Stránka 1 z 2

Jak se vam choval motor po GO???

Napsal: 04.06.2005, 22:46
od doublejay
Prosim o postrehy a zkusenosti. Jak se startovalo za studena/za tepla, jak dlouho a jakym zpusobem jste zajizdeli, kdy jste merili tlaky (komprese ve valcich, olej) a kolik to bylo, co se zmenilo hned a co se muselo usadit, na jaky olej jste zajizdeli, kdy a za jaky jste ho vymenili atd atd. Diky predem za odpovedi. 8)

Napsal: 05.06.2005, 17:41
od 935Baby
Na UK foru jsem nasel jeden clanek o zabihani motoru

http://www.sxoc.co.uk/vbb/showthread.ph ... ge=1&pp=20

Napsal: 05.06.2005, 20:57
od doublejay
To je docela zajimava myslenka - zajizdet na mineral...

Napsal: 06.06.2005, 08:01
od raddy
Jirko, nespekuloval by som, rozhodne to zabehni na bezny olej. Nema vyznam merat kompresiu kym to nezabehnes, tlak oleja musi byt v poriadku hned. Nastav tlak turba tak na . bar max a zabehni to min. 3000km bez akychkolvek velkych zatazi.

Napsal: 06.06.2005, 09:12
od doublejay
raddy píše:Jirko, nespekuloval by som...
Muzes byt v klidu, to byla jen takova recnicka otazka, protoze me to zajima. Mam tam full syntetiku 10w-40, tocim do 3000ot., s tlakem turba se snazim nejit pres nulu - max.0.2b (proste na to neslapu). Olej mam po zahrati na volnobeh 1.2b a pri tech 3000 ot. okolo 3b. Zjistil jsem zajimavou vec - predtim jsem jezdil na polosyntetiku a merak od Autostyle mi ukazoval za studena 5.5b na volnobeh hned po startu, po zahrati cca 1.5b. S full syntetikou se na tyto hodnoty nikdy nedostanu. Mam udelany vrsek i spodek, nove pisty, krouzky, vybrus, olejovou pumpu, klikova i ojnicni loziska, ventily a sedla. Merak po zahrati ukazoval 0.5-0.7b. Kontolka mazani nikdy ani neproblikla, zhasla uz pri toceni motorem na starter pri vypnute benzinove pumpe (tzn. tlak musel byt vice nez 0.5b pri 350rpm). Tak jsem si tlak nechal zmerit servisnim kalibrovanym ISO manometrem v ricinovem oleji a vse bylo o.k.

Napsal: 06.06.2005, 09:53
od Hynek
sem zv?davej na ty tlaky po zajetí :) já mam po vým?n? t?sn?ní na st?íbrnákovi 10,5 baru všechny válce pokud to chvíli vydrží budu spokojenej. možná by p?i vým?n? t?sn?ní pod hlavou stálo koupit šrouby s v?tší pevností a dotáhnout na v?tší moment n?ž je pro serii(tušim 105 N.m)

Napsal: 06.06.2005, 10:29
od doublejay
Myslim, ze to chvili vydrzi... A o tech sroubech vim, je to potreba udelat, hlavne kdyz se chce jit nahoru s tlakem vetsiho turba.

Napsal: 10.06.2005, 08:16
od Hynek
Netuší te kde sehnat lepší pevnostní šrouby na hlavu než jsou seriový. u nás v autodílech mi ?ekli že se d?lá jen jedna pevnost. ale ur?it? se to d?lá kámoš má na díln? 3 pevnosti pev.šroub?, bohužel jinej pr?m?r ...

Napsal: 10.06.2005, 08:26
od Martin_534
zkus zavolat sem: www.fabory.cz

Napsal: 10.06.2005, 08:40
od Hynek
díky, tak už sem se domluvil sou i u nás v Plzni :)
netušít? jaká je t?ída pevnosti u tech seriovejch šroub? ??
tady d?laj 8, 10, 12-ty už bych utrhnout nem?l

doufam že m? vezmou do klubu kokot?, dotahoval sem hlavu moment.klí?em a samozd?ejm? sem ten poslední šroub utrhnul :evil:

Napsal: 10.06.2005, 08:59
od raddy
klub kokotov, hehehe, ja som predseda:))

Napsal: 10.06.2005, 21:32
od Řehy
Hynek píše:doufam že m? vezmou do klubu kokot?, dotahoval sem hlavu moment.klí?em a samozd?ejm? sem ten poslední šroub utrhnul :evil:
silnejsi svarecka, vetsi proud, misto elektrody drat tak 8mm v buzirce a jen konec nechat koukat :D ... pak se vytoci uplne krasne bez sundani hlavy.. nekdy pomuze do nej nejdrive tuknout 8)

Napsal: 11.06.2005, 02:11
od milonovo
No ani snad nejde o tu pevnost,ale o to,že ty šrouby by se m?li m?nit pokaždý když se sundavá hlava,protože se vytáhnou a potom už to není ono, u atmosféry je to v?tšinou jedno,alespo? u Sierry jsem dával vždy ty samý a bylo to O.K. ale tady by to asi cht?lo dát min. ty nový.
O.T. Ta olejová pumpa za 6,5 je od Nissanu?
U Štangla jí nemaj,už jsem tam volal.A napodruhé,ned?lá se n?jaká lepší?Už jsem se jednou ptal a než to složím tak bych radši investoval do toho, než t?eba do nárazníku,protože je to asi lepší investice.

Napsal: 11.06.2005, 09:12
od Martin_534
milonovo píše:No ani snad nejde o tu pevnost,ale o to,že ty šrouby by se m?li m?nit pokaždý když se sundavá hlava,protože se vytáhnou a potom už to není ono, u atmosféry je to v?tšinou jedno,alespo? u Sierry jsem dával vždy ty samý a bylo to O.K. ale tady by to asi cht?lo dát min. ty nový.
O.T. Ta olejová pumpa za 6,5 je od Nissanu?
U Štangla jí nemaj,už jsem tam volal.A napodruhé,ned?lá se n?jaká lepší?Už jsem se jednou ptal a než to složím tak bych radši investoval do toho, než t?eba do nárazníku,protože je to asi lepší investice.
no já mylsim, že se vyplatí dát pevn?jší, protože:
1) by nem?li prasknout, když je utáhneš na v?tší moment než je v manuálu
2) když ten šroub bude kvalitní, tak by se nemusel ani vytáhnout

Napsal: 11.06.2005, 11:04
od Hynek
tak sem koupil šrouby s t?ídou pevnosti 12,9 ty už prej nejdou utrhnout :) tak uvidíme stojí 10 ka?ek jeden, jenom pro info sada šroub? v autodílech 1050,- to je výsm?ch (a TP jenom 8)