Stránka 1 z 4

Píst

Napsal: 29.04.2012, 20:18
od Grassell
Už jste to někdy viděli???

Re: Píst

Napsal: 29.04.2012, 20:59
od Koudy
Podobně je měl prasklý vrťas.

Re: Píst

Napsal: 29.04.2012, 21:18
od Svobda
Ja to videl casto podobne u Subaru 2.5 http://www.awdoc.cz/drupal/node/240

Re: Píst

Napsal: 29.04.2012, 22:09
od vrtas
:)
Obrázek
Obrázek

Re: Píst

Napsal: 30.04.2012, 13:08
od blázen
jo... ale předtím tam šlo málo benzínu.. vypadalo to podobně.. tobě to způsobilo co?

Re: Píst

Napsal: 30.04.2012, 13:42
od Awatar
Jak vypadá ten píst ze shora? Známky detonací?

Re: Píst

Napsal: 01.05.2012, 21:51
od Grassell
Prave ze nic a hlavne to bylo bohate az az. Problem je jinde :lol: :lol: :lol:

Re: Píst

Napsal: 01.05.2012, 23:46
od Fizzbiker
přehřátý? prehratej olej a nevychladils to? hm :?:

Re: Píst

Napsal: 02.05.2012, 00:15
od adner
poškození způsobila absence olejového filmu na stěně, místní přehřívání pístu - nedostatečná velikost toho prostoru (ring land) mezi kroužky a především materiál pístu...píst z nízkoroztažného aluminia s vysokým obsahem křemíku (hypereutetický) toho prostě moc nevydrží...wiseco je wiseco :wink:

Re: Píst

Napsal: 02.05.2012, 09:29
od Fizzbiker
:lol: to je prdel...

:notworthy: :notworthy: :notworthy:

ja sem si myslel ze vliv na toto ma prave i geometrie pistu kdy ten "vystupek" mezi vybranim pro krouzky je vlastne zcela odkazan na chlazeni olejem navic predava teplo z pistu prez olej do bloku a jak mile se prehreje doslova se odtrhne od pistu protoze jeho zvetseni pri snaze zachovat velikost vede ke stejnemu vysledku jako kdyz nafukujes pneumatiku na disku. pnuti se zvetsuje material napina a v nejslabsim miste (pecka, imperfekce, trhlinka, nehomogenita...) dojde poruseni, tim se lokalne uvolni napeti nicmene se tim snizi kriticka mez pro obdobnou poruchu v tesnem okoli (trhlina pokracuje)... material me nenapadl z bezneho predpokladu ze kdyz delam pisty delam je z materialu pro pisty vhodného.

Re: Píst

Napsal: 02.05.2012, 11:44
od adner
je to přesně tak, přes tohle místo se odvádí nejvíc tepla a pokud není splněna jakákoli podmínka pro dostatečný odvod, stane se co říkáš + boční namáhání pohybem pístu... aluminium s křemíkem má sice nižší roztažnost, takže je možno dělat menší vůle ale je tvrdší než Alum bez Si a díky němu podstatně náchylnější k prasklinám (ono je tam toho víc)....proto tyhle písty neradno používat v high power aplikacích, kde se počítá s vysokým koeficientem tepelného namáhání, jelikož rády explodují :wink: ....prostě do výkonného motoru, který se bude hodně používat zásadně písty z materiálu 2618 (bez Si), 4032 je jen na takové to domácí nepříliš časté popojíždění...

Re: Píst

Napsal: 02.05.2012, 16:33
od SilverFox
Já si teď připadám hrozně hloupej. :D

Re: Píst

Napsal: 02.05.2012, 18:23
od Fil
SilverFox píše:Já si teď připadám hrozně hloupej. :D
Nejsi sám...

Ještě by mě teda zajímalo jak je myšleno to "wiseco je wiseco"? Jakože ok nebo špatné? Díky.

Re: Píst

Napsal: 02.05.2012, 18:53
od Fizzbiker
wiseco prave vydrzi... pokud chces 100jistotu tak wiseco + rentgen + kryo...

Re: Píst

Napsal: 02.05.2012, 19:36
od blázen
navíc ty obyč písty budou uvnitř asi porovitého charakteru.. oproti kovanému hliníku