Stránka 1 z 2
problem !
Napsal: 07.09.2008, 21:29
od raziel
zdravim chlapi,mam pruser-neprocital jsem tu stranky ale muzete mi nekdo rict jak presne a co presne kontroluje padani otacek pri vyrazeni z akcelerace pri boostu?zzaclo mi to delat pred tydnem,skousel jsem 0-100 a pri takovem talku 0.5-0.6baru na trojku pak jak vyradim tak otacky padaji dolu az k nule,i kdys parkrat mi to u nuly zustalo a nezdechlo,po proslapnuti plynu zlehka vyleti a pak zas k nule.Pak po jinych pokusech mi to uz proste zdechlo pri vyrazeni v tomhle boostu.
Muzete mi nekdo popsat jak presne funguje co v danou chvili ktery ventil je v akci ci senzor?Kdyz ale tlacim takovy tlak treba pri dvojce na chvili tak nic,ci pri trojce tak nic,ale jak to je pri stridani oprevodu u vsech max boost tak to robi!!!
Re: problem !
Napsal: 07.09.2008, 22:16
od Steve
pokud ti to dela jen pri zahratem motoru a ne vzdy, tak mam ten samy problem, kdyz vyradim z vysokych otacek nekdy ma tendenci chcipnout. zatim jsem nemel cas to resit, ale podle me je to air regulator, u sebe muzu AAC ventil a tesnost hadic (bov) vyloucit, ale tim by to taky mohlo byt, takze bych to taky zkontrolaval. ale sazim na ten air regulator, melo by stacit ho jen vycistit.
Re: problem !
Napsal: 07.09.2008, 22:36
od Kentoya
hodně často to dělá dírka v sacím traktu, poté air regulátor, obě tak na 40% a zbývajících 20% je na ostatní méně pravděpodobné kraviny, jako throtle senzor, AAC valve, teplotní čidlo, předstih popř kombinace některých činitelů
Re: problem !
Napsal: 07.09.2008, 22:53
od doublejay
Pokud chces kontrolovat neco z elektricke vybavy, zkontroluj spinac volnobehu (je napravo od klapky, takova cerna krabicka s konektorem), AR by mel byt po par minutach od nastartovani naprosto uzavreny (nicmene kdyby byl pootevreny, budes mit jen zvysene volnobezne otacky, takze tady bych to nevidel...), ale jinak si projdi tesnost vzduchove trasy - nejen od AFM k turbu, od turba do IC a z IC ke klapce, ale i podtlakove rozvody zezadu na bloku sani (k FPR - jde to nejprve k PR Control Solenoid Valve a pak teprve do FPR, jsou tam trubky i hadice, obcas tam byvaji problemy, jako vypadla nebo praskla hadice), AAC muzes na zkousku odpojit, mely by klesnout volnobezne otacky priblizne o 50. Pokud tam nebude netesnost, sazim na ten spinac volnobehu, presne tohle dela... Pokud se to projevuje jen na zahratem motoru, zkontroluj i to teplotni cidlo, hodnoty odporu si najdi tady na foru, mockrat popsane a probrane...
Re: problem !
Napsal: 08.09.2008, 09:41
od kenivruh
Ja som mal taky isty problem, v brne na okruhu mi to zdechlo uplne
Problem bol cisto v nastaveni AAC ventilu na sani, nic viac nic menej. Ako je zle nastaveny, po ubrati plynu nestiha ecu tak rychlo upravit volnobeh a otacky padnu.
Re: problem !
Napsal: 08.09.2008, 14:43
od raziel
kenivruh píše:Ja som mal taky isty problem, v brne na okruhu mi to zdechlo uplne
Problem bol cisto v nastaveni AAC ventilu na sani, nic viac nic menej. Ako je zle nastaveny, po ubrati plynu nestiha ecu tak rychlo upravit volnobeh a otacky padnu.
aha - to nastaveni AAC ventilu,jak se provadi?ja myslel ze se tam neda nic nastavit na AAC(volnobeh mam na 850-900 nastaveny) jinak ten Idle senosr sem prochazel podle manualu a je ok
Re: problem !
Napsal: 08.09.2008, 15:07
od doublejay
Na AAC se nic nenastavuje, jedine, co muzes udelat, je rozebrat a poradne vycistit, zkontrolovat pruzinku (sem tam ji tam nekdo nema). Ja to cistil asi hodinu a spotreboval jsem pul krabicky vatovych tycinek a lahvicku lekarskeho benzinu, slo to velmi dobre. Volnobeh se nastavuje s odpojenym AAC na 800 a po pripojeni musi stoupnout na 850. Muzes zmerit hodnoty napeti - na jednom vyvodu plnych +12V a na druhem tusim 6-8 (bez zaruky). Mer to ruckovym voltmetrem, je tam pulsni prubeh a digitaly strasne kecaji.
Re: problem !
Napsal: 08.09.2008, 15:21
od Lefa
jen takova podotazka...
z jakyho duvodu sem mel na aute po pri koupi dvoukila upravu toho, ze nekdo AAC ventil vyhodil a mezi ty dve spojujici se trubicky dal mosaznej spalicek, tim padem tento pruchod byl uplne uzavren..
Re: problem !
Napsal: 08.09.2008, 16:04
od kenivruh
doublejay píše:Na AAC se nic nenastavuje, jedine, co muzes udelat, je rozebrat a poradne vycistit, zkontrolovat pruzinku (sem tam ji tam nekdo nema). Ja to cistil asi hodinu a spotreboval jsem pul krabicky vatovych tycinek a lahvicku lekarskeho benzinu, slo to velmi dobre. Volnobeh se nastavuje s odpojenym AAC na 800 a po pripojeni musi stoupnout na 850. Muzes zmerit hodnoty napeti - na jednom vyvodu plnych +12V a na druhem tusim 6-8 (bez zaruky). Mer to ruckovym voltmetrem, je tam pulsni prubeh a digitaly strasne kecaji.
Si ho trochu zmiatol teraz. Napisal si ze na AAC sa nic nenastavuje a potm ze volnobeh sa nastavuje s odpojenym AAC
Presne to som myslel.
Raziel: Odpojis kabel od AAC nastavis 800 rpm +/- a zapojis naspat kabel. Nastavuje sa to srobom zozadu na AAC. Ak nim tocis maly by sa ti menit otacky motora. Ak nie tak je AAC asi naprd.
Re: problem !
Napsal: 08.09.2008, 17:43
od blázen
špatně nastavený volnoběžný ventil..díru mezi klakou a spalovacím prostorem odhalí budík tlaku turba na volnoběh při zapojené AFM. podtlak se přesune blíž k 0.
koukni na ten budík, pak bych doporučil pořádně nastavit celý díl traktu pro volnoběh. Zkontrolovat a nastavit
Re: problem !
Napsal: 08.09.2008, 18:32
od raziel
caute,
no ten podtlak mam pri volobehu -8 a pri jizde bez tlaceni turba tak -6 ci -4 to je asi ok to sani,ni?
a ten AAC nastavoval jesm jak jste psali uz drive presne tak,ty otacky se po zpetnem zapojeni vzdycky zvednou ale jen na chvili,ono si to vetsinou zas kleslo zpet,i kdyz to drzi tech 900 jak sem chtel,nekdy to auto klesa na 850 ci 800 ale nekolissa to je to pekne stabilni pro pryklad
kdyz jedu a zastavim,mam 800,jedu znova zastavim tak je 900.Ono to AAc asi fakt zkusit vycistit co?
Re: problem !
Napsal: 08.09.2008, 18:37
od blázen
pokud ti dobře ukazuje budík tak podltlak při volnoběhu -0,8 svědčí o tom,že máš v motoru bordel a taky o tom,že za klapkou je těsnost OK. Zkus sundat celé ECCS a jednoduše celé vyčistit
Re: problem !
Napsal: 09.09.2008, 11:52
od mrkevvzime
zacal bych vycistenim toho aac ja to mel po tech x letech provozu pekne zajebany...
Re: problem !
Napsal: 09.09.2008, 12:36
od playdude
blázen píše:pokud ti dobře ukazuje budík tak podltlak při volnoběhu -0,8 svědčí o tom,že máš v motoru bordel a taky o tom,že za klapkou je těsnost OK. Zkus sundat celé ECCS a jednoduše celé vyčistit
co myslis tym " mas v motoru bordel"?
Re: problem !
Napsal: 09.09.2008, 13:31
od raddy
-0.8bar je normalna hodnota podtlaku na seriovej s13, tu problem nevidim.