do vyssich otacok je velmi mierny, avsak jeho narast je znatelny, realne sa jedna o finalny rozdiel vo vykone cca 10k. To znamena ze sa zlepsi ako akceleracia, tak aj max. rychlost a zaroven sa znizi EGT.

Napsal: 02.08.2007, 08:33
od Kytt
A platí to aj u motorů bez turba ?

Napsal: 02.08.2007, 08:51
od buky300zx
nie!Niektore motory(atmosfery) potrbuju protitlak,bez neho mozu ist horsie(klasne vykon)

Napsal: 02.08.2007, 09:02
od raddy
v principe je otazka protitlaku rovnaka pre motor preplnovany ci atmosfericky. Avsak atmo motor kvoli podstatne sirsim vackam potrebuje v nizsich otackach urcity protitlak vo vyfuku, inak by bol krutiaci moment dostupny az vo vyssich otackach. Preto ma atmo motor viac optimalizovany vyfuk a odstranenie katalizatora moze v atmo motore naozaj zhorsit priebeh krutiaceho momentu, ale vo finale by mal byt MAXIMALNY vykon a krutiaci moment vyssi, avsak moze byt nevhodne posunuty.

Napsal: 02.08.2007, 09:04
od lobiik
protitlak potrebuji tusim jen motory s karburatorem

Zkus z fichtla odmontovat tlumic vyfuku, taky se pomalu nerozjede :)

Napsal: 02.08.2007, 09:06
od Kytt
No ja jen že brácha má 100nx a při vyndání katu se mu snižila max.

Napsal: 02.08.2007, 09:21
od raddy
Kytt píše:No ja jen že brácha má 100nx a při vyndání katu se mu snižila max.
mozne to je, hlavne v pripade ak bolo vyfukove potrubie uzko optimalizovane na dany motor, moze dochadzat k vysavaniu nezhorenej zmesi ci prieniku zmesi do vyfukovych kanalov este pocas sania kvoli sirokemu prekrytiu otvorenia ventilov. atmo motory su silne optimalizovane, preto zmeny vo vyfuku prinasaju rozne kombinacie zmien priebehu vykonu motora.

Napsal: 02.08.2007, 09:52
od Kytt
Tak to asi bude možný ,četli jsme to v manualu pro primeru , jo ješ dal tam rezonátor

Napsal: 02.08.2007, 10:47
od Elviiis
rezonátor místo katru je dle mého nesmysl není vůbec přizpůsobený na rychlost aproudění v daném potrubí. Celkově je podle mne rezonátor dobrý akorát na stlumení zvuku. ať jej dá pryč. Jinak je lepší dát laděné svod yv kombinaci s vyndáním katru to má smysl. jinak je to tak jak říka raddy. Např já oddělal na mitsu colt 1.3 55Kw katr dal jsm střeďák z 1.6ky a průchozí koncák. v celém spektru šlo pozorovat zhoršení ale nad 6tis to začlo nabíhat. Tzn výkon se posunul extrémně vysoko oproti serii takže už by to chtělo i vačky a upravit karbec. A je možné že se sníží maximálka tím že se ti krouťák posune až moc vysoko a tudíž v těch otáčkách které auto používá při max speed na 5tku není krouťák dostatečný a proto klesne max speed i když max výkon může bejt lepší a zrychlení taky.

Je to pěkný příklad jak jde spřevodování a posunutí výkonu a krouťáku v ruku k ruce.

Jiank dalo by se to vylepšit tak že by dal menší kola (změní převodový poměr) a tím by se mohl dostat k potřebným otáčkám a protáhnout je o větší orzdíl než bude snížení rychlosti melími koly. Ale je potřeba pujčit si GPS aby ti přesně ukazovala rychlost.

Napsal: 02.08.2007, 12:05
od Mirek
Elviiis píše:rezonátor místo katru je dle mého nesmysl není vůbec přizpůsobený na rychlost aproudění v daném potrubí. Celkově je podle mne rezonátor dobrý akorát na stlumení zvuku. ať jej dá pryč.
Rezonator misto katu rozhodne nesmysl neni, nevim kde jsi na tom byl. Tlumeni neni rozhodne jedina funkce rezonatoru, urychluje take vyplach, usmernuje a zvysuje rychlost plynu zpomalenych turbem

Napsal: 02.08.2007, 12:09
od Elviiis
Mirek píše:
Elviiis píše:rezonátor místo katru je dle mého nesmysl není vůbec přizpůsobený na rychlost aproudění v daném potrubí. Celkově je podle mne rezonátor dobrý akorát na stlumení zvuku. ať jej dá pryč.
Rezonator misto katu rozhodne nesmysl neni, nevim kde jsi na tom byl. Tlumeni neni rozhodne jedina funkce rezonatoru, urychluje take vyplach, usmernuje a zvysuje rychlost plynu zpomalenych turbem
to jo ale tady se jedná o N/A motor

Napsal: 02.08.2007, 12:12
od Mirek
Elviiis píše:
Mirek píše:
Elviiis píše:rezonátor místo katru je dle mého nesmysl není vůbec přizpůsobený na rychlost aproudění v daném potrubí. Celkově je podle mne rezonátor dobrý akorát na stlumení zvuku. ať jej dá pryč.
Rezonator misto katu rozhodne nesmysl neni, nevim kde jsi na tom byl. Tlumeni neni rozhodne jedina funkce rezonatoru, urychluje take vyplach, usmernuje a zvysuje rychlost plynu zpomalenych turbem
to jo ale tady se jedná o N/A motor
i u tech to funguje..prave bych rekl ze mozna lip nez u turbiny...aspon mi to pri nakupu bylo tak receno...ze rezonator urychluje vyplach valcu tim ze snizuje zpomaleni plynu ve vyfuku.

Napsal: 02.08.2007, 12:29
od Elviiis
To je hodně ošemetná věc hlavně u atmosfér. protože rpo výrobu rezonátoru je potřeba znát více aspektů to jest přesnou rychlost proudění v místě kde přijde rezonátor , přesné množství spalin ajké tama projde apd. V našich šopech se to prodává podle obsahu což si myslím že není to pravé ořechové např 100koňovej swift bude mít jiné potřeby ve výfuku než 50koňové fávo nebo VW. Navíc u některých N/Aček je potřeba plyny urychlit a někdy spomalit. proto závodní potrubí u N/A se setává ze svodů , střeďáku a koncáku někdy jen s toho koncáku. Rezonátor bych tam určitě nedával.

Napsal: 02.08.2007, 13:36
od blázen
Mirek píše:
Elviiis píše:rezonátor místo katru je dle mého nesmysl není vůbec přizpůsobený na rychlost aproudění v daném potrubí. Celkově je podle mne rezonátor dobrý akorát na stlumení zvuku. ať jej dá pryč.
Rezonator misto katu rozhodne nesmysl neni, nevim kde jsi na tom byl. Tlumeni neni rozhodne jedina funkce rezonatoru, urychluje take vyplach, usmernuje a zvysuje rychlost plynu zpomalenych turbem
každá zvětšení a následné zmenšení průměru části potrubí bude mít za následek víření plynů, rezonátor nebude určitě urychlovat výplach..