Škrtka ve výfukovém potrubí

prostě všechno, co je tak trochu off-topic
Uživatelský avatar
200sxfabi
user
Příspěvky: 1665
Registrován: 16.06.2010, 09:59
Bydliště: Veselí nad Lužnicí (jižní čechy)

Škrtka ve výfukovém potrubí

Příspěvek od 200sxfabi »

Nevěděl jsem jestli sem nebo do technický sekce takže to popřípadě přesuňte......Může mi někdo nějakým způsobem vysvětlit k čemu slouží škrtící klapka ve výfukové potrubí a jak je ovladaná??? Narazil jsem na to na sxoc.com a z překledu sem to nepochopil k čemu by mohla sloužit a na internetu jsem o tom nic nenašel
1.jpg
2.jpg
3.jpg
Uživatelský avatar
Svobda
user
Příspěvky: 2542
Registrován: 20.02.2008, 21:18
Bydliště: Habartov

Re: Škrtka ve výfukovém potrubí

Příspěvek od Svobda »

Jenom ti snizuje hluk (treba pri dlouhe trase) a snizuje vykon .
S14 r.v 1996 66tkm, P11GT,Daihatsu GTi ,Primastar, P11 prasivka diesel.
Pojištění vozidel, dovoz ze zahraníčí, servis JDM aut.
Levné autodíly

DGR podvozky : http://www.dgr-podvozky.cz
Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Re: Škrtka ve výfukovém potrubí

Příspěvek od Mirek »

presne tak, je to kvuli hluku. Jsou 2 varianty, manualni a elektricka, manualni je normalne pres lanko a tahlo v kabine, elektricka ma v kabine ovladac a hromadu uzitecnych vychytavek (treba automaticke otevreni pokud otacky stoupnou nad 3tis, ruzne stupne otevreni atd)
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Uživatelský avatar
Woyta
user
Příspěvky: 4811
Registrován: 03.03.2010, 22:52
Bydliště: Hořice

Re: Škrtka ve výfukovém potrubí

Příspěvek od Woyta »

Akorat se to prej rado zadira.
It is better to live dangerously for 34 years than to be bored for 84 years. (Adelaide Siffert)

On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)
Nippon Sangyo 200SX RS133
Uživatelský avatar
Trinom
user
Příspěvky: 1561
Registrován: 16.06.2010, 21:25
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Škrtka ve výfukovém potrubí

Příspěvek od Trinom »

Tak čím bude vzadějc, tím líp, ne? Jen teda netuším, proč je to klapka a ne obtokovej ventil. No nic.
ObrázekObrázekObrázek
Measure With Micrometer, Mark With Chalk, Cut With Ax.
Woyta: "Kvalita zatáček se dá hodnotit počtem hrobečků. Čím víc hrobečků, tím větší zábava."
Uživatelský avatar
sejkora
user
Příspěvky: 926
Registrován: 08.01.2011, 19:51
Bydliště: Ústí nad Orlicí
Kontaktovat uživatele:

Re: Škrtka ve výfukovém potrubí

Příspěvek od sejkora »

Trinom píše:Tak čím bude vzadějc, tím líp, ne? Jen teda netuším, proč je to klapka a ne obtokovej ventil. No nic.
tak u amerik se to dela jinak, vzdyt to znas, obtok pres vyfukovej tlumic. Japonec by to neuvezl proto ma jen klapku :-D
Bez auta...
Uživatelský avatar
adner
user
Příspěvky: 2480
Registrován: 10.03.2006, 03:15
Bydliště: Fiji
Kontaktovat uživatele:

Re: Škrtka ve výfukovém potrubí

Příspěvek od adner »

už jsem to tu kdysi psal
u motorů naladěných na vysoké otáčky,s velkým překrytím vaček,se dobře nastavenou elektronickou klapkou dá podstatně zvýšit kroutící moment v nízkých a středních otáčkách..do jisté míry to supluje časovou variabilitu výfukové vačky
Uživatelský avatar
sejkora
user
Příspěvky: 926
Registrován: 08.01.2011, 19:51
Bydliště: Ústí nad Orlicí
Kontaktovat uživatele:

Re: Škrtka ve výfukovém potrubí

Příspěvek od sejkora »

adner píše:už jsem to tu kdysi psal
u motorů naladěných na vysoké otáčky,s velkým překrytím vaček,se dobře nastavenou elektronickou klapkou dá podstatně zvýšit kroutící moment v nízkých a středních otáčkách..do jisté míry to supluje časovou variabilitu výfukové vačky
to zni rozume... mas bod :)
Bez auta...
Uživatelský avatar
Bobeš
user
Příspěvky: 1340
Registrován: 03.01.2008, 20:39
Bydliště: Plzen

Re: Škrtka ve výfukovém potrubí

Příspěvek od Bobeš »

no a taky je to odlehčovací brzda-motorovka (u kamionu) :)
Uživatelský avatar
SilverFox
user
Příspěvky: 1217
Registrován: 16.09.2007, 18:28
Bydliště: Plzeň

Re: Škrtka ve výfukovém potrubí

Příspěvek od SilverFox »

Vette to maj tusim uz v serii za zadnim tlumicem.
Obrázek
Uživatelský avatar
Design
user
Příspěvky: 4739
Registrován: 12.07.2007, 22:34
Bydliště: Sajgon
Kontaktovat uživatele:

Re: Škrtka ve výfukovém potrubí

Příspěvek od Design »

Vette to ma audi RS6 to ma chrysler 300C srt8 to ma a je to dobra vec když s tim jezdiš denne aby ti nepraskla hlava.
Nissan 200SX S14 Zenki r.v.96 Bílá perleť,motor po GO ,eger out,svičky NGK iridium,Velkej IC,sportovni filtr,karbon kanister out,Oil catch tank,Wiltec Bov,Walbro 255l/h,,nerezove svody,MBC,3'' komplet vyfuk, začíná to být pekelná mašína.Jede jako prase! - SOLD
Old Daily car Mitsu Colt 1.3-r.v.91 - SOLD
Old Daily car Audi RS6-r.v.2009 - neni to nejhorší :D - SOLD
Family car Bmw M6 - r.v2005
Dog car Octavia 2 - r.v2005(vrak německej)
Low cost track project BMW e36 - r.v94
Zprostředkování finančních produktu-případné dotazy směřujte do SZ
MYSAK
user
Příspěvky: 4186
Registrován: 08.07.2007, 19:26
Kontaktovat uživatele:

Re: Škrtka ve výfukovém potrubí

Příspěvek od MYSAK »

adner píše:už jsem to tu kdysi psal
u motorů naladěných na vysoké otáčky,s velkým překrytím vaček,se dobře nastavenou elektronickou klapkou dá podstatně zvýšit kroutící moment v nízkých a středních otáčkách..do jisté míry to supluje časovou variabilitu výfukové vačky
Jak je resena ta elektronika? Je mi jasny ze neco prodavaj ale spis mi de o moznost vyroby jednotky, co to pouziva jako vstupni signaly a pripadne i jak pokud vis? A jak je to pak s ECU? Taky se doladuje ke klapce?
Uživatelský avatar
sejkora
user
Příspěvky: 926
Registrován: 08.01.2011, 19:51
Bydliště: Ústí nad Orlicí
Kontaktovat uživatele:

Re: Škrtka ve výfukovém potrubí

Příspěvek od sejkora »

MYSAK píše:
adner píše:už jsem to tu kdysi psal
u motorů naladěných na vysoké otáčky,s velkým překrytím vaček,se dobře nastavenou elektronickou klapkou dá podstatně zvýšit kroutící moment v nízkých a středních otáčkách..do jisté míry to supluje časovou variabilitu výfukové vačky
Jak je resena ta elektronika? Je mi jasny ze neco prodavaj ale spis mi de o moznost vyroby jednotky, co to pouziva jako vstupni signaly a pripadne i jak pokud vis? A jak je to pak s ECU? Taky se doladuje ke klapce?
rekl bych ze musis nejdriv zajet na brzdu aby si vedel jakou mas vykonostni krivku a podle toho se nastavi klapka v zavyslosti na otackach.... takze ta elektronika bude to, ze si nastavis na kolik procent se ma v urcitem rozsahu otacek zavrit.... nic vic v tom asi nebude... z tovarny to bude fungovat jinak tam si to bude automaticky privirat uz ECU
Bez auta...
Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Re: Škrtka ve výfukovém potrubí

Příspěvek od Mirek »

jedna se o DECS (Dynamic Electronic Control System)
http://www.dlspeedonline.com/proddetail ... d=432-A002

Pokud to nekdo vyuziva jak psal adner, tak super. Ja takovou instalaci nikde nenasel, vzdy slo primarne o hluk, at uz priskrcenim vyfuku, nebo to bylo reseno,tak ze na vyfuku byla Y spojka kde na jedne vetvi byl normalni vyfuk s tlumicem, na druhe jen tato klapka, ktera se otevrela a udelala vlastne otevreny kratky vyfuk. Po zavreni slo opet vse pres tlumice.

Kazdopadne varianta kterou adner napsal je velice zajimava, za predpokladu ze by se na klapku dal krokovy motor a otevreni by ridila nejaka jednotka vuci udajum z TPS a otackam? Dal by se tim menit odpor ve vyfukovem potrubi a zlepsit tak prubeh krouticiho momentu?
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Uživatelský avatar
sejkora
user
Příspěvky: 926
Registrován: 08.01.2011, 19:51
Bydliště: Ústí nad Orlicí
Kontaktovat uživatele:

Re: Škrtka ve výfukovém potrubí

Příspěvek od sejkora »

Mirek píše:jedna se o DECS (Dynamic Electronic Control System)
http://www.dlspeedonline.com/proddetail ... d=432-A002

Pokud to nekdo vyuziva jak psal adner, tak super. Ja takovou instalaci nikde nenasel, vzdy slo primarne o hluk, at uz prisrcenim vyfuku, nebo to bylo reseno,tak ze na vyfuku byla Y spojka kde na jedne vetvi byl normalni vyfuk s tlumicem, na druhe jen tato klapka, ktera se otevrela a udelala vlastne otevreny kratky vyfuk. Po zavreni slo opet vse pres tlumice.

Kazdopadne varianta kterou adner napsal je velice zajimava, za predpokladu ze by se na klapku dal krokovy motor a otevreni by ridila nejaka jednotka vuci udajum z TPS a otackam? Dal by se tim menit odpor ve vyfukovem potrubi a zlepsit tak prubeh krouticiho momentu?
Co to je TPS? :oops:
Bez auta...
Odpovědět