Stránka 1 z 3
turbo a ihlickove loziska
Napsal: 07.10.2010, 20:21
od jabyss13
caute kedze som rozobral motor tak to už urobim jak sa ma. Turbo by chcelo iba pretesnit je tam len radialna vola do 1mm nedymilo nestrkotalo. Volal som do jedneho servisu a dal otazku na turbo s ihl.loziskami bolo my povedane ze su to jednorazovky a zdaleka nevydrzia to co klzne a to ich maju v ponuke! Tak co ted lidi?
Re: turbo a ihlickove loziska
Napsal: 11.10.2010, 17:23
od raziel
?? WTF??
jehličkové ložiska? jakože T25ka z s13? ta má snad kluzné ložisko - tj. sleeve bearing .. nebo to myslíš jinak? (je to zajimave formulovane ta veta
Re: turbo a ihlickove loziska
Napsal: 11.10.2010, 17:53
od Woyta
Pta se na rozdil mezi klasickym skluznym ktere jde zrepasovat a kulickovym/jehlickovym ktere sice asi nejde zrepasovat ale zase se roztaci rychleji a vydrzi dele.
BTW pokud si nechas udelat kvalitni repas turba s kluznym (vyvazeni atd. Ne jen repas sadu za 1500) tak te to vyjde na 6-9k. za to uz sezenes nejake kulickove v dobrem stavu.
Re: turbo a ihlickove loziska
Napsal: 11.10.2010, 21:34
od jabyss13
ja som to myslel tak ze dam do s13 turbo s ihlickovymy loziskamy. Tchnyk povedal ze su to turba na sutaze a ze nevydrzia to co klzne. Tak som mu nechal moje stare a doplatil 650 eur a mam nove je to vela?
Re: turbo a ihlickove loziska
Napsal: 11.10.2010, 22:46
od raziel
UAA:D ted jsem z toho jeste jelen vice.. Woyta jak spravne rekl, kulickove loziska se roztaci rychleji.. ale jak ctu jabysuv prispevek tak Ti technik rikal, ze kulickove vydrzi mene nez kluzne? ! to je dobra hovadina... ptz kulickove jsou v podstate dalsi generace a vydrzi daleko vice nez kluzne... plus odpada ti potreba nechat auto bezet po rozpaleni nez ho vypnes atd.. pak dava daleko lepsi kontrolu vule a rotace hridele atd...
a 650 ecek za standard T25ku (jeslti je teda aspon zbrusu nova)? cena by tak zhruba souhlasila za uplne nove no.... ta origo T25 v BB verzi stejne neni (kulickove) .. zacina to tusim na T25G modelu (AR.80 / AR64 ) a to bys musel uz poupravit sem tam neco na motoru ptz to fouka vic vzduchu uz...
Re: turbo a ihlickove loziska
Napsal: 12.10.2010, 21:21
od jabyss13
raziel píše:UAA:D ted jsem z toho jeste jelen vice.. Woyta jak spravne rekl, kulickove loziska se roztaci rychleji.. ale jak ctu jabysuv prispevek tak Ti technik rikal, ze kulickove vydrzi mene nez kluzne? ! to je dobra hovadina... ptz kulickove jsou v podstate dalsi generace a vydrzi daleko vice nez kluzne... plus odpada ti potreba nechat auto bezet po rozpaleni nez ho vypnes atd.. pak dava daleko lepsi kontrolu vule a rotace hridele atd...
a 650 ecek za standard T25ku (jeslti je teda aspon zbrusu nova)? cena by tak zhruba souhlasila za uplne nove no.... ta origo T25 v BB verzi stejne neni (kulickove) .. zacina to tusim na T25G modelu (AR.80 / AR64 ) a to bys musel uz poupravit sem tam neco na motoru ptz to fouka vic vzduchu uz...
turbo je uplne nove T25 no uz je to tak a ja som to myslel ze dam ine s ihl. loz. lenze ma tlacil čas dnes som potreboval mat auto hotove a uz bezi tak dik ale jeden problem mam asi dade pusta hadica alebo IC natlaci to 0,7 bar a tlak ide dole /mozno nove tema navrhnite/
Re: turbo a ihlickove loziska
Napsal: 12.10.2010, 21:26
od Woyta
0,7bar je seriovy tlak.
Re: turbo a ihlickove loziska
Napsal: 12.10.2010, 21:34
od jabyss13
Woyta píše:0,7bar je seriovy tlak.
ja viem ale vysvetlim napr. na trojke pridavam pri 3700cca zacne tlacit 0,4bar pri 5000 ma plny 0,7bar a potom zacne klesat co som mal sx predtym tak to nerobilo a bola to seria
Re: turbo a ihlickove loziska
Napsal: 13.10.2010, 08:24
od kenivruh
1. ten nabeh tlaku mas na T25 uplne zly, T25 ma mat plny tlak vyrazne pod 4000 otacok (neviem presne, nikdy som nemal novu T25)
2. T25 nikdy neudrzi tlak az do max otacok, mam pocit ze v serii uz od 5500 zacina stracat
Odpoj hadicku do WG a OPATRNE skus ako to ide bez regulacie.
Re: turbo a ihlickove loziska
Napsal: 13.10.2010, 09:07
od blázen
presne tak
Re: turbo a ihlickove loziska
Napsal: 13.10.2010, 15:30
od jabyss13
blázen píše:presne tak
jak budem mat cas tak skusim a este jadna vec pred tym som to neskusal ale 15cm za vyfukom neudrzis ruku po kludnej 10minutovej jazde take horuce plyny idu von vyfuk som nerozoberal neviem ci je kat prebyty ci nie rezonator tam nieje preto ma napadlo ci nieje upchaty kat a tym sa tlakuje vyfuk co si myslim ze brani potom roztoceniu turba a preto je aj nabeh taky zly
Re: turbo a ihlickove loziska
Napsal: 13.10.2010, 16:36
od kenivruh
Predzapal mas ok? Daj si do popisu odkial si. Kat vyhod a daj ruru. Predava sa aj tuto na fore nejaka.
Re: turbo a ihlickove loziska
Napsal: 13.10.2010, 16:41
od Kentoya
bez hádek
ad raziel najdi mi prosím přesně vyhodnocení kde bude jasně uvedeno že kuličkové ložisko vydrží více jak kluzné
pokud nám ve strojírenství profesor nekecal, a výsledky měření neukázaly nesmysl, tak vždy kluzné ložisko vydrželo víc, jak otáček, tak zátěž, tak stranový tlak
ale jsem přes 20 let po škole a možná se něco změnilo, možná lepší materiály, možná zkreslená studie
ale opravdu nemám potřebu se hádat, jen bych rád poznal co je pravda a co hovadina
Re: turbo a ihlickove loziska
Napsal: 13.10.2010, 17:26
od blázen
tak roztoč kluzné na stejné otáčky jako kuličkové a uvidíš,co vydrží víc
Re: turbo a ihlickove loziska
Napsal: 13.10.2010, 17:32
od Woyta
Ono asi zalezi za jakych podminek a pro jake aplikace.
Jehlicky snesou docela hodne.