Stránka 1 z 2
Napsal: 25.06.2004, 11:42
od swed
CUS V?EM,JAK TAK SHÁNÍM NĚJAKÝ FMIC TAK JSEM TEDY SEHNAL TEN NEMEN?Í Z AVIE.JSEM DOMLUVENEJ Z CHLÁPKEM CO MI JE DODÁ.MÁ TEDKA SKLADEM 3 KUSY A CENA JE MAX.2500kČ+NĚJAKÉ TO POSLÁNÍ.MO?NÁ ?E TO BUDE I LEVNĚJ?Í...JE?TĚ DLE DOMLUVY.PO VÍKENDU MU DÁVÁM VĚDĚT ABY MI JEDEN POSLAL.KDYBY NĚKDO CHTĚL TAKY TAK MYSLÍM, ?E ZA MEN?Í PENÍZ U? TAKOVÉHLE NOVÉ NEBUDOU
)))) JE TO TYP NA AVIA 60 MYSLIM.
V PŘÍPADĚ ZÁJMU SE SE MNOU SPOJTE...608/212250
SWED
Napsal: 25.06.2004, 14:27
od Martin_534
to je ten co má katany a doublejay?
a ono je jich víc druhů? jak vypadaj?
Napsal: 25.06.2004, 15:49
od doublejay
Je jich vic druhu, vim o minimalne trech, co maji stejnou sirku a vysku, lisi se tloustkou/hloubkou. 50,70 a ?100? mm. Optimalni je podle meho ta 70, 100 uz je dost velka a nez natlakujes takovy objem... Taky montaz asi nebude takova sranda. Ja mam sice jen tu 50, ale pri mem zpusobu montaze funguje skvele, auto nevadne ani po delsi projizdce a trubka k sani ma prijatelnou teplotu. Chce to ale zajistit sani co nejchladnejsiho vzduchu a dobry pristup naporu k fmic. To ale plati obecne, nejen pro Avii. Kdesi ve ve velkoobchode meli nejaky katalog s jeste min. jednim druhem, ale ten mel jinak vyvody (jeste horsi na montaz).
Napsal: 25.06.2004, 15:50
od doublejay
Mam jeden volny mensi IC, nechcete nekdo???
Velikostne je podobny standardnimu (mozna by se tam i vesel), ale je silnejsi, a hlavne: ve velmi dobrem stavu, nerozmlaceny a cisty. Pro porovnani na snimku a tim aviackym:
Napsal: 27.06.2004, 00:45
od Guest_SWED
jo je to ten co ma katany.je to na avii ten nejmen?í....více nevím..ale u? se tě?ím a? ho tam napasujem
)))
Napsal: 27.06.2004, 18:17
od sprinter
Ten vetsi je jen o 20mm silnejsi a ten nejvetsi je vyssi nez motor.Doublejay ma taky ten maly a v pohode mu stiha.
Napsal: 01.07.2004, 07:32
od swed
jak jsem tak shanel IC tak mi jeden člověk nabídnul IC ze saaba 9000T. kdybyste někdo měl zájem tak ho nechá za 1500-2000Kč
))) ?koda já u? mám z avie
)))
Napsal: 01.07.2004, 11:19
od doublejay
Par poznatku s Avii: vcera jsem se byl trochu projet a autu jsem poradne slapal na krk. Po par desitkach km jsem zastavil, otevrel kapotu a kontroloval teplotu trubek a IC. JE TO BOMBA!!! Prestoze mam jen tu nejtenci Avii (50mm), tak IC byl trochu vlazny na vstupu od turba a priblizne od poloviny - min. v posledni tretine - byl UPLNE STUDENY!!! Pravda, nemam zatim zvednuty tlak, ale moc dobre si pamatuju, jak rozpalene byly ty plastove trubky od standardniho IC vedouci kolem vodniho chladice, jak horka byla hadice pred klapkou. Jedine, co moji projizdku nezvladlo, byly tenke gumove/silikonove hadicky k BOVu, a tak jsem je prave ted nahradil poradnymi 12mm tlakovymi hadicemi s vnitrnim prumerem 4mm a s vypletem. Jeste musim sehnat poradna T-ecka a podtlakove rozvody povazuju za hotove. Vsechny hadice jsem zkratil na minimum (hlavne ty okolo premisteneho carbon canisteru), podtlak jsem rozdelil - za klapkou beru k meraku turba a do CC, zezadu ze sani beru pro FPR a BOV (a prozatim k puvodnimu FPR Control Solenoid Valve, jehoz vystup mam zaslepeny, pro jistotu pri pokusech). Podstatne se mi zlepsila odezva na plyn, rozdil byl nejmene tak veliky, jako po zmene zapojeni FPR!!!
P.S. Obrovsky vliv na tu teplotu tlakoveho vzduchu maji urcite i ty pouzite poradne kovove roury kolem IC - mimo jine jiste funguji jako slusny vymenik tepla (hlavne ta od turba).
Napsal: 01.07.2004, 12:15
od Ondrey
<!--QuoteBegin-doublejay+Jul 1 2004, 10:19 AM--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>
QUOTE (doublejay @ Jul 1 2004, 10:19 AM)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> Par poznatku s Avii: vcera jsem se byl trochu projet a autu jsem poradne slapal na krk. Po par desitkach km jsem zastavil, otevrel kapotu a kontroloval teplotu trubek a IC. JE TO BOMBA!!! Prestoze mam jen tu nejtenci Avii (50mm), tak IC byl trochu vlazny na vstupu od turba a priblizne od poloviny - min. v posledni tretine - byl UPLNE STUDENY!!! Pravda, nemam zatim zvednuty tlak, ale moc dobre si pamatuju, jak rozpalene byly ty plastove trubky od standardniho IC vedouci kolem vodniho chladice, jak horka byla hadice pred klapkou. Jedine, co moji projizdku nezvladlo, byly tenke gumove/silikonove hadicky k BOVu, a tak jsem je prave ted nahradil poradnymi 12mm tlakovymi hadicemi s vnitrnim prumerem 4mm a s vypletem. Jeste musim sehnat poradna T-ecka a podtlakove rozvody povazuju za hotove. Vsechny hadice jsem zkratil na minimum (hlavne ty okolo premisteneho carbon canisteru), podtlak jsem rozdelil - za klapkou beru k meraku turba a do CC, zezadu ze sani beru pro FPR a BOV (a prozatim k puvodnimu FPR Control Solenoid Valve, jehoz vystup mam zaslepeny, pro jistotu pri pokusech). Podstatne se mi zlepsila odezva na plyn, rozdil byl nejmene tak veliky, jako po zmene zapojeni FPR!!! [/quote]
Abys nevylítnul do vzduchu...
ale vá?ně: zkus to prosím nafotit, nějak jsem to v tom popisu nechytil
Napsal: 01.07.2004, 12:24
od doublejay
<!--QuoteBegin-Ondrey+Jul 1 2004, 11:15 AM--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>
QUOTE (Ondrey @ Jul 1 2004, 11:15 AM)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> zkus to prosím nafotit, nějak jsem to v tom popisu nechytil
[/quote]
Prave jdu fotit, neco uz je na me strance a neco (hlavne ty svody kolem IC a hadice) tam dam zitra (patek, 2.7.). Zatim mam motorovy prostor nemyty, ale snad to vsichni prezijete
Napsal: 01.07.2004, 12:32
od PetrS
Kucí ja bych s tim zapojenim podtlaku a fpr zas tak moc nesachoval, vzdyt vy nakonec vyndate i ridici jednotku a misto ni prijde cyklovac steracu z facka, ne ?
)
Ne, vazne, aby to pozdeji nemelo negativni dopad na ten motor, urcite tam japoncici nedavali zadne slepe streva, kdyz nejsou treba..
Muze to jet treba lepe, ale zas to bude treba mnohem vice zrat, nebo to neco zgurví.
Napsal: 01.07.2004, 14:59
od doublejay
<!--QuoteBegin-Petrking+Jul 1 2004, 11:32 AM--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Petrking @ Jul 1 2004, 11:32 AM)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> Kucí ja bych s tim zapojenim podtlaku a fpr zas tak moc nesachoval... [/quote]
Muzu te ubezpecit, ze na nejake experimenty moc nejsem a poustim se jen do toho, co je overene a odzkousene. A i tak si k tomu vzdycky nastuduju nejakou teorii. Japoncici prave na tomhle aute vymysleli super motor s obrovskym vykonem, ale kvuli beznym uzivatelum a samozrejme cene tento vykon stahli pouzitim standardnich dilu (priklad: airbox, znacne zuzena downpipe atd) a nektere dily nejspis jen z cenovych duvodu znacne poddimenzovali nebo nedoresili (brzdy, orig. kridlo, orig. IC). A s tim souvisi i ty hadice - z fyziky zname teorii, ze tlak plynu je v celem objemu stejny. Pouzite gumove hadicky, relativne tenkostenne, se pri zmene z podtlaku (pri volnobehu a nizkych otackach) na pretlak (pri vysokych ot., kdyz tlaci turbo) znacne deformuji - stahuji a nafukuji. Navic pri tech letech (a pod neodvetravanou kapotou, v blizkosti motoru a rozpaleneho turba) guma degraduje tak, ze jsem 2 dny hledal zavadu s prisavanim falesneho vzduchu, ktera byla zpusobena rozsypanou spojovaci hadickou (pri pohledu od ridice na prave strane motoru, blizko kabine). Tak jsem jen ty stavajici vymenil za hadice stejneho vnitrniho prumeru, ale takove, ze se nedeformuji ani za vyssich teplot. Podtlak ze sani se ve 200sx pouziva k ovladani FPR, k odvetravani par CC, a pokud pridas BOV, merak na turbo, pripadne ovladas actuator turba ze sani... Zacne ti narustat pocet T-rozbocovacu, roste mnozstvi spoju, a pokud to vse vezmes jen z jednoho podtlakoveho vystupu, tak ocekavej znacne zhorsene reakce na plynovy pedal. Znacnou zatez dela FPR a zejmena BOV, proto jsem to vsechno rozhazel i do toho vystupu za klapkou a pouzil poradne tlakove hadice s vnitrnim vypletem - ta puvodni se po projizdce zahrala tak, ze se zacala deformovat pri podtlaku a viditelne nafukovat pri vytocenem motoru, takze mi i zatepla kolisal volnobeh a bov se oteviral v zavislosti na teplote pokazde jinak. Ted to vse zmizelo a staci si brnknout o plynovy pedal, turbo raficka vystreli jako splasena. Nepouzil jsem nakonec ani puvodni pribalene T, protoze melo maly vnitrni prumer a zeslabovalo puvodni prurez. Navic bylo vrtane (!!!) a to jeste blbe (sikmo). Pouzil jsem T s vnitrnim prumerem 5mm s redukci (original kus) do 1,5mm, coz na merak staci.
Napsal: 01.07.2004, 15:06
od doublejay
...jeste pokracovani: Tam, kde je nejvetsi tepelne namahani, pouzil vyrobce i v originalu kovove trubicky, ale fakt jen tam, kde musel. Mohl jsem to udelat taky, misto tech hadic, ale plati, ze kazde napojeni by se pak stejne muselo udelat kouskem hadice (kvuli vibracim, pruznosti a dilatacim) a tech spoju by bylo neumerne mnozstvi, navic kazdy spoj je potencialnim zdrojem zavad. Jediny problem je cena - metr 8mm gumove hadice stoji par (deseti)korun, metr tlakove (pro tlaky az 10baru) stoji mezi 500 a 1000Kc. Ten rozdil je tak strasne moc poznat, ze bych tomu z vypraveni neveril.
Napsal: 01.07.2004, 19:08
od Conrad
Mel bych malej dotaz merak tlaku turba - raficka reaguje i na volnoběh - pridaní na neutrál. Mam tam klasicky tlakoměr a ten měří a? kdy? jedu
Napsal: 02.07.2004, 09:24
od doublejay
Slibene foto ic a rozvodu je <a href='
http://www.doublejay.wz.cz/gallery.htm#fmic' target='_blank'>zde.</a>