Stránka 1 z 3

CAS nebo něco jiného

Napsal: 07.09.2009, 15:35
od Peca
Mám přetrvávající problém - auto nejede jak má, pocitově má tak 100 koní, možná míň.
Za studena je to skoro nepojízdné, viz video:
http://www.youtube.com/watch?v=hRAcsTKuwLQ

Po přepnutí na "teplou" mapu je to už pojízdné, ale cca těch 100 kobyl.
Franta mi poradil CAS, vyměnil jsem ho a problém zmizel. Za týden se objevil znovu, CAS se vyndal, dal zpět, opět vše OK. Nutno podotknout že mi delší dobu chyběl na krytu rozvoďáku jeden ze dvou vystřeďovacích válečků. Teď už tam jsou oba, vše jak má být. Do včerejška do večera auto fungovalo a ráno už zase ne - stejný problém.
ECU kód 55, při otáčení hřídelkou CASu vstřiky spínají.
Je možný aby mi během 2 týdnů odešly 2 CASy, z nichž jeden mezitím fungoval - nefungoval - fungoval?
Jsem z toho špatný, nějaké nápady?

Re: CAS nebo něco jiného

Napsal: 07.09.2009, 15:38
od Mirek
co motorovej svazek, konkretne draty k CAS?
Nebo vadna ECU?

Re: CAS nebo něco jiného

Napsal: 07.09.2009, 15:58
od Peca
No musím proměřit spojitost mezi CASem a ECU, ale nemám na to vybavení, nemluvě o proměření pulzních signálů do ECU

Re: CAS nebo něco jiného

Napsal: 07.09.2009, 16:49
od doublejay
Co jsem se s Frantou bavil, tak za poslední dobu (rok až rok a půl) "odešlo" poměrně hodně CASů, nějak se mi to nezdá. Vůbec bych se nedivil nějakým problémům s instalací (kabelový svazek k ECU). Co jsem měl možnost vidět a zkusit vlastníma rukama, tak na většině aut jsou ty dráty pěkně vyžíhané a nesnesou ani ohyb na opačnou stranu. Napojení v konektorech taky není z nejlepších a měl jsem v rukou hromádku ECU, do kterých zatékalo (!!!) a spoje vedly podle vlhkosti, poklepu a pod. Problém s CASem je ten, že je v podstatě nerozebíratelný, i když vyměnit LED a fototranzistory by byla legrace na pár minut a za pár korun. Je to zařízení háklivé na prach a na seriózní proměření je potřeba dvoukanálový osciloskop (nebo jednokanálový s přepínačem), ale šel by spáchat jednoduchý přípravek s LED na indikaci činnosti... Proměřit instalaci není problém - stačí šlusmetr (zkratoměr nebo ohmmetr s nízkým rozsahem, raději analogový než ta pípátka na univerzálních multimetrech, ta mají velké zpoždění a není pak jasné, jestli je to měřákem nebo kvalitou drátu), vzhledem k délce asi s prodlužovacím drátem. Připojíš v motorovém prostoru krokodýlkem nebo přes samodržný hrot a měříš v kabině na konektoru pro ECU. Ale nemusí to dělat nutně jen kabel od CASu, klidně to může být cokoliv jiného, co třeba jen na chvíli pošle ECU do nouzáku nebo co nedá správné informace o činnosti motoru (AFM, čidlo rychlosti, teploty...). Nejlepší by bylo vyrobit si svazek nový, z nových vodičů v silikonu, ale to bude asi práce na ko..t.

Re: CAS nebo něco jiného

Napsal: 07.09.2009, 17:19
od blázen
jestli problém souvisí s CAS a po vytažení a instalaci zmizí tak:
očisti konektory na CAS
trošku deformuj v tom konektoru z toho el. svazku ty plechové domečky

není to jen CAS.. ale ty konektory občas blbnou na všem

Re: CAS nebo něco jiného

Napsal: 07.09.2009, 17:47
od Peca
doublejay: pokud by CAS posilal spatny signal (nebo prerusovany), neodhalila by to ECU? Zkousel jsem i real-time diagnostiku za chodu a nic...

Blázen: po vyndání a zandání problém nezmizí, to bylo jen jednou...

EDIT: Ještě něco, nevím jestli je to relevantní, ale na konektoru "B" co jde do CASu jsem naměřil jen 5V a má tam být napětí baterky...

Re: CAS nebo něco jiného

Napsal: 07.09.2009, 18:04
od MYSAK
tech 5V je akorat, v logice se to vyuziva ;)

Re: CAS nebo něco jiného

Napsal: 07.09.2009, 18:54
od doublejay
Na 100% to tvrdit nechci, ale SX ECU umí odhalit jen trvale přerušený/zkratovaný okruh s úplně chybějícími impulsy nebo signály. "Občasné" výpadky nebo hodnoty mimo rozsah nedá ani náhodou.

Re: CAS nebo něco jiného

Napsal: 07.09.2009, 19:18
od doublejay
Jinak díval jsem se do manuálu a na jednom vývodu CASu (a vývodech ECU 45, 49, 59, 109) by při zapnutém klíčku mělo být proti kostře plné napětí baterie, a pokud není, tak zkontrolovat relé ECCS, které tam těch +12V posílá...

Re: CAS nebo něco jiného

Napsal: 07.09.2009, 19:21
od MYSAK
Jo tam tech 12 je. ale na signalovejch je pres pullup rezistory v ECU jen 5V

Re: CAS nebo něco jiného

Napsal: 07.09.2009, 19:30
od blázen
dej do SZ adresu..pošlu ti OK cas na zkoušku

Re: CAS nebo něco jiného

Napsal: 07.09.2009, 19:32
od doublejay
Souhlas, to si neodporujeme. Do CASu vedou 4 vodiče - +12V, zem a 2 signálové (5V logika). A celé je to stíněné na zem... Ty signálové se dají kontrolovat logickou sondou, která je součástí tužkových multimetrů typu "sonda", sám mám Voltcraft.

Re: CAS nebo něco jiného

Napsal: 07.09.2009, 22:54
od vmille
Kdyz se ty dva signalove pripoji na osciloskop tak by z nich mela lezt nejaka pravidelna posloupnost signalu?

Re: CAS nebo něco jiného

Napsal: 07.09.2009, 23:06
od Peca
vmille píše:Kdyz se ty dva signalove pripoji na osciloskop tak by z nich mela lezt nejaka pravidelna posloupnost signalu?
Podle me za chodu jo - ctvercovy signál 0V 5V

Re: CAS nebo něco jiného

Napsal: 08.09.2009, 07:27
od MYSAK
na jednom 4 pulzy za otacku vacky na druhym 360 pulzu na otacku vacky (2/180 vuci otackam motoru)