Stránka 1 z 1

ECU

Napsal: 13.09.2005, 17:03
od Suprista
Slyšel jsem chlapci že vám někdo v čr dělá soft do ECU,chtěl jsem se zeptat jestli by jste mi na něj mohli dát kontakt,nebo mi rovnou mohli sdělit jestli by se nepokusil o odstranění fuelcatu u Supry MKIII.Předem děkuji.Suprista ((www.supraklub.cz))

Re: ECU

Napsal: 14.09.2005, 07:04
od raddy
Suprista píše:Slyšel jsem chlapci že vám někdo v čr dělá soft do ECU,chtěl jsem se zeptat jestli by jste mi na něj mohli dát kontakt,nebo mi rovnou mohli sdělit jestli by se nepokusil o odstranění fuelcatu u Supry MKIII.Předem děkuji.Suprista ((www.supraklub.cz))
soft do ECU sa robi v SR a robim ho ja.
co sa tyka supry, budes potrebovat interpretacny program, mal by sa dat stiahnut z netu, konfiguracne subory k tvojmu motoru a samozrejme binarny subor s obsahom riadiaceho programu. Mozem sa ti potom na to pozriet, fuelcut sa vacsinou tvari podobne. Ale nie na kazdy motor je jednoduche menit mapy v ECU....hlavne na novsych je to dost obtiazne....
Pripadne ma kontaktuj cez mail.

Re: ECU

Napsal: 18.09.2005, 13:45
od Suprista
Dík za odpověd,poskytnul bych ti na pokusi řídící jednotku kterou mám navíc,bez ohledu na to jak by dopadla kdybi se to nepovedlo tak se nedá svítit.Pokoušel jsem se sehnat mapy a nějakej Soft přímo pro múj motor ale bohužel jsem na nic nenarazil.Verze mého motoru je 7M-GTE model vuzu je MA-70 a je to modelová řada 88-93,jestli by si sehnal soft byl bych ti vděčnej.Pokud ne,tak bych tě alespoň poprosil,jestli by ses pokusil odstranit nějak Fuel cut,s chudou směsí si už poradím.Předem díky

Napsal: 18.09.2005, 21:48
od Hynek
Fuel Cut Defencer asi znáš, ale je to docela drahý ...

Napsal: 28.09.2005, 12:37
od Suprista
Hynek píše:Fuel Cut Defencer asi znáš, ale je to docela drahý ...
Fuel Cut Defencer znám,není to drahý,to postavíš na koleni za 150Kč když chceš být precizní,za 20Kč když to o vzhled nejde.Ale jde o to že při použití tohoto zařízení vlastně problém neřešíš ale jen sktresluješ signál pro ECU která si pak myslí že je nasává míň vzduchu než ve skutečnosti a to spúsobí že se do válcú dostane chudá směs,no a když to přepískneš tak.......víš co?

Napsal: 28.09.2005, 14:06
od raddy
Suprista píše:
Hynek píše:Fuel Cut Defencer asi znáš, ale je to docela drahý ...
Fuel Cut Defencer znám,není to drahý,to postavíš na koleni za 150Kč když chceš být precizní,za 20Kč když to o vzhled nejde.Ale jde o to že při použití tohoto zařízení vlastně problém neřešíš ale jen sktresluješ signál pro ECU která si pak myslí že je nasává míň vzduchu než ve skutečnosti a to spúsobí že se do válcú dostane chudá směs,no a když to přepískneš tak.......víš co?
asi je na case, aby som vysvetlil preco existuje FDC a naco sluzi:
kazdy merac prietoku vzduchu AFM ma maximalnu hodnotu prietoku, ktoru je schopny namerat, typicky tomu zodpoveda vystupne napatie 5V. Kedze za touto hodnotou uz nie je schpny rozlisovat narast prietoku vzduchu. Preto ma ECU integrovanu softwarovu funkciu fuel cut defender, ktora pri detekcii napatia 5V vypne privod paliva za ucelom ochrany motora a turba, kedze za normalnych okolnosti nemoze dojst k dosiahnutiu tejto hodnoty.
Ak aj odstranis tuto funkciu priamo v ECU, takisto ju len oklames....Ak nic neurobis s hodnotami davkovania paliva v mape a hodnotami zataze v mape, moze nastat stav chudobnej zmesi so vsetkymi dosledkami.
Ak sa upravuju mapy pre povodny AFM pre vykon presahujuci povodny limit 5V, tak sa hodnoty interpoluju z poslednej hodnoty v mape. Cim je posledna hodnota v mape presnejsia, tym je presnejsia aj dalsie interpolacia.
Obdobne to funguje s otackami. Napr. nasa mapa je len do 6800ot, limiter je napr na 7600. Hodnoty medzi tymito otackami sa interpoluju podla poslednej hodnoty pri 6800ot...

Upozornenie: mozno som tu napisal uplne hluposti, vsetky pokusy na vlastne riziko. :wink:

Napsal: 28.09.2005, 17:05
od Suprista
Stotožňuju s tím co jsi napsal,proto píšu že F.C.D. je vlastně více méně napě?ový dělič který skreslý(sníží) napětí posílané do ECU a tím se do válcu od prvopočátku použití tohoto zařízení dostává chudá směs.Pokud se nejedná o F.C.D. který začíná snižovat nebo lépe stabylizovat až když napětí dosáhne krajní hodnoty.Směs u mého motoru je v sérii hodně bohatá takže malé ochuzení nevadí ale pokud bych potřeboval plnící tlak zvýšit razantněji musel bych směs ochudit víc a vážně nebudu testovat kde je mezní hodnota :lol:

Z tohoto dúvodu se řešení problému nachází ve větším prútokoměru a adekvátních injektorech,Např AFM o 25%větší pruřez a o 25%větší vstřiky a na mapy v ECU se nemusí sáhnout,větší prúměr ECU pak spúsobí pomalejší prútok vzduchu a tím nasledné snížení hodnot posílané do ECU to pak samozřejmě kompenzují vstřiky.Toto řešení se ale múže dost prodražit.Proto jsem pro změnu dat v ECU.

Napsal: 29.09.2005, 07:22
od raddy
Suprista píše: Z tohoto dúvodu se řešení problému nachází ve větším prútokoměru a adekvátních injektorech,Např AFM o 25%větší pruřez a o 25%větší vstřiky a na mapy v ECU se nemusí sáhnout,větší prúměr ECU pak spúsobí pomalejší prútok vzduchu a tím nasledné snížení hodnot posílané do ECU to pak samozřejmě kompenzují vstřiky.Toto řešení se ale múže dost prodražit.Proto jsem pro změnu dat v ECU.
Ak zmenis AFM a vstreky, vzdy musis upravit aj mapy v ECU. to co si napisal, nefunguje. Vymenou AFM za iny nebude narast vystupnej hodnoty z neho linerarny a pravdepodobne ani nenastartujes.
Rozdiel nie je len v priemere AFM, ale hlavne v jeho kalibracii,t.j., pri akom prietoku vzduchu ma aku vystupnu hodnotu.
Ani nemusis uvazovat o vymene AFM bez upravy map. To iste plati viac menej aj o vstrekoch. V mapach sa musi opravit konstanta podla ktorej sa hodnoty prepocitaju na linearny narast.

Napsal: 30.09.2005, 14:55
od Suprista
raddy píše:
Suprista píše: Z tohoto dúvodu se řešení problému nachází ve větším prútokoměru a adekvátních injektorech,Např AFM o 25%větší pruřez a o 25%větší vstřiky a na mapy v ECU se nemusí sáhnout,větší prúměr ECU pak spúsobí pomalejší prútok vzduchu a tím nasledné snížení hodnot posílané do ECU to pak samozřejmě kompenzují vstřiky.Toto řešení se ale múže dost prodražit.Proto jsem pro změnu dat v ECU.
Ak zmenis AFM a vstreky, vzdy musis upravit aj mapy v ECU. to co si napisal, nefunguje. Vymenou AFM za iny nebude narast vystupnej hodnoty z neho linerarny a pravdepodobne ani nenastartujes.
Rozdiel nie je len v priemere AFM, ale hlavne v jeho kalibracii,t.j., pri akom prietoku vzduchu ma aku vystupnu hodnotu.
Ani nemusis uvazovat o vymene AFM bez upravy map. To iste plati viac menej aj o vstrekoch. V mapach sa musi opravit konstanta podla ktorej sa hodnoty prepocitaju na linearny narast.
Ne ne,u Supry je to funkční a vyskoušené řešení,v ČR už s tím jezdí min. dvě Supry.Říká se tomu Reg Riemer upgrade,a je to nejpoužívanější metoda k tomuto účelu,a s tím nastartováním si hlavu nedělej já už teď jezdím s AFM asi o 15% větší prúřes :wink:

Napsal: 30.09.2005, 16:33
od blázen
někde sem četl o použiti AFM z Lexusu jako upgrade pro Mk3

Re: ECU

Napsal: 03.10.2005, 19:09
od Caizi
raddy píše:
Suprista píše:Slyšel jsem chlapci že vám někdo v čr dělá soft do ECU,chtěl jsem se zeptat jestli by jste mi na něj mohli dát kontakt,nebo mi rovnou mohli sdělit jestli by se nepokusil o odstranění fuelcatu u Supry MKIII.Předem děkuji.Suprista ((www.supraklub.cz))
soft do ECU sa robi v SR a robim ho ja.
Čau..mohl bych se te zeptat kde si se naucil tolik znalosti s čipy?diky za odpověď

Re: ECU

Napsal: 03.10.2005, 20:18
od doublejay
Caizi píše:Čau..mohl bych se te zeptat kde si se naucil tolik znalosti s čipy?diky za odpověď
No, ja bych tipoval internet, zahranicni fora, pokusy s vlastnim autem, mozna i zkusenosti lidi motajicich se kolem teto problematiky... :lol: Pletu se?

Re: ECU

Napsal: 04.10.2005, 14:16
od raddy
doublejay píše:
Caizi píše:Čau..mohl bych se te zeptat kde si se naucil tolik znalosti s čipy?diky za odpověď
No, ja bych tipoval internet, zahranicni fora, pokusy s vlastnim autem, mozna i zkusenosti lidi motajicich se kolem teto problematiky... :lol: Pletu se?
Nepleties sa ani trochu. Presne ako Jirko napisal, len upresnim ze stale som len napoly pouceny laik :? , je toho este znacne vela, comu nerozumiem, ale co poznam ludi co seriozne robia ECU tuning vo velkom (napr Jez s Horsham Develp., ktory ma vyse 420k S13 s vlastnym cipom), takisto hromade veci nerozumeju.
Najlepsi zdroj informacii je internet bez debaty, dalej ludia co uz nieco z problematiky pochopily, ale tazko sa to z nich taha, pretoze ich to stalo kopu penazi a znicenych motorov :? 8)