Stránka 1 z 3
Nissan Maxima Q45 AFM
Napsal: 29.09.2005, 13:20
od raddy
Na ebay sa da kupit tento AFM uz za cca 100USD, mal by sa dat zohnat aj u nas, kazdopadne lahsie ako vysoko nedostatkovy Z32 AFM.
Nema niekdo chut vyskusat ho? Bol by som ochotny zdarma nakonfigurovat cip. Ak by to fungovalo, bola by otvorena lacnejsia cesta k velkemu AFM......Pripadne ak niekdo videl tento AFM na vlastne oci alebo ma dobru fotku konektoru, to by tiez pomohlo? (potreboval by som vediet ci je konektor zhodny zo Z32 AFM)
Napsal: 29.09.2005, 14:08
od Martin_534
podle týdle fotky to nebude stejný
Napsal: 29.09.2005, 14:19
od Martin_534
Napsal: 29.09.2005, 14:20
od raddy
na jednej fotke nie je vidiet konektor lebo je to moc daleko, na druhej je zase kabel, tazko povedat....
Napsal: 29.09.2005, 14:23
od raddy
R32 je v pohode, viem na neho upravit cip, ale nepoznam zapojenie pinov na konektore, resp. ako ho zapojit na S13 konektor...keby si nasiel este popis pinov, ziadny problem.
Napsal: 29.09.2005, 14:54
od tamo
Mozno vas to bude zaujimat:
AFM wiring: RB20/25, Z32 onto CA18 or SR20
http://www.nissansilvia.com/forums/lofi ... 59955.html
Napsal: 29.09.2005, 16:31
od Martin_534
no vida, tak s tímto by to mělo bejt vpohodě zapojitelný :-)
a teď blbej dotaz :-)
dokáže z32/q45/r32 afm spočítat větší množsví vzduchu?
předpokládám, že jo :-)
a když jo, dá se to využít pro přesnější dávkování paliva při vyšším boostu?
a když jo, děláš čip tak, aby se toho využilo, nebo jenom přeměníš mapu tak aby to jelo a od místa kde by nastal fuelcut jednotka stejně nebere ohled na afm?
Napsal: 29.09.2005, 22:40
od howado
Martin_534 píše:no vida, tak s tímto by to mělo bejt vpohodě zapojitelný :-)
a teď blbej dotaz :-)
dokáže z32/q45/r32 afm spočítat větší množsví vzduchu?
předpokládám, že jo :-)
a když jo, dá se to využít pro přesnější dávkování paliva při vyšším boostu?
a když jo, děláš čip tak, aby se toho využilo, nebo jenom přeměníš mapu tak aby to jelo a od místa kde by nastal fuelcut jednotka stejně nebere ohled na afm?
CA18DET (S13) AFM do 190hp
SR20DET (PS13) AFM do 220hp
RB20DET (R32) AFM do 300hp
VG30DETT (Z32) AFM do 480hp
Napsal: 30.09.2005, 07:18
od raddy
Martin_534 píše:no vida, tak s tímto by to mělo bejt vpohodě zapojitelný :-)
a teď blbej dotaz :-)
dokáže z32/q45/r32 afm spočítat větší množsví vzduchu?
předpokládám, že jo :-)
a když jo, dá se to využít pro přesnější dávkování paliva při vyšším boostu?
a když jo, děláš čip tak, aby se toho využilo, nebo jenom přeměníš mapu tak aby to jelo a od místa kde by nastal fuelcut jednotka stejně nebere ohled na afm?
urobim cip tak, aby sa vyuzila cela skala noveho AFM a zaroven premenim mapu tak, aby od miesta kde nastane fuel cut jednotka nebrala ohlad na AFM, co je v pripade Z32 AFM od cca 500k
Napsal: 30.09.2005, 08:36
od howado
Zni to slozite ale zas tak slozity to neni
Napsal: 30.09.2005, 08:59
od raddy
nic nie je zlozite, ked vies ako sa to robi.
len drobna oprava:
SR20DET AFM ma rozlisenie do 290k, nie 220k.
Z32 AFM do 500ki, nie do 480.
Napsal: 30.09.2005, 09:00
od Martin_534
to zní dobře :-)
jakej je teda rozdíl mezi čipem stage1, stage2 a stage3, když bude velkej afm, kterej změří průtok vzduchu a díky tomu nadávkuje správně palivo? jenom v předzápalu?
Napsal: 30.09.2005, 09:29
od raddy
Martin_534 píše:to zní dobře :-)
jakej je teda rozdíl mezi čipem stage1, stage2 a stage3, když bude velkej afm, kterej změří průtok vzduchu a díky tomu nadávkuje správně palivo? jenom v předzápalu?
kazdy Stage je robeny pre ine turbo, to znamena iny parameter zataze v palivovej aj predzapalovej mape. Hlavny rozdiel je ine davkovanie paliva pre (zjednodusene) rovnaku zataz, kedze vacsie turbo poskytuje viac vzduchu pri tom istom tlaku (zatazi). Dalej je rozdiel v mape predzapalu, kde sa kvoli vyssiemu tlaku (zjednodusene) potlaca predzapal kvoli potlaceniu detonacii pri danom okt. cisle benzinu. Predzapal je ale velmi variabilna polozka, ciel je menit (potlacat) ho co najmenej a proti detonaciam bojovat inymi prostriedkami (okt. cislo, chladenie vstupnej zmesi atd...) kedze potlacanie predzapalu znizuje vykon.
Davkovanie paliva sa nedeje na zaklade vystupu AFM, ale na zaklade hodnoty mnozstva paliva pri danom vystupe AFM-zatazi a otackach. AFM len poskytuje udaj o zatazi (+ udaj o otackach), k nej na mape prinalezi hodnota mnozstva paliva (korigovana na velkost vstrekov a typ AFM).
Cele je to pomerne zlozite vysvetlovat, kedze mapa je trojrozmerna a je tam hromada korekcnych faktorov.
Napsal: 30.09.2005, 09:32
od tamo
Ma nejaky vplyv na vykon vacsie AFM tj. uprava STAGE 1 + AFM z SR20DET???
Napsal: 30.09.2005, 09:37
od raddy
tamo píše:Ma nejaky vplyv na vykon vacsie AFM tj. uprava STAGE 1 + AFM z SR20DET???
hm, to je dobra otazka. Pokial mas seriove turbo, urcite nie.
Ak mas ale vacsie turbo, maly vnutorny priemer serioveho AFM posoby ako restriktor pristupu vzduchu do turba (neviem ale nakolko obmedzuje) a jeho vymena za AFM s vacsim priemerom (ide LEN O TEN PRIEMER, nie ani tak o samotny rozlisenie AFM) by mala sposobit zvysenie vykonu.
Je to podobne ako restriktor v sani WRC aut kvoli obmedzeniu vykonu...
Uz som urobil stage1 cip+Z32AFM, tusim pre Hynka, treba sa poinformovat ci mu to islo nejako lepsie....ale asi nie, zo seriovym turbom je problem inde, nie v AFM