toto sem si precet na jednom foru co vy nato,mozna bude jeden na prodej.
Efekt odlehceneho setrvacniku na akceleraci je nejblize prirovnatelny ke snizeni vahy celeho vozu. Ja opravdu nemam k dispozici nejake overene data, ale pokud by se dal urcity stupen odlehceni specifickeho setrvacniku prelozit treba do 100 kg celkove vahy vozu, ten samotny efekt pri akceleraci u stejne tezkeho vozu je pote samozrejme jiny s 100HP a treba 500HP motorem. Pri samotnem rozjezdu, kde silnejsi motor disponujici velkym mnozstvim krouticiho momentu pociti tu castecnou ztratu kineticke energie setrvacniku a soucasne snizeni parazitnich ztrat prelozitelnych do snizeni celkove vahy vozu jen nepatrne (anebo vubec), slabsi motor s nedostatkem krouticiho momentu je mnohem vic citlivejsi. Ja verim, ze prave v pomeru techto dvou aspektu (mnozstvi kineticke energie setrvacniku versus parazitni ztraty motoru v zavislosti na vaze setrvacniku) lezi samotna podstata vysledneho efektu, ktery v danych situacich muze byt povazovan za kladny anebo zaporny - a proto se neda zcela jednoznacne tvrdit, ze kazdy odlehceny setrvacnik je za vsech podminek a ve vsech situacich dobry anebo naopak k nicemu.
Ze svych vlastnich subjektivnich zkusenosti mne u tech hlinikovych setrvacniku velice nizke vahy nejvice odrazoval mene efektivni pre-spool vetsiho turba pred rozjezdem (i presto, ze jsem v te dobe pouzival - dnesnimi standarty - dosti tezkopadne T3/T4 60-1), rozjezd pri o nekolik stovek vyssich RPM mne nijak nevadil, pri samotne akceleraci jsem nepocitoval nejakou vyznamnejsi zmenu, ale behem razeni (pokud jsem radil s pouzitim spojky) sly RPM motoru tak rychle dolu, ze mi zacal odpadavat boost. Zdalo se, ze to, co jsem proste ziskal snizenim tech parazitnich ztrat jsem promarnil ztratou casti kineticke enegie toho lehciho setrvacniku s vyslednym nulovym ziskem. Nejvice mne ale odrazovalo chovani vozu pri deceleraci, kde i s tim velice nizkym tovarnim 7.8:1 kompresnim pomerem pistu ten motor velice rychle ztracel setrvacnost a pri sundani nohy z pedalu akceleratoru se ten vuz choval jako bych tomu dupnul na brzdy. Ten vuz byl najednou proste moc "cukavy" a "trhavy", pri deceleraci spatne kontrolovatelny a jedine, cim se to dalo napravit byla neustala regulace akceleratoru. Nekomu jinemu - s jinym jezdeckym stylem - by to mozna vyhovovalo, ale ja jsem nedokazal ani s heal/toe technikou regulovat RPM s nejakou prijatelnou presnosti, protoze ten motor byl proste moc citlivy. Trochu tezsi ocelovy setrvacnik od ACT mne vyhovoval mnohem lepe i s vyssim kompresnim pomerem, ale pote, co jsem na ten motor placnul Tilton carbon/carbon multilamelovou spojku, ten setrvacnik, ktery s tou spojkou prisel, byl pro mne opet moc lehky (a musel jsem si vyrobit o neco tezsi).
U lehcich vozu s motory s vysokou kompresi je ta ztrata kineticke energie pri deceleraci mnohem znatelnejsi, ale opet plati "sto lidi = sto chuti" - a kdo se s tim dokaze naucit jezdit, tak kazdopadne muze na okruzich usetrit na brzdach... Laughing
odlehceny setrvak
odlehceny setrvak
makam na nem
Re: odlehceny setrvak
len mala vseobecna poznamka k prinosu odlahceneho zotrvacnika:
uvaha o tom, ze je to adekvatne znizeniu vahy auta je nespravna. efekt znizenia vahy zotrvacnika sa prejavuje len vtedy, ked zotrvacnik energiu absorbuje-pri akceleracii alebo ked ju dodava-pri spomalovani. a to je prave kamen urazu. efekt znizenia vahy zotrvacnika je umerny miere akceleracie. inak povedane, realne sa prejavi len pri nizkych prevodovych stupnoch (1,2) neskor jeho efekt velmi velmi vyrazne klesa. cize nemozes to porovnat so znizenim vahy auta, pretoze tento efekt je trvaly.
presne ako si napisal, niekedy je odlahceny zotrvak na uzitok, inokedy zase nie.
na TF je o tom docela dobry prispevok, hlavne si precitaj taboove komentare...
uvaha o tom, ze je to adekvatne znizeniu vahy auta je nespravna. efekt znizenia vahy zotrvacnika sa prejavuje len vtedy, ked zotrvacnik energiu absorbuje-pri akceleracii alebo ked ju dodava-pri spomalovani. a to je prave kamen urazu. efekt znizenia vahy zotrvacnika je umerny miere akceleracie. inak povedane, realne sa prejavi len pri nizkych prevodovych stupnoch (1,2) neskor jeho efekt velmi velmi vyrazne klesa. cize nemozes to porovnat so znizenim vahy auta, pretoze tento efekt je trvaly.
presne ako si napisal, niekedy je odlahceny zotrvak na uzitok, inokedy zase nie.
na TF je o tom docela dobry prispevok, hlavne si precitaj taboove komentare...
Re: odlehceny setrvak
tad de prave oto ze spoustu lidi nato nadava ale spoustu z nich nema zadne zkusenosti.timto prosim ty kteri ho maji ad napisou jak sou spokojeni.
makam na nem
- blázen
- user
- Příspěvky: 12264
- Registrován: 19.03.2005, 17:57
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: odlehceny setrvak
TF & taboo tam najdeš odpovědi na všecky svoje otázky
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..
na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod
na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod
Re: odlehceny setrvak
mě osobně snížení váhy setrvačníku na dvoukile vyhovuje,
1) rád brzdím motorem
2) stíhám řadit tak rychle, že mi otáčky nespadnou
3) pocitově bych řekl, že při rozjezdu 1 a 2 do full toček, ušetřím nějakou desetinku dvě z 0 na 100 km/h
1) rád brzdím motorem
2) stíhám řadit tak rychle, že mi otáčky nespadnou
3) pocitově bych řekl, že při rozjezdu 1 a 2 do full toček, ušetřím nějakou desetinku dvě z 0 na 100 km/h
- remo
- user
- Příspěvky: 1020
- Registrován: 08.11.2005, 14:48
- Bydliště: Bratislava/Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: odlehceny setrvak
no a kedze ja staviam auto na drifty a pri downshifte a pri technike shiftlock je rychle padanie otaciek aj celkom vhodne :)
ale na druhej strane zas spool moze byt pomalejsi, no uvidim ked to tam bude ako to pofunguje
ale na druhej strane zas spool moze byt pomalejsi, no uvidim ked to tam bude ako to pofunguje
remo
200SX S13, 1991 dovoz z DE
BOV ventil, filter priameho sania GREEN do 450PS, FMIC Kit, bateria premiestnena do kufra, apex performance podvozok, walbro pumpa, drift volant, shortshifter, 17" Alessio 215 a 225, budiky tlak+teplota oleja a boost, EBC HKS ECV IV, svarosvor, T28 Turbo s S14 chip S2 a 1Bar na turbe, odvetranie vaciek, camber bolts, skrupiny Spacro Sprint, 5 bodove pasy, D2 hydraulicka rucka, vyhadzany komplet interier, predna aj zadna rozpera, ulozenie motora a prevodovky na pevno na hlinikoch, vsetky hlinikove remenice, velky vodny chladic, jednoidielny kardan, odlahceny zotrvak, kovokeramika,
200SX S13, 1991 dovoz z DE
BOV ventil, filter priameho sania GREEN do 450PS, FMIC Kit, bateria premiestnena do kufra, apex performance podvozok, walbro pumpa, drift volant, shortshifter, 17" Alessio 215 a 225, budiky tlak+teplota oleja a boost, EBC HKS ECV IV, svarosvor, T28 Turbo s S14 chip S2 a 1Bar na turbe, odvetranie vaciek, camber bolts, skrupiny Spacro Sprint, 5 bodove pasy, D2 hydraulicka rucka, vyhadzany komplet interier, predna aj zadna rozpera, ulozenie motora a prevodovky na pevno na hlinikoch, vsetky hlinikove remenice, velky vodny chladic, jednoidielny kardan, odlahceny zotrvak, kovokeramika,
- Rave
- user
- Příspěvky: 871
- Registrován: 23.04.2006, 09:53
- Bydliště: Náfpaktos,Greece
- Kontaktovat uživatele:
Re: odlehceny setrvak
mam taky odlehceny setrvak a bez problemu.rozjezdy na sprintu sem si polepsil
S leon cupra 4x4 1.9 TDI 179kw smoke power
S ibiza cupra 1.8 20VT 1,1bar 243ps-1,6bar 306ps
S ibiza cupra 1.8 20VT 1,1bar 243ps-1,6bar 306ps