Stránka 1 z 1
Idem menit olej do motora a sviecky.
Napsal: 21.09.2004, 07:51
od tamo
Caute!
Idem menit olej. Ale aky? Podla manualu staci pre S13 vykonostna uroven API SE, SF, SG. Teraz tam je Valvoline 5W-40 API SL Fullsyn. Ja tam chcem dat Madit Prima 5w-40 API SH. (mame doma - nevyuzitu stvorlitrovku.)
Su tam teraz nejake CHAMPIONy. Kedze nemam kat a ani lambdasondu, ale povodne tam urcite boli, je potrebne davat PLATINOVE? Uvazoval som o BRISK PREMIUM LGS (turbo racing). Ale informacie s forov na internete a od kamosov ma od toho odhovorili. Teraz uvazujem o NGK (tie sa tam montuju original), ale chcem dat nieco od NGK lepsie ako original (trojkontaktove, iridiove - nech to je lepsie).
Diky za nazory a rady.
Re: Idem menit olej do motora a sviecky.
Napsal: 21.09.2004, 11:05
od milonovo
tamo píše:Caute!
Idem menit olej. Ale aky? Podla manualu staci pre S13 vykonostna uroven API SE, SF, SG. Teraz tam je Valvoline 5W-40 API SL Fullsyn. Ja tam chcem dat Madit Prima 5w-40 API SH. (mame doma - nevyuzitu stvorlitrovku.)
Su tam teraz nejake CHAMPIONy. Kedze nemam kat a ani lambdasondu, ale povodne tam urcite boli, je potrebne davat PLATINOVE? Uvazoval som o BRISK PREMIUM LGS (turbo racing). Ale informacie s forov na internete a od kamosov ma od toho odhovorili. Teraz uvazujem o NGK (tie sa tam montuju original), ale chcem dat nieco od NGK lepsie ako original (trojkontaktove, iridiove - nech to je lepsie).
Diky za nazory a rady.
Ty Brisky jsem měl v Sieře a nic moc,ne ??e bych čekal ??e mi přidaj 10 kon?,to ne,jelo to norm??lně,ale nic nevydr??ely.
Re: Idem menit olej do motora a sviecky.
Napsal: 21.09.2004, 11:29
od Ondrey
tamo píše:Su tam teraz nejake CHAMPIONy. Kedze nemam kat a ani lambdasondu, ...
Pro přeplňovan?? motory se obecně doporučuje pou??it? minim??lně platinovejch sv?ček. Hor??? mů??ou fungovat a třeba i l?p spalovat, ale nevydr??? dlouho. V?m o čem mluv?m, zkou??el jsem sv?čky s kruhov??m jiskři??těm - jelo to asi mo??n?? i l?p, ale vydr??ely 6.000 km..
Tak??e kup nějak?? platinov?? (třeba Brisk - jsou dobr?? a levn??) nebo rovou Denso Iridium...
Re: Idem menit olej do motora a sviecky.
Napsal: 21.09.2004, 19:32
od 935Baby
tamo píše:Caute!
Idem menit olej. Ale aky? Podla manualu staci pre S13 vykonostna uroven API SE, SF, SG. Teraz tam je Valvoline 5W-40 API SL Fullsyn. Ja tam chcem dat Madit Prima 5w-40 API SH. (mame doma - nevyuzitu stvorlitrovku.)
5W-40? To se mi nezda. Kazdy rika 10W-40 nebo 10W-60. Ja osobne tam mam Castrol Magnatec 10W-40. A do toho Maditu bych teda nesel, uz kvuli tomu ze ta znacka mi prijde pochybna. Zkratka bych tam daval neco znackovejsiho. Pravda je ze o Maditu temer nic nevim, jak jsou kvalitni adt. Zkratka prvni dojem me rika ruce pryc
Napsal: 21.09.2004, 20:00
od Martin_534
tak tak ne??etři a nalej tam 10w60, ten motor si to zaslou???
Napsal: 22.09.2004, 07:17
od tamo
Tak som rozhodnuty zatial takto:
- sviecky dam NGK original
- olej chcem dat polosyntetiku 10W-40 Madit 2000 Super. Co som z Raddym mailoval tak podla neho je 5W-40 riedky na turbo motor a vlastne je tento motor postaveny na polosyntetiku. Raddy tiez pouzival Madit 2000 a teraz pouziva Texaco. Chcem dat 2x tento olej po 1000 km ako vyplach a potom ho dat na 4000 - 5000 km. Mozno ze sa este rozhodnem pre Texaco. Castrol urcite nechcem davat.
Re: Idem menit olej do motora a sviecky.
Napsal: 22.09.2004, 07:27
od raddy
Ondrey píše:tamo píše:Su tam teraz nejake CHAMPIONy. Kedze nemam kat a ani lambdasondu, ...
Pro přeplňovan?? motory se obecně doporučuje použit? minim??lně platinovejch sv?ček. Horš? můžou fungovat a třeba i l?p spalovat, ale nevydrž? dlouho.
Platinove sviecky su urcene do motorov s katalizatorom, nie kvoli preplnaniu (platina posobi ako katalizator spalovania, vselijake tie ekoligicke sracky). Zivotnost sviecok v preplnanom motore skor zavisy od ich teplotneho urcenia a celkovej kvality ako materialu elektrody.
Napsal: 22.09.2004, 13:57
od Anonymous
Jak vlastne poznam, kdy uz maji svicky dost, pokud auto jede normalne? Mam tam uz cca 13 000 km Championy a stale mi neprijde, ze by dosluhovaly.. Nechce se mi je kazdych 5 000 km pacit z motoru, proc do toho vrtat, kdyz to jede
Ale vazne, je na chodu motoru nejak poznat kdyz uz svicky nejsou, co by mely byt ?
Napsal: 22.09.2004, 16:35
od tamo
Petr píše:Jak vlastne poznam, kdy uz maji svicky dost, pokud auto jede normalne? Mam tam uz cca 13 000 km Championy a stale mi neprijde, ze by dosluhovaly.. Nechce se mi je kazdych 5 000 km pacit z motoru, proc do toho vrtat, kdyz to jede
Ale vazne, je na chodu motoru nejak poznat kdyz uz svicky nejsou, co by mely byt ?
Sviecky sa podla manualu menia kazdych 20 000 km a platinove kazdych 100 000 km.
Ja ich menim preto, lebo som pre 2 tyzdnami kupil 200 SX a jedna sem tam vynechava a neviem kedy boli naposledy menene.
PS: Sviecky sa menia v pravidelnych intervaloch aj ked to funguje, lebo sa neda zistit ich funkcnost.
Napsal: 22.09.2004, 19:12
od milonovo
tamo píše:Petr píše:Jak vlastne poznam, kdy uz maji svicky dost, pokud auto jede normalne? Mam tam uz cca 13 000 km Championy a stale mi neprijde, ze by dosluhovaly.. Nechce se mi je kazdych 5 000 km pacit z motoru, proc do toho vrtat, kdyz to jede
Ale vazne, je na chodu motoru nejak poznat kdyz uz svicky nejsou, co by mely byt ?
Sviecky sa podla manualu menia kazdych 20 000 km a platinove kazdych 100 000 km.
Ja ich menim preto, lebo som pre 2 tyzdnami kupil 200 SX a jedna sem tam vynechava a neviem kedy boli naposledy menene.
PS: Sviecky sa menia v pravidelnych intervaloch aj ked to funguje, lebo sa neda zistit ich funkcnost.
Specielně u těch Brisk LGS jsem to zjistil tak,??e jsem prostě nenastartoval.