Stránka 1 z 3
motoru se nechce
Napsal: 10.03.2005, 09:26
od Řehy
Mam takovy problem:
pokud mam zarazeny jakykoli rychl. stupen a k tomu pochopitelne odpovidajici rychlost a dam plny, auto sice zacne zrychlovat, ale asi tak jako favorit. Jakmile otacky dosahnou 4200, auto vystreli a je to o krcni pater a tlaci vic a vic az do max otacek(zadny pokles vykonu okolo 5,5tisic, jak tu nekdo psal). Do tech 4200 je slyset jen roztocene turbo a nasavany vzduch..ale chybi vykon. Pokud se rozjizdim 1 plnej, 2 plnej 3 plnej... tak je vse ok, ale takle se neda jezdit.
Tlak turba je jiz od 2400ot 0,8atm, nejsou slyset zadne detonace, zadne skubani nebo vynechavani motoru, tlaky a predstih jsou ok. Asi pred 30tis jsem daval novou uni lambdu a pumpu walbro. Zkousel jsem tam davat i jine vstriky, novy filtr, svicky.... a je to porad stejne. Martin nabizel 460ccm vstriky a ja si vsiml, ze mi na vsech 8 vstrikach, co mam, chybeji ty kloboucky co jsou na konci vstriku smerem k hlave. Nevim, jestli by to mohlo byt tim. Tlak benzinu pred FPR mam o 0,2atm vetsi, nez podle manualu, ale i kdyz jsem ho menil z auta, ktere normalne jezdilo, bylo to porad stejne. Uz fakt nevim, co mam skusit.
Raddy psal, ze data z lambdy se uplatnuji jen v urcitem uzkem rozsahu nizsich otacek... proto me napadlo, jestli to neni prave do tech 4200, ze by byla lambda vadna...
Re: motoru se nechce
Napsal: 10.03.2005, 17:09
od Katany
?ehy píše:Mam takovy problem:
pokud mam zarazeny jakykoli rychl. stupen a k tomu pochopitelne odpovidajici rychlost a dam plny, auto sice zacne zrychlovat, ale asi tak jako favorit. Jakmile otacky dosahnou 4200, auto vystreli a je to o krcni pater a tlaci vic a vic az do max otacek(zadny pokles vykonu okolo 5,5tisic, jak tu nekdo psal). Do tech 4200 je slyset jen roztocene turbo a nasavany vzduch..ale chybi vykon. Pokud se rozjizdim 1 plnej, 2 plnej 3 plnej... tak je vse ok, ale takle se neda jezdit.
Tlak turba je jiz od 2400ot 0,8atm, nejsou slyset zadne detonace, zadne skubani nebo vynechavani motoru, tlaky a predstih jsou ok. Asi pred 30tis jsem daval novou uni lambdu a pumpu walbro. Zkousel jsem tam davat i jine vstriky, novy filtr, svicky.... a je to porad stejne. Martin nabizel 460ccm vstriky a ja si vsiml, ze mi na vsech 8 vstrikach, co mam, chybeji ty kloboucky co jsou na konci vstriku smerem k hlave. Nevim, jestli by to mohlo byt tim. Tlak benzinu pred FPR mam o 0,2atm vetsi, nez podle manualu, ale i kdyz jsem ho menil z auta, ktere normalne jezdilo, bylo to porad stejne. Uz fakt nevim, co mam skusit.
Raddy psal, ze data z lambdy se uplatnuji jen v urcitem uzkem rozsahu nizsich otacek... proto me napadlo, jestli to neni prave do tech 4200, ze by byla lambda vadna...
A diagnostika ECU 55 ? jestli neni K.O. CAS ...
Re: motoru se nechce
Napsal: 10.03.2005, 17:41
od Řehy
jj, ta je ok.
Napsal: 11.03.2005, 08:18
od raddy
Rehy:takze postupne:
ako prve skus odpojit lambdu a skusit to bez nej. Nie vsetky lambdy su rovnake, mozno si trafil nevhodnu uni lambdu.
predstih si kontroloval stroboskopom?
takyto problem by okrem lambdy zodpovedal aj zle nastavenemu predstihu, resp. vadnemu CAS senzoru. vyber ho a skontroluj ci nie je vydrate miesto kam do neho zapada jazycek s vacky.
Kedze pises ze to roby len na plnom plyne, tam lambda nehra ale ziadnu ulohu, o to viac to ale vyzera na problem s palivom (regulator tlaku paliva nezvisy adekvatne tlak paliva pre zmene podtlaku, moze byt nepriechodny pal. filter, problem s pal. pumpou.) Mas take iste problemy aj pri ciastocnom zosliapnuti plynu?
Len pre info, od tis. otacok neklesa vykon ale tlak turba...
Napsal: 26.03.2005, 20:29
od Řehy
Konec bylo trochu casu...
pumpa Walbro, novy benz.filr, vyprany vzduch. filtr, predstih ok(mereno stroboskopem), zkusil jsem i vymenit CAS.
Je uplne jedno, jestli mam ulpne plny, nebo jen 3/4 plynu( teda je jen rozdil ve zvuku nasavaneho vzduchu)
Kdyz jsem odpojil lambdu, auto jelo naprosto stejne, jako kdyz byla zapojena... ale kdyz jsem ji odpojil, schvalne jsem koukal na chybove kody ECU a ta hlasila 55.....?!? Je na ni napsano bilou barvou 200sx 1,8T..takze ji nekdo kupoval asi z vrakace. Napadlo me, jestli to nemuze byt model ECU bez lambdy
Jak bych ji poznal? A dal mi vrtaji v hlave ty vstriky, nevadi, ze nemaji ty umelohmotne cepicky??
Napsal: 26.03.2005, 21:47
od blázen
Tedka budu hodn? vzpomínat jaký je mezi nima rozdíl,jelikoš se mi ob? doma válejí..každá ECU má myslím ozna?ení nevím jestli to píšu dob?e..n?co ve smyslu D007,to bylo pro model s Lambdou a na te ECU pro model bez Lambdy bylo D009.. nevím jestli to D je správné písmenko ale to 007 a 009 by m?lo být správn?,..jen doufám,že nepíšu nesmysly....ale n?jak tak se mi to vybavuje...
Napsal: 28.03.2005, 22:42
od Řehy
hm, tak mam tu, co tam ma byt..007..v tom pripade uz me nic nenapada
jen jsem zjistil, ze mi chybi relatko co spina FICD solenoid valve.. vadi to/nevadi
v kazdym pripade jsem tam vrazil jiny..a nic, jako vzdy
Napsal: 29.03.2005, 07:16
od raddy
no kazdopadne model bez lambdy a s lambdou sa lisia predovsetkym typom AFM.
tie ciapocky na vstrekoch by maly byt, aj ked neviem presne aku funkciu maju....
ten tvoj problem sa v anglictine opisuje ako flat spot a najcastejsie ho sposobuje slaba pumpa alebo predzapal, ale viac menej vzdy len pri plnom plyne, takze neviem....
no to s tou lambdou je dost divne,ze ecu nehlasi chybu ak je odpojena,mas moznost skusit pouzit origos 200sx lambdu?
Re: motoru se nechce
Napsal: 29.03.2005, 15:07
od tamo
?ehy píše:Mam takovy problem:
pokud mam zarazeny jakykoli rychl. stupen a k tomu pochopitelne odpovidajici rychlost a dam plny, auto sice zacne zrychlovat, ale asi tak jako favorit. Jakmile otacky dosahnou 4200, auto vystreli a je to o krcni pater a tlaci vic a vic az do max otacek(zadny pokles vykonu okolo 5,5tisic, jak tu nekdo psal). Do tech 4200 je slyset jen roztocene turbo a nasavany vzduch..ale chybi vykon. Pokud se rozjizdim 1 plnej, 2 plnej 3 plnej... tak je vse ok, ale takle se neda jezdit.
Tento problem nastal aj nedavno mne. Pred dvo tyznami sa mi urobila diera vo vyfuku ked som isiel 190 kmh vrazu boom a bola diera vo vyfuku.
Tento vikend som zistil tento problem. asi od 2900 ot zacne tlacit turbo ale vykon nikde a zacne az pri 4000 ot potom ma tlaci do sedadla.
Mozne ze to robi ze je tlmic rosypany a blokuje uniku vyfukovych plynov alebo je otvoreny a uz nieco nestiha. Ked urobim vyfuk zistim v com je chyba.
Napsal: 29.03.2005, 17:03
od Řehy
raddy píše:no to s tou lambdou je dost divne,ze ecu nehlasi chybu ak je odpojena,mas moznost skusit pouzit origos 200sx lambdu?
Mam asi 3 origos lambdy, ale nevim v jakem stavu. Kazdopadne jsem je taky zkousel a je uplne jedno, jestli je lambda pripojena, nebo ne..auto jede porad stejne. Kdysi na starem foru nekdo(Raddy?) psal, ze potenciometr na nastavovani rezimu musi byt v presne poloze. Co by se stalo, kdyby nebyl? Nevim, jestli si s tim predemnou nekdo nehral a ja si pak oznacil tu jeho spatnou polohu...dalo by se to nejak zjistit??
Jinak kdyz odpojim jakykoli jiny konektor, ECU zahlasi chybu...
Diru ve vyfucku snad nemam...
Napsal: 30.03.2005, 07:19
od raddy
?ehy píše:raddy píše:no to s tou lambdou je dost divne,ze ecu nehlasi chybu ak je odpojena,mas moznost skusit pouzit origos 200sx lambdu?
Mam asi 3 origos lambdy, ale nevim v jakem stavu. Kazdopadne jsem je taky zkousel a je uplne jedno, jestli je lambda pripojena, nebo ne..auto jede porad stejne. Kdysi na starem foru nekdo(Raddy?) psal, ze potenciometr na nastavovani rezimu musi byt v presne poloze. Co by se stalo, kdyby nebyl? Nevim, jestli si s tim predemnou nekdo nehral a ja si pak oznacil tu jeho spatnou polohu...dalo by se to nejak zjistit??
Jinak kdyz odpojim jakykoli jiny konektor, ECU zahlasi chybu...
Diru ve vyfucku snad nemam...
no neviem co presne myslis tou polohou potenciometra, ma len dve krajne polohy, proste otocis uplne na doraz, pocitas bliknutia a podla toho aky rezim chces, tak pri danomp octe bliknuti otocis zase uplne naspat.al nemyslim si ze toto by malo cokolvek spolocne s tvojim problemom.
skusal si vymenit AFM, to takisto moze sposobovat tvoj problem......nie su spinave tie odporove droty v nom?
Re: motoru se nechce
Napsal: 30.03.2005, 07:22
od raddy
tamo píše:?ehy píše:Mam takovy problem:
pokud mam zarazeny jakykoli rychl. stupen a k tomu pochopitelne odpovidajici rychlost a dam plny, auto sice zacne zrychlovat, ale asi tak jako favorit. Jakmile otacky dosahnou 4200, auto vystreli a je to o krcni pater a tlaci vic a vic az do max otacek(zadny pokles vykonu okolo 5,5tisic, jak tu nekdo psal). Do tech 4200 je slyset jen roztocene turbo a nasavany vzduch..ale chybi vykon. Pokud se rozjizdim 1 plnej, 2 plnej 3 plnej... tak je vse ok, ale takle se neda jezdit.
Tento problem nastal aj nedavno mne. Pred dvo tyznami sa mi urobila diera vo vyfuku ked som isiel 190 kmh vrazu boom a bola diera vo vyfuku.
Tento vikend som zistil tento problem. asi od 2900 ot zacne tlacit turbo ale vykon nikde a zacne az pri 4000 ot potom ma tlaci do sedadla.
Mozne ze to robi ze je tlmic rosypany a blokuje uniku vyfukovych plynov alebo je otvoreny a uz nieco nestiha. Ked urobim vyfuk zistim v com je chyba.
myslim ze vyfuk to nebude, podla mna je to palivova pumpa, nastavenie predzapalu, mozno sviecky....
Napsal: 30.03.2005, 08:00
od Řehy
raddy píše:?ehy píše:raddy píše:no to s tou lambdou je dost divne,ze ecu nehlasi chybu ak je odpojena,mas moznost skusit pouzit origos 200sx lambdu?
Mam asi 3 origos lambdy, ale nevim v jakem stavu. Kazdopadne jsem je taky zkousel a je uplne jedno, jestli je lambda pripojena, nebo ne..auto jede porad stejne. Kdysi na starem foru nekdo(Raddy?) psal, ze potenciometr na nastavovani rezimu musi byt v presne poloze. Co by se stalo, kdyby nebyl? Nevim, jestli si s tim predemnou nekdo nehral a ja si pak oznacil tu jeho spatnou polohu...dalo by se to nejak zjistit??
Jinak kdyz odpojim jakykoli jiny konektor, ECU zahlasi chybu...
Diru ve vyfucku snad nemam...
no neviem co presne myslis tou polohou potenciometra, ma len dve krajne polohy, proste otocis uplne na doraz, pocitas bliknutia a podla toho aky rezim chces, tak pri danomp octe bliknuti otocis zase uplne naspat.al nemyslim si ze toto by malo cokolvek spolocne s tvojim problemom.
skusal si vymenit AFM, to takisto moze sposobovat tvoj problem......nie su spinave tie odporove droty v nom?
To vim. Pravy a levy doraz je pro prepinani a zvoleni rezimu. Ale me zajimala spis vychozi poloha do ktere se potenciometr opet vraci, kdyz chci ukoncit rezimy a pokracovat treba v jizde... ??? Puvodni polohu potenciometru jsem mel zhruba v pulce a tuto pozici jsem si oznacil jako vychozi...
AFM omrknu, svicky budu menit.... dekuju moc
Napsal: 30.03.2005, 09:22
od raddy
Potenciometer sa VZDY VRACIA DO KRAJNEJ POLOHY. AFM je moj typ, potom tie sviecky, hlavne medzera medzi elektrodami......A ked vsetko zlyha a budes si na 100% isty ze AFM je v poriadku, skus sa pohrat s nastavenim predzapalu.....mohlo by to poskytnut dalsie informacie,ale to az na koniec....
Napsal: 09.04.2005, 15:02
od Řehy
Tak jsem mel zase cas, tak jsem sel laborovat
a asi se mi zblaznila ECU. Kdyz odpojim lambdu, trottle sensor, FCID, AAC tak ecu hlasi 55. Pokud k tomu odpojim CAS, ECU zahlasi 11 a pokud k tomu odpojim jeste AFM, ECU hlasi porad jen 11. Kdyz vymazu chybove kody a pripojim CAS, ECU zablika 12... nevim to 100pro, ale pokud si pomatuju, tak ecu umi zahlasit vice kodu najednou...
nevim, co vsechno umi ECU rozpoznat, ale podle manualu by mela umet lambdu i trottle sensor...asi je ta moje svinka nejaka namocna