Podivně kouřící motor
Podivně kouřící motor
Nevim jestli to patří sem,snad jo.Nuže k věci : jedná se o motor CA18ET,najeto 180tkm,celkově vypadal relativně zachovalej,hned jak přišel do mých rukou dostal mobil 10w40 a přetěsnil sem mu těsnění mezi hlavou,svodama a turbem.Napřed jezdil na sériovém sání i vejfuku kde jel naprosto v pořádku až na lambdu,kterou jsem nakonec odpojil a chvíli jezdil bez ní.Pak jsem ho hodil do jinýho auta,vyměnil jsem lambádum,zrušil egr..Odvzdušnění hlavy bylo přes provizorně přes ten malej tuzink filtřík,blok byl odvzdušněnej sériově.Motor dostal velkej filtr a nerezovej plně průchozí vejfuk a začal kouřit na volnoběh..nejdřív jen velmi zřídka,když se zastavilo po jízdě a většinou jen když auto stálo do kopce,potom už pravidelně a včera snim kamarád absolboval jízdu kdy se dostal olej z plné hodnoty měrky na polovinu.Nikdy nezakouří pod plynem,nebo když tlačí turbo,ale vždycky až po chvilce co se zastaví..nerad bych ho celej vyndaval a řešil,sám osobně bych řekl že turbo to nebude protože to by mělo pouštět naopak při většim tlaku oleje.Tipuju to na těsnění pod hlavou.
Rád vyslechnu co si o tom myslí zdejší zkušenější jedinci.Díky !!
Rád vyslechnu co si o tom myslí zdejší zkušenější jedinci.Díky !!
Re: Podivně kouřící motor
Sorry že ti do toho kecám, ale tohle mi CA18DET dělá taky..kouří jen v rozmezí otáček 900 - 1500 vejš ne. Tak by mě taky zajímalo čím to je.
SR20DET swapped RS13
2007-2011 CA18DET - stock
2011-2018 SR20DET - stock
2019-???? SR20DET - build
2007-2011 CA18DET - stock
2011-2018 SR20DET - stock
2019-???? SR20DET - build
Re: Podivně kouřící motor
Vpohodě,aspoň už vtom nejsem sám Každopádně mě kouří jen v nezatíženym stavu..DragonART píše:Sorry že ti do toho kecám, ale tohle mi CA18DET dělá taky..kouří jen v rozmezí otáček 900 - 1500 vejš ne. Tak by mě taky zajímalo čím to je.
- kenivruh
- user
- Příspěvky: 4638
- Registrován: 27.10.2005, 15:37
- Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Podivně kouřící motor
Moj skromny odhad su gufera ventilov. Ako je pri malej zatazi/volnobehu vakuum vo valci, tak taha olej z hlavy do spalovacieho. Ak je v sani tlak od turba, tak sa tam olej nedostane.
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
Re: Podivně kouřící motor
odpoved je velmi jednoducha. ak sa jedna o BIELY olejovy dym, ktory sa objavy len na volnobehu alebo pri preradeni, tak sa jedna o poskodene olejove tesnenia na turbe. Prenikanie oleja je zosilnene znizenim protitlaku vo vyfuku napr. (montazou volneho vyfuku). Ciastocne sa tomu da zabranit montazou jednosmernej klapky do odvetrania vaciek (za predpokladu ze je zachovane seriove odvetranie cez PCV). Tema jednosmernej klapky je tu velakrat rozoberana, nedavno tu bol aktivny prispevok presne na tuto temu.
Ak by to bolo z ineho dovodu a olej by prenikal do valcov, potom by bol dym MODRASTY a hlavne byto dymilo viac menej stale. Ked raz gufera ventilov nestieraju, tak nestieraju. Pocas sacieho cyklu je vo valci vzdy dostatok vakua na nasatie oleja, cize by to dymilo viac menej stale, nielen na volnobehu.
Na presne zistenie problemu staci vybrat sviecky. Ak nie su od oleja, je to turbo. Ak su od oleja, moze to byt turbo, vtedy by ale musel byt olej aj v sani. Ak to nie je turbo a sviecky su od oleja, olej ide do valcov z motora a v sanie olej nebude.
Samozrejme, je teoreticky mozna kombinacia oboch stavov.
Ak by to bolo z ineho dovodu a olej by prenikal do valcov, potom by bol dym MODRASTY a hlavne byto dymilo viac menej stale. Ked raz gufera ventilov nestieraju, tak nestieraju. Pocas sacieho cyklu je vo valci vzdy dostatok vakua na nasatie oleja, cize by to dymilo viac menej stale, nielen na volnobehu.
Na presne zistenie problemu staci vybrat sviecky. Ak nie su od oleja, je to turbo. Ak su od oleja, moze to byt turbo, vtedy by ale musel byt olej aj v sani. Ak to nie je turbo a sviecky su od oleja, olej ide do valcov z motora a v sanie olej nebude.
Samozrejme, je teoreticky mozna kombinacia oboch stavov.
Re: Podivně kouřící motor
Mě to jde mírně do modra...a při přeřazení to nic nedělá, jen když stojíš +- 20 - 30 vteřin tak to začne.
SR20DET swapped RS13
2007-2011 CA18DET - stock
2011-2018 SR20DET - stock
2019-???? SR20DET - build
2007-2011 CA18DET - stock
2011-2018 SR20DET - stock
2019-???? SR20DET - build
Re: Podivně kouřící motor
ak mas odvetranie seriove cez PCV, staci urobit rychly test-upchaj prstom na volnobehu hadicu odvetrania vaciek (vacky-sanie pred turbom). ak dym po upchati zmizne, je to turbo.DragonART píše:Mě to jde mírně do modra...a při přeřazení to nic nedělá, jen když stojíš +- 20 - 30 vteřin tak to začne.
Re: Podivně kouřící motor
Díky moc..otestujuraddy píše:odpoved je velmi jednoducha. ak sa jedna o BIELY olejovy dym, ktory sa objavy len na volnobehu alebo pri preradeni, tak sa jedna o poskodene olejove tesnenia na turbe. Prenikanie oleja je zosilnene znizenim protitlaku vo vyfuku napr. (montazou volneho vyfuku). Ciastocne sa tomu da zabranit montazou jednosmernej klapky do odvetrania vaciek (za predpokladu ze je zachovane seriove odvetranie cez PCV). Tema jednosmernej klapky je tu velakrat rozoberana, nedavno tu bol aktivny prispevok presne na tuto temu.
Ak by to bolo z ineho dovodu a olej by prenikal do valcov, potom by bol dym MODRASTY a hlavne byto dymilo viac menej stale. Ked raz gufera ventilov nestieraju, tak nestieraju. Pocas sacieho cyklu je vo valci vzdy dostatok vakua na nasatie oleja, cize by to dymilo viac menej stale, nielen na volnobehu.
Na presne zistenie problemu staci vybrat sviecky. Ak nie su od oleja, je to turbo. Ak su od oleja, moze to byt turbo, vtedy by ale musel byt olej aj v sani. Ak to nie je turbo a sviecky su od oleja, olej ide do valcov z motora a v sanie olej nebude.
Samozrejme, je teoreticky mozna kombinacia oboch stavov.
Re: Podivně kouřící motor
jj komplet serie.. díky za tip zkusím...raddy píše:ak mas odvetranie seriove cez PCV, staci urobit rychly test-upchaj prstom na volnobehu hadicu odvetrania vaciek (vacky-sanie pred turbom). ak dym po upchati zmizne, je to turbo.
SR20DET swapped RS13
2007-2011 CA18DET - stock
2011-2018 SR20DET - stock
2019-???? SR20DET - build
2007-2011 CA18DET - stock
2011-2018 SR20DET - stock
2019-???? SR20DET - build
- kenivruh
- user
- Příspěvky: 4638
- Registrován: 27.10.2005, 15:37
- Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Podivně kouřící motor
Mozes k tomu napisat nejake vysvetlenie, akosi ma nenapada preco je to takraddy píše:ak dym po upchati zmizne, je to turbo.
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
- driftak
- user
- Příspěvky: 1166
- Registrován: 20.08.2007, 09:19
- Bydliště: Bratislava-petrzalka / Senec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Podivně kouřící motor
Ani ja, ale vyznam sa v tom asi ako v skladani lega. Takze, ...kenivruh píše:Mozes k tomu napisat nejake vysvetlenie, akosi ma nenapada preco je to takraddy píše:ak dym po upchati zmizne, je to turbo.
Lilo projekt Nissan 200sx - S13 - rozpredaj
Yamaha Raptor 700
MB W124 2,5TD automat- momentalny daily car
Kto neskoro brzdí, ďalej zájde. ---...benzín nás každodenný daj nám dnes,posveť sa ostrá vačkovka,príd očakávaný výkon z teba,i neuveď nás do zadretia,ale zbav nás usadenín karbonu,lebo tvoj je olej,i klukovka,i ojnice i piesty i blok motora naveky vekov amen.
Yamaha Raptor 700
MB W124 2,5TD automat- momentalny daily car
Kto neskoro brzdí, ďalej zájde. ---...benzín nás každodenný daj nám dnes,posveť sa ostrá vačkovka,príd očakávaný výkon z teba,i neuveď nás do zadretia,ale zbav nás usadenín karbonu,lebo tvoj je olej,i klukovka,i ojnice i piesty i blok motora naveky vekov amen.
Re: Podivně kouřící motor
je to jednoduche a uz to tu bolo viac krat podrobne rozpisane. pri seriovom zapojeni PCV odvetrania upchatie hadice AFM-vacky vyrazne zvysi podtlak v olejovej vani a tym dojde k zvyseniu odtoku oleja z turba, resp. znizenie tlaku oleja na stieracie kruzky. na tento ucel sa pouziva jednosmerna klapka. tato metoda funguje ale len ak ma motor viac menej normalne kompresie a netlakuje klukovu skrinu, inak povedane, v hadici odvetrania vaciek musi byt citelny podtlak po upchati prstom.
- driftak
- user
- Příspěvky: 1166
- Registrován: 20.08.2007, 09:19
- Bydliště: Bratislava-petrzalka / Senec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Podivně kouřící motor
Neviem ci som tam nemal dokonca tlak. :-D asi aj ano. dym mi odtial fucal von. ale ja mam v niecom ten motor uplne od*ebany. Zatial neviem v com.raddy píše:je to jednoduche a uz to tu bolo viac krat podrobne rozpisane. pri seriovom zapojeni PCV odvetrania upchatie hadice AFM-vacky vyrazne zvysi podtlak v olejovej vani a tym dojde k zvyseniu odtoku oleja z turba, resp. znizenie tlaku oleja na stieracie kruzky. na tento ucel sa pouziva jednosmerna klapka. tato metoda funguje ale len ak ma motor viac menej normalne kompresie a netlakuje klukovu skrinu, inak povedane, v hadici odvetrania vaciek musi byt citelny podtlak po upchati prstom.
Lilo projekt Nissan 200sx - S13 - rozpredaj
Yamaha Raptor 700
MB W124 2,5TD automat- momentalny daily car
Kto neskoro brzdí, ďalej zájde. ---...benzín nás každodenný daj nám dnes,posveť sa ostrá vačkovka,príd očakávaný výkon z teba,i neuveď nás do zadretia,ale zbav nás usadenín karbonu,lebo tvoj je olej,i klukovka,i ojnice i piesty i blok motora naveky vekov amen.
Yamaha Raptor 700
MB W124 2,5TD automat- momentalny daily car
Kto neskoro brzdí, ďalej zájde. ---...benzín nás každodenný daj nám dnes,posveť sa ostrá vačkovka,príd očakávaný výkon z teba,i neuveď nás do zadretia,ale zbav nás usadenín karbonu,lebo tvoj je olej,i klukovka,i ojnice i piesty i blok motora naveky vekov amen.
Re: Podivně kouřící motor
ak dotial isiel tlak, motor je ko. bud kruzky alebo ventily....alebo....je nefunkcny a upchaty PCV ventil, co sa velmi lahko skontroluje, daj z neho dole hadicu, musi v nom byt silny podtlak.
- driftak
- user
- Příspěvky: 1166
- Registrován: 20.08.2007, 09:19
- Bydliště: Bratislava-petrzalka / Senec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Podivně kouřící motor
ne ne ja mam KO motor. to viem. on aj klepe. chystam sa to rozoberat, a zistit pricinu, ale priestor na rozoberanie budem mat asi az teraz koncom augusta, alebo bracho to chcel robit az v dcembri Ved uz tu o tom bola diskusia. Viac nenapisem, zatial je to uplne bezpredmetne. Z odvetravania vaciek siel asi skor biely dym.raddy píše:ak dotial isiel tlak, motor je ko. bud kruzky alebo ventily....alebo....je nefunkcny a upchaty PCV ventil, co sa velmi lahko skontroluje, daj z neho dole hadicu, musi v nom byt silny podtlak.
Lilo projekt Nissan 200sx - S13 - rozpredaj
Yamaha Raptor 700
MB W124 2,5TD automat- momentalny daily car
Kto neskoro brzdí, ďalej zájde. ---...benzín nás každodenný daj nám dnes,posveť sa ostrá vačkovka,príd očakávaný výkon z teba,i neuveď nás do zadretia,ale zbav nás usadenín karbonu,lebo tvoj je olej,i klukovka,i ojnice i piesty i blok motora naveky vekov amen.
Yamaha Raptor 700
MB W124 2,5TD automat- momentalny daily car
Kto neskoro brzdí, ďalej zájde. ---...benzín nás každodenný daj nám dnes,posveť sa ostrá vačkovka,príd očakávaný výkon z teba,i neuveď nás do zadretia,ale zbav nás usadenín karbonu,lebo tvoj je olej,i klukovka,i ojnice i piesty i blok motora naveky vekov amen.