cryo zkušenosti
cryo zkušenosti
Předkládám stručný souhrn zkušeností,získaných dvěma lety užívání této technologie..k čemuže to je vlastně dobré...
Největší přínos vidím především ve velmi podstatném zvýšení odolnosti proti opotřebení třením,to se týče hlavně litiny,převážné většiny legovaných a uhlíkových ocelí, totální eliminaci vnitřního pnutí (homogenizace materiálu),což se týče všech kovů,linearizaci a snížení koeficientu tepelné roztažnosti,zvýšení tepelné vodivosti a odstranění horkých bodů (warping).O zvýšení pevnosti v tahu,krutu,ohybu atd nebudu spekulovat,nedělali jsme zádný profesionální test (v zahraničí je jich dost a uvádí některé velmi zajímavé hodnoty),test jme učinili pouze na zjištění navýšení tvrdosti,což je u ocelí (které jsme měli k dispozici) od 2 do 5%,dle druhu..
Nejvíc poznatků mám v prvé řadě o brzdových kotoučích,prošlo jich procesem několik desítek a informací je dostatek..
několik příkladů... kolegova oktávka,nové kotouče a desky Starline 1400kč,po 100 km se zkroutily a jezdilo se s nimi jen těžko,po 3000 km z jednoho vypadl plát materiálu cca 10cm2,kotouč jsme přebrousili až na tlouštku pouhých 18 mm(druhý 20),kdy min povolená je 20mm.Prošly zmražením a od té doby mají najeto 50 tis km absolutně bez problémů(viz obrázek) moje kotouče MB Vito,velmi malé na hmotnost auta 2 tuny,původně Bremba po trochu intenzivnějším brždění začaly kopat,vydržely 15 tis km.Toto jsou Starline,největší shit 500 kč kus.Po procesu najeto přes 30 tis km,ještě tak 15 bez problémů najedou.Kolikrát byly modré a kouřilo se z nich nikdo nespočítá...takto bylo reinkarnováno spousta dalších,včetně sportovních,závodních,rally...
Přínos:minimálně dvojnásobné prodloužení zivotnosti ale hlavně úplné odstranění problémů s kroucením a warpingem..
Několikero setrvačníků,především pro keramickou lamelu,jak litinových,chrommoly,duralových se segmenty - jednoznačné snížení opotřebení a odstranění warpingu = plynulejší a přesnější záběr bez cukání,vyšší odolnost proti teplotě... Poloosy do formule,původně je bylo nutno vyměnit po dvou závodech,jinak se ukroutily..teď jsou na celou sezonu
Převodovka audi v GTM2,o polovinu větší kroutící moment,než na jaký byla koncipována - po 1000km ukroucená vstupní hřídel... ta samá přev kompletně zmražená,momentálně najeto 8 tis,bez problémů,zuby bez viditelného opotřebení...
Přesně zdokumentovaný průběh opotřebení obráběcích nástrojů v jedné CNC firmě - po zmražení o 90% větší pracovní výkon...
vačky,písty,bloky,ojniční šrouby,ojnice,celé motory,kola po opravě atd,atd
..díky menší tepelné roztažnosti a linearitě jsem si mohl dovolit udělat díru na Wiseco písty o 1,5 setiny menší než uvádí výrobce,motor nezakouří a nevezme gram oleje + lepší přestup tepla z pístů a menší namáhání kroužků,takže i těsnost (některé zdroje díky tomu uvádějí zvýšení výkonu o tři až šest procent)...
To cryo zařízení máme ke svému užitku,pokud by někdo něco potřeboval,není problém...
Největší přínos vidím především ve velmi podstatném zvýšení odolnosti proti opotřebení třením,to se týče hlavně litiny,převážné většiny legovaných a uhlíkových ocelí, totální eliminaci vnitřního pnutí (homogenizace materiálu),což se týče všech kovů,linearizaci a snížení koeficientu tepelné roztažnosti,zvýšení tepelné vodivosti a odstranění horkých bodů (warping).O zvýšení pevnosti v tahu,krutu,ohybu atd nebudu spekulovat,nedělali jsme zádný profesionální test (v zahraničí je jich dost a uvádí některé velmi zajímavé hodnoty),test jme učinili pouze na zjištění navýšení tvrdosti,což je u ocelí (které jsme měli k dispozici) od 2 do 5%,dle druhu..
Nejvíc poznatků mám v prvé řadě o brzdových kotoučích,prošlo jich procesem několik desítek a informací je dostatek..
několik příkladů... kolegova oktávka,nové kotouče a desky Starline 1400kč,po 100 km se zkroutily a jezdilo se s nimi jen těžko,po 3000 km z jednoho vypadl plát materiálu cca 10cm2,kotouč jsme přebrousili až na tlouštku pouhých 18 mm(druhý 20),kdy min povolená je 20mm.Prošly zmražením a od té doby mají najeto 50 tis km absolutně bez problémů(viz obrázek) moje kotouče MB Vito,velmi malé na hmotnost auta 2 tuny,původně Bremba po trochu intenzivnějším brždění začaly kopat,vydržely 15 tis km.Toto jsou Starline,největší shit 500 kč kus.Po procesu najeto přes 30 tis km,ještě tak 15 bez problémů najedou.Kolikrát byly modré a kouřilo se z nich nikdo nespočítá...takto bylo reinkarnováno spousta dalších,včetně sportovních,závodních,rally...
Přínos:minimálně dvojnásobné prodloužení zivotnosti ale hlavně úplné odstranění problémů s kroucením a warpingem..
Několikero setrvačníků,především pro keramickou lamelu,jak litinových,chrommoly,duralových se segmenty - jednoznačné snížení opotřebení a odstranění warpingu = plynulejší a přesnější záběr bez cukání,vyšší odolnost proti teplotě... Poloosy do formule,původně je bylo nutno vyměnit po dvou závodech,jinak se ukroutily..teď jsou na celou sezonu
Převodovka audi v GTM2,o polovinu větší kroutící moment,než na jaký byla koncipována - po 1000km ukroucená vstupní hřídel... ta samá přev kompletně zmražená,momentálně najeto 8 tis,bez problémů,zuby bez viditelného opotřebení...
Přesně zdokumentovaný průběh opotřebení obráběcích nástrojů v jedné CNC firmě - po zmražení o 90% větší pracovní výkon...
vačky,písty,bloky,ojniční šrouby,ojnice,celé motory,kola po opravě atd,atd
..díky menší tepelné roztažnosti a linearitě jsem si mohl dovolit udělat díru na Wiseco písty o 1,5 setiny menší než uvádí výrobce,motor nezakouří a nevezme gram oleje + lepší přestup tepla z pístů a menší namáhání kroužků,takže i těsnost (některé zdroje díky tomu uvádějí zvýšení výkonu o tři až šest procent)...
To cryo zařízení máme ke svému užitku,pokud by někdo něco potřeboval,není problém...
Re: cryo zkušenosti
zajímají mne ještě pístní kroužky
jinak ty vysokokompresní motory budu skládat dva, jeden atmo a jeden turbo, a protože se bude vevařovat materiál do hlavy, tak bude pnout, takže ti potom někdy za půl roku přivezu dvě palice, dva bloky, dvoje ojnice čtyři vačky, ale ještě vyzkoušej ty pístní kroužky, dík
jinak ty vysokokompresní motory budu skládat dva, jeden atmo a jeden turbo, a protože se bude vevařovat materiál do hlavy, tak bude pnout, takže ti potom někdy za půl roku přivezu dvě palice, dva bloky, dvoje ojnice čtyři vačky, ale ještě vyzkoušej ty pístní kroužky, dík
Re: cryo zkušenosti
Díky, ža na mě myslíšKentoya píše:zajímají mne ještě pístní kroužky
jinak ty vysokokompresní motory budu skládat dva, jeden atmo a jeden turbo, a protože se bude vevařovat materiál do hlavy, tak bude pnout, takže ti potom někdy za půl roku přivezu dvě palice, dva bloky, dvoje ojnice čtyři vačky, ale ještě vyzkoušej ty pístní kroužky, dík
GO motoru By KENTOYA - výbrus, rozvody atd., repase vodního a olej. čerpadla, kovové těs. pod hlavou, svíčky NGK, Blow-Off, IC, vačka 16DE, repase převodovky, kardanu, VLSD diff, pal.čerpadlo BOSCH 330l/h ,stavitelné KONI, T28 a další nedůležité věci…;-)
Re: cryo zkušenosti
Adner: Kdyz ti nekdo doda treba kotouce do kdy to ma hotovo ? Mrazite pravidelne nebo az mate vic veci ?
S14 r.v 1996 66tkm, P11GT,Daihatsu GTi ,Primastar, P11 prasivka diesel.
Pojištění vozidel, dovoz ze zahraníčí, servis JDM aut.
Levné autodíly
DGR podvozky : http://www.dgr-podvozky.cz
Pojištění vozidel, dovoz ze zahraníčí, servis JDM aut.
Levné autodíly
DGR podvozky : http://www.dgr-podvozky.cz
Re: cryo zkušenosti
když toho nasbírám tak 200kg,aby se zaplatil aspon dusík,cca 1x za měsíc...lidi u nás to neznají,tak toho moc není..na těžké věci,jako třeba bloky,cena dohodou..
Franc:kroužky taky..
Franc:kroužky taky..
Re: cryo zkušenosti
to je ještě vyšší komprese, než na tvém motoru, řekněme dieselováTomy píše:Díky, ža na mě myslíšKentoya píše:zajímají mne ještě pístní kroužky
jinak ty vysokokompresní motory budu skládat dva, jeden atmo a jeden turbo, a protože se bude vevařovat materiál do hlavy, tak bude pnout, takže ti potom někdy za půl roku přivezu dvě palice, dva bloky, dvoje ojnice čtyři vačky, ale ještě vyzkoušej ty pístní kroužky, dík
- sejkora
- user
- Příspěvky: 926
- Registrován: 08.01.2011, 19:51
- Bydliště: Ústí nad Orlicí
- Kontaktovat uživatele:
Re: cryo zkušenosti
pokud se blok vrati na sve puvodni rozmery po rozmrazeni tak asi po ne?Kentoya píše:rendo blok mrazíš před anebo po výbrusu
Bez auta...
Re: cryo zkušenosti
Na strankach to pise a myslim ze pred
S14 r.v 1996 66tkm, P11GT,Daihatsu GTi ,Primastar, P11 prasivka diesel.
Pojištění vozidel, dovoz ze zahraníčí, servis JDM aut.
Levné autodíly
DGR podvozky : http://www.dgr-podvozky.cz
Pojištění vozidel, dovoz ze zahraníčí, servis JDM aut.
Levné autodíly
DGR podvozky : http://www.dgr-podvozky.cz
Re: cryo zkušenosti
Jo tak jsem to myslel akorad blbe napsal sorry
S14 r.v 1996 66tkm, P11GT,Daihatsu GTi ,Primastar, P11 prasivka diesel.
Pojištění vozidel, dovoz ze zahraníčí, servis JDM aut.
Levné autodíly
DGR podvozky : http://www.dgr-podvozky.cz
Pojištění vozidel, dovoz ze zahraníčí, servis JDM aut.
Levné autodíly
DGR podvozky : http://www.dgr-podvozky.cz
Re: cryo zkušenosti
lepší po,materiál se potom líp a rovnoměrněji opracovává..i kvůli ohřevu při broušení
..dnes už chápu,proč Taboo mrazí úplně všechno..když jsme dělali rentgeny na strukturu materiálu před a po mražení,bylo mi okamžitě jasné o co tu jde.Krystalická mřížka byla mnohem jemnější a nesrovnatelně víc homogenní než před...ale těch předností je mnohem víc,je úžasné co hluboký mráz dokáže s kovem udělat..
..dnes už chápu,proč Taboo mrazí úplně všechno..když jsme dělali rentgeny na strukturu materiálu před a po mražení,bylo mi okamžitě jasné o co tu jde.Krystalická mřížka byla mnohem jemnější a nesrovnatelně víc homogenní než před...ale těch předností je mnohem víc,je úžasné co hluboký mráz dokáže s kovem udělat..
Re: cryo zkušenosti
Kam to davate na tyhle testy ? Asi jedine na zapadoceskou fakultu co nebo to maj jeste nekde ?
S14 r.v 1996 66tkm, P11GT,Daihatsu GTi ,Primastar, P11 prasivka diesel.
Pojištění vozidel, dovoz ze zahraníčí, servis JDM aut.
Levné autodíly
DGR podvozky : http://www.dgr-podvozky.cz
Pojištění vozidel, dovoz ze zahraníčí, servis JDM aut.
Levné autodíly
DGR podvozky : http://www.dgr-podvozky.cz
Re: cryo zkušenosti
jsem blbej,myslím a píšu jinak, pochopitelně mrazit před
Re: cryo zkušenosti
A to jste jeste nezkusili tekute helium. (-276st?)
It is better to live dangerously for 34 years than to be bored for 84 years. (Adelaide Siffert)
On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)
Nippon Sangyo 200SX RS133
On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)
Nippon Sangyo 200SX RS133