Olejovy termostat

otázky a odpovědi technického rázu
Odpovědět
Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Olejovy termostat

Příspěvek od Mirek »

Panove mam otazecku, silene mi to vrta hlavou a nedokazu prijit na zadnej dobrej realnej duvod proc se to tak dela.

Chci davat olejovy chladic na RB. Moje idea byla, pouzit termostat, ktery do zahrati oleje chladic uplne vyradi z okruhu a pusti tam olej az v momente, kdy bude mit spravnou teplotu. Bohuzel vsechny termostaty na ktere jsem do ted narazil (o vikendu jsem byl koukat i na kousek od MOCALu) nejsou pri nizke teplote uplne zavrene. Oni proste chladic z okruhu neodpoji, pouze otevrou cestu mimo chladic, ale cesta k chladici zustava stale volna.

Tak se chci zeptat zda je to tak schvalne a z jakeho duvodu? Popripade pokud by vedel nekdo o termostatu, ktery by byl uplne zavreny, tak poradte. diky
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Olejovy termostat

Příspěvek od kenivruh »

Je to tak schvalne aby nenastal tepelny sok ked sa ti otvori termostat a z chladica sa ti nahrnie studenu olej do motora. Takze sa to pootvorenim mierne ohrieva.
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
Uživatelský avatar
pablo
user
Příspěvky: 2562
Registrován: 11.05.2006, 22:29
Bydliště: malacky

Re: Olejovy termostat

Příspěvek od pablo »

mirku a co tym chces dosahnut ze to tak bude ?kdyz bude uplne zavreny
Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Re: Olejovy termostat

Příspěvek od Mirek »

to je snad jasne ne :) Aby se olej rychleji ohral na provozni teplotu. Pokud je termostat pootevreny, cast oleje jde porad pres chladic a ochlazuje se...
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Igor
user
Příspěvky: 492
Registrován: 23.03.2008, 21:45
Bydliště: Hlinsko v Čechách

Re: Olejovy termostat

Příspěvek od Igor »

Podle mě bych to opravdu nenechával úplně zavřené.......zkus nějaký termostat,který otevírá třeba při 98stupních,jestli nějakej takovej existuje,viděl jsem termostat kterej otevírá při 95....
Když třeme liščí ohon o ebonitovou tyč....
Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Re: Olejovy termostat

Příspěvek od Mirek »

Igor píše:Podle mě bych to opravdu nenechával úplně zavřené.......zkus nějaký termostat,který otevírá třeba při 98stupních,jestli nějakej takovej existuje,viděl jsem termostat kterej otevírá při 95....
co s tim ma spolecneho teplota? Jsi asi necetl co jsem psal, nebo jsi to spatne pochopil. Ptam se jestli je nejaky termostat, ktery je uplne zavreny kdyz je olej STUDENY a otevre az teprve po zahrati oleje na urcitou teplotu.

Vsechny co jsem do ted mel/videl jsou otevrene do chladice i kdyz je olej studeny, jen za studena se otevre jeste druha (kratsi) cesta mimo chladic. Ale do chladice olej porad muze
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Uživatelský avatar
adner
user
Příspěvky: 2480
Registrován: 10.03.2006, 03:15
Bydliště: Fiji
Kontaktovat uživatele:

Re: Olejovy termostat

Příspěvek od adner »

Konkrétně u Mocalu začne olej přes chladič protékat až když je skoro ohřátý,cca 55 - 60 st,což se dá...
Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Re: Olejovy termostat

Příspěvek od Mirek »

no ja koukal prave na MOCAL co prodava nismo.gtst a byl otevreny, coz vzhledem k teplote ktera panovala by mel byt teda zavreny ne?
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Igor
user
Příspěvky: 492
Registrován: 23.03.2008, 21:45
Bydliště: Hlinsko v Čechách

Re: Olejovy termostat

Příspěvek od Igor »

No,nebo jsi špatně pochopil jak jsi to myslel,čím se řídí otevírání termostatu???Teplotou kapaliny ne??Proto jsem myslel tu teplotu a termostat,kterej by otevíral kolem 98stupňů
Když třeme liščí ohon o ebonitovou tyč....
Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Re: Olejovy termostat

Příspěvek od Mirek »

Igor píše:No,nebo jsi špatně pochopil jak jsi to myslel,čím se řídí otevírání termostatu???Teplotou kapaliny ne??Proto jsem myslel tu teplotu a termostat,kterej by otevíral kolem 98stupňů
Ja se obavam ze jsem to pochopil spravne, me nezalezi na tom jestli otevre pri 80 nebo 95, to tady ted neresim, procti si to cele jeste jednou 8) Teplota otevreni termostatu je co se moji otazky tyce naprosto nepodstatny udaj momentalne.
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Uživatelský avatar
pablo
user
Příspěvky: 2562
Registrován: 11.05.2006, 22:29
Bydliště: malacky

Re: Olejovy termostat

Příspěvek od pablo »

mirec s13 s srkem olejac i s tym medzikusem a termostatem do kopy kupovany v DW funguje uplne perketne teplota na budiku ide hore normalne jako by tam zadny chladic nebyl takze na provozny teplotu se zachriva uplne normalne a pak az dosahne pozadovane teploty tak otvira.
podotykam autem se denne jezdi bratislava-malacky.olej sa pouziva 15w50 mobil.fubec bych se toho nebal ten motor to ani nepocity ze nejaky olej sel se ochladit do chladice
Igor
user
Příspěvky: 492
Registrován: 23.03.2008, 21:45
Bydliště: Hlinsko v Čechách

Re: Olejovy termostat

Příspěvek od Igor »

Ale to se mýlíš....teplota otevírání termostatu je dle mýho názoru docela důležitá a zrovna když to chceš dávat v kombinaci s olejem,protože když se ti otevře moc brzo,tak se bude ohřívat dýl a když zase moc pozdě,tak se může třeba zahřívat na vyšší teplotu...
Když třeme liščí ohon o ebonitovou tyč....
Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Re: Olejovy termostat

Příspěvek od Mirek »

Igor píše:Ale to se mýlíš....teplota otevírání termostatu je dle mýho názoru docela důležitá a zrovna když to chceš dávat v kombinaci s olejem,protože když se ti otevře moc brzo,tak se bude ohřívat dýl a když zase moc pozdě,tak se může třeba zahřívat na vyšší teplotu...
Igore kurnik :-D
Pisu ze teplota je VZHLEDEM K MEMU DOTAZU nepodstatna, nikde nepisu ze neni dulezita 8) Chapu ze to myslis dobre, ale spatne jsi pochopil muj dotaz :)

EDIT: Tohle je odpoved kterou jsem chtel, dekuji adnerovi 8)
cesta přes chladič není odříznutá ale dokud bypass není téměř zavřený,tak v tom mezikusu není žádný tlakový spád tudíž olej nemá důvod protékat přes něj (chladič je paralelně+jeho odpor)...teď jsem ho montoval a chladič je pořád studený a najednou horký,takže ta hranice přepnutí je poměrně ostrá..
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Odpovědět