Stojan na motor
- Vladislav Bureš
- user
- Příspěvky: 1186
- Registrován: 04.10.2007, 23:28
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Stojan na motor
Vím že toto téma tu už bylo ale vzal jsem to z drobet jiné strany.
Obecně když něco chcete pořádně tak je to bud drahé nebo není vůbec a jelikož jsem konstruktér tak co jsem se pustil do vlastního návrhu a potřeboval bych poradit nějaké postřehy z praxe.
Stojan má cca 800 od podlahy umístěnou otočnou osu motoru pevně aretovatelnou po 60° na upínací desce jsou stavitelná ramena s distančními tyčkami pro uchycení motoru (zajímalo by mě jeslti raději se závitem nebo šroubem a jakým taktéž orientačně rozpětí jaké by to mělo mít zatím obsáhnu od asi 180 po 590 na šířku a 580 na víšku. Celek je dělený na 4 k sobě šroubované celky.
Je to napočítané na statické zatížení 600kg s dostatečnou rezervou.
Kdo nějaký má jistě má představu co by chtělo udělat lépe nebo naopak by mělo mít a nemám zatím já na svém návrhu
Předem díky za připomínky
Obecně když něco chcete pořádně tak je to bud drahé nebo není vůbec a jelikož jsem konstruktér tak co jsem se pustil do vlastního návrhu a potřeboval bych poradit nějaké postřehy z praxe.
Stojan má cca 800 od podlahy umístěnou otočnou osu motoru pevně aretovatelnou po 60° na upínací desce jsou stavitelná ramena s distančními tyčkami pro uchycení motoru (zajímalo by mě jeslti raději se závitem nebo šroubem a jakým taktéž orientačně rozpětí jaké by to mělo mít zatím obsáhnu od asi 180 po 590 na šířku a 580 na víšku. Celek je dělený na 4 k sobě šroubované celky.
Je to napočítané na statické zatížení 600kg s dostatečnou rezervou.
Kdo nějaký má jistě má představu co by chtělo udělat lépe nebo naopak by mělo mít a nemám zatím já na svém návrhu
Předem díky za připomínky
- Mirek
- user
- Příspěvky: 7072
- Registrován: 16.07.2005, 14:52
- Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stojan na motor
na kolik by to vyslo kdyby jsi delal dva?
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Re: Stojan na motor
Nebo tři?Mirek píše:na kolik by to vyslo kdyby jsi delal dva?
SR20DET swapped RS13
2007-2011 CA18DET - stock
2011-2018 SR20DET - stock
2019-???? SR20DET - build
2007-2011 CA18DET - stock
2011-2018 SR20DET - stock
2019-???? SR20DET - build
- Martin_534
- user
- Příspěvky: 5421
- Registrován: 07.07.2005, 09:20
- Bydliště: Praha, CZ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stojan na motor
luxusní, jen se mi nelíbí ty kolečka a nožičky, podle by bylo strašně nepraktický je sešroubovávat a tak bych to řešil kolečkama s brzdou nebo nějak umístěnou brzdou
Re: Stojan na motor
dal bych dělší výztuhu na stojan pro težší motory V6 diesel ,odstranil bych ty 4 držadla na točení a udělal tam díru na nastřčení trubky občas by to překáželo zadní kolečka na pevno a přední otočné s brzdou
http://www.autoflegr.cz/
Opravy vstřikovaču diesel a čerpadla diesel
CR Bosch
CR Delphi
CR Denso
Diagnostika KTS 520
Diagnostika VAG hex can ,VAS 5054a
Diagnostika Consult OBD1
Diagnostika BMW ICOM
Geometrie Actia Atal MB 8678LV
Opravy vstřikovaču diesel a čerpadla diesel
CR Bosch
CR Delphi
CR Denso
Diagnostika KTS 520
Diagnostika VAG hex can ,VAS 5054a
Diagnostika Consult OBD1
Diagnostika BMW ICOM
Geometrie Actia Atal MB 8678LV
- Bart34
- user
- Příspěvky: 1787
- Registrován: 19.10.2008, 19:37
- Bydliště: B R N O/Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stojan na motor
Ty 4 nozicky bych tam nechal. aji kdyz ty kolecka zabrzdic, nebude to ono. Taky ty nozicky maji vetsi treci plochu, bude to pevnejsi. Jakym zpusobem je resena blokace nakloneni motoru? Mozna by stacilo to "kormidlo" udelat na zavity.
S13 Novej motor od Fandy, Stage2, T28, Wallbro 255, HKS HI power, HKS SSQV, GReddy Profec B Spec2, Front IC, HR pružky.
Prodáno: RIP: S13 Targa USA Stage2, Wallbro 255, Boost 0,9b, Renovak Race spojka, Apexi TurboTimer, H&R pruziny, Alternativně FPR, Kat out-Rezonátor, Lauf Japan style, Filtr Tenzo-R, Sleepy eyes, Borbet 16", IC Octavia, Budík turba od F&K
http://www.youtube.com/watch?v=Md6EY184 ... jQ&index=7
No problems-no fun
Prodáno: RIP: S13 Targa USA Stage2, Wallbro 255, Boost 0,9b, Renovak Race spojka, Apexi TurboTimer, H&R pruziny, Alternativně FPR, Kat out-Rezonátor, Lauf Japan style, Filtr Tenzo-R, Sleepy eyes, Borbet 16", IC Octavia, Budík turba od F&K
http://www.youtube.com/watch?v=Md6EY184 ... jQ&index=7
No problems-no fun
- Vladislav Bureš
- user
- Příspěvky: 1186
- Registrován: 04.10.2007, 23:28
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stojan na motor
Přesně tak s těmi kolečky i když bych dal s brzdou tak se to bude pohybovat jak se na motoru bude dělat proto nožičky vedení nožiček tak aby se s nimi dalo vyjet o max 25mm víš při přejíždění a aby byli co nejdále vedené zespodu samozřejmě s gumovou vložkou a jsou na kloubové hlavě. Používám je na stroje jedna stojí kolem 120 kaček a myslím že splní svůj účel dokonale. Předpokládal jsem že se dá motor na stojan někam se postaví sešroubují se nožičky a pak se s tím už prakticky nebude hýbat. Ještě jsem přemýšlel všechny šrouby zapustit do úrovně profilů vyjma těch co drží stojnu aby tam nepřekáželi nebo se na ně dají čepičky.
Blokace jak jsem psal je pevná po 60° jsou tam ze zadní strany vidět u kormidla 6 šroubů uprostřed a dva více na okraji ty jsou pro upevnění v poloze. Co se týče cen tak ještě nevím jak vidíte v kolik jsem to vkládal tak jsem to akorát dokreslil teď chci doladit detaily než udělám rozpis dílů a ceny výroby z dokumentace počítám s černým strukturovaným komaxitem a galvanickým zinkováním
Jinak udělat to i pro V6 diesel by nebyl problém muselo by být asi něco jiné ale když mi dáš nějaké rozměry a hlavně celkovou váhu motoru nějak to pořeším
Blokace jak jsem psal je pevná po 60° jsou tam ze zadní strany vidět u kormidla 6 šroubů uprostřed a dva více na okraji ty jsou pro upevnění v poloze. Co se týče cen tak ještě nevím jak vidíte v kolik jsem to vkládal tak jsem to akorát dokreslil teď chci doladit detaily než udělám rozpis dílů a ceny výroby z dokumentace počítám s černým strukturovaným komaxitem a galvanickým zinkováním
Jinak udělat to i pro V6 diesel by nebyl problém muselo by být asi něco jiné ale když mi dáš nějaké rozměry a hlavně celkovou váhu motoru nějak to pořeším
Re: Stojan na motor
Mas to dobry. Jen takle jak mas nas rozlozene packy by jsi motor skoro neotocil. Teziste motoru byva nekde mezi hlavou a blokem. Pokud mam komplet motor se sanim a svodama tak jsem rad kdyz s tim otocim metrouvou trubkou. Pak pocitej ze teziste se ti meni podle toho jak motor rozdelavas. Ovladaci prvky predelej jsou moc neprakticke a slabe, vhodne na michacku s prevodem.
- Vladislav Bureš
- user
- Příspěvky: 1186
- Registrován: 04.10.2007, 23:28
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stojan na motor
Poloha těžiště je podstatná to vím proto bych také potřeboval ideálně rozteče otvorů nejlépe na fotce bloku abych se ujistil že to pokreju bez problému zatím mám osy ramen na obdélníku 120x110. To jak je to postavené je zatím nějak každé rameno má rozsah přibližně 230mm takže myslím že by to mělo obsáhnout vše co bude třeba takže si i dát těžiště kam bude třeba. Jinak kormidlo je z 15ky kulatiny a má obvod přibližně 600mm předpokládám že by to mělo stačit. když se vyjde z těžiště osazeného motoru tak potom ostatek by neměl být problém jak se bude ubírat tedy to má teorie vycházel jsem z prodávaných stojanů tedy nevím jak průměrem z fotek těžko říct .
rád bych ho měl do měsíce postavený a nahodit na něj motor se svody i turbem takže se uvidí jak se teorie liší od praxe.
rád bych ho měl do měsíce postavený a nahodit na něj motor se svody i turbem takže se uvidí jak se teorie liší od praxe.
- Bart34
- user
- Příspěvky: 1787
- Registrován: 19.10.2008, 19:37
- Bydliště: B R N O/Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stojan na motor
Co prohodit kolecka se stojnama kvuli vetsi stabilite?
S13 Novej motor od Fandy, Stage2, T28, Wallbro 255, HKS HI power, HKS SSQV, GReddy Profec B Spec2, Front IC, HR pružky.
Prodáno: RIP: S13 Targa USA Stage2, Wallbro 255, Boost 0,9b, Renovak Race spojka, Apexi TurboTimer, H&R pruziny, Alternativně FPR, Kat out-Rezonátor, Lauf Japan style, Filtr Tenzo-R, Sleepy eyes, Borbet 16", IC Octavia, Budík turba od F&K
http://www.youtube.com/watch?v=Md6EY184 ... jQ&index=7
No problems-no fun
Prodáno: RIP: S13 Targa USA Stage2, Wallbro 255, Boost 0,9b, Renovak Race spojka, Apexi TurboTimer, H&R pruziny, Alternativně FPR, Kat out-Rezonátor, Lauf Japan style, Filtr Tenzo-R, Sleepy eyes, Borbet 16", IC Octavia, Budík turba od F&K
http://www.youtube.com/watch?v=Md6EY184 ... jQ&index=7
No problems-no fun
- Vladislav Bureš
- user
- Příspěvky: 1186
- Registrován: 04.10.2007, 23:28
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stojan na motor
Větší stabilita raději při přejezdu proto kolečka v krajích, nožičky jsou spíš jen pro usazení, aby to necestovalo a při mlácení kladivem nešli rázy do koleček. Tedy to jsou mé úvahy a odůvodnění proč to je tak jak to je. Až budu znát cenu a budeš chtít udělám ti ho klidně obráceně každá z těch nožiček má psanou únosnost 12kN tedy 1,2 tuny takže pro ně je to jedno. Menší už neměli :-)
Re: Stojan na motor
osobně
pokud na tom hodláš dělat převážně CA tak bych si udělal desku přímo na CA, a tuhle bych si nechal na ostatní motory
jelikož mi tyhle aretace nevyhovují, tak bych se snažil udělat tam šneka na otáčení, a byl by to maximální luxus
ty aretační potvory bych tam nechal, většinou skládám motor na jednom místě a chodím okolo něj
pokud na tom hodláš dělat převážně CA tak bych si udělal desku přímo na CA, a tuhle bych si nechal na ostatní motory
jelikož mi tyhle aretace nevyhovují, tak bych se snažil udělat tam šneka na otáčení, a byl by to maximální luxus
ty aretační potvory bych tam nechal, většinou skládám motor na jednom místě a chodím okolo něj
- Vladislav Bureš
- user
- Příspěvky: 1186
- Registrován: 04.10.2007, 23:28
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stojan na motor
Šneka na otáčení jsem si myslel že by to byla zbytečnost, ale ty víš co říkáš zapracuju na tom, jinak jaké aretace by vyhovovali pokud se to dá jen tak říct třeba po 45° či tak. A ta deska na konkrétní motor je také dobrý nápad pokud nějaká dostupná deska obsáhne otvory bylo by to levnější pro konkrétní auto a hlavně by to byla jen výměnná hlava za tuhle uni.
- Bart34
- user
- Příspěvky: 1787
- Registrován: 19.10.2008, 19:37
- Bydliště: B R N O/Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stojan na motor
Dal bych aretaci spis po 30 a se snekem taky plne souhlasim.
S13 Novej motor od Fandy, Stage2, T28, Wallbro 255, HKS HI power, HKS SSQV, GReddy Profec B Spec2, Front IC, HR pružky.
Prodáno: RIP: S13 Targa USA Stage2, Wallbro 255, Boost 0,9b, Renovak Race spojka, Apexi TurboTimer, H&R pruziny, Alternativně FPR, Kat out-Rezonátor, Lauf Japan style, Filtr Tenzo-R, Sleepy eyes, Borbet 16", IC Octavia, Budík turba od F&K
http://www.youtube.com/watch?v=Md6EY184 ... jQ&index=7
No problems-no fun
Prodáno: RIP: S13 Targa USA Stage2, Wallbro 255, Boost 0,9b, Renovak Race spojka, Apexi TurboTimer, H&R pruziny, Alternativně FPR, Kat out-Rezonátor, Lauf Japan style, Filtr Tenzo-R, Sleepy eyes, Borbet 16", IC Octavia, Budík turba od F&K
http://www.youtube.com/watch?v=Md6EY184 ... jQ&index=7
No problems-no fun
- Vladislav Bureš
- user
- Příspěvky: 1186
- Registrován: 04.10.2007, 23:28
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stojan na motor
60° jsem dal protože mi tam tak vycházel prostor abych se vešel do co nejmenších polotovarů a obrábění ale když udělám uchycení obráceně tak sice u dělám z jedné příruby cedník ale třeba se to tam vejde po 15° :-) zkusím nějak rozumě pořešit ten šnek