TMIC v S13

otázky a odpovědi technického rázu
Odpovědět
Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

TMIC v S13

Příspěvek od kenivruh »

Rozmyslal uz niekto z vas ci by bolo mozne dat do s13 top mount intercooler ? Ked sa da ta velka vrtula prec a namiesto nej elektricky fan, tak je tam akurat dost miesta. Vyhodou by bola kratka draha od turbo do nasavania a aj lahsia montaz (ked nepocitam vyrezanie otvoru do kapoty pre privod vzduchu).

A este jedna vec. Videl som, ze niektory z vas maju BOV namontovany hned za turbom. Nebal by byt spravne co najblizsie ku skrtiacej klapke ?

Diky za nazory.
Uživatelský avatar
mrkevvzime
user
Příspěvky: 1397
Registrován: 23.08.2005, 21:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mrkevvzime »

jo o tmic jsem taky uvazoval, ale nevim jestli se tam vejde a jestli by byl dost chlazenej
ale na nekterych zavodackach to maj tak to asi facha
Uživatelský avatar
Gerox
user
Příspěvky: 1346
Registrován: 22.04.2005, 13:22
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gerox »

ja o tom taky uvazuji...ve 14-ce mista na to dost...akorat je treba pak vyresit ostatni veci kolem.... :roll:

Obrázek
Uživatelský avatar
Ondrey
user
Příspěvky: 587
Registrován: 27.09.2004, 15:47
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondrey »

Gerox píše:ja o tom taky uvazuji...ve 14-ce mista na to dost...akorat je treba pak vyresit ostatni veci kolem.... :roll:

Obrázek
Pozor, tohle ale není top mount.. :wink: je to jen jedna z variací na téma FMIC..
Top mount je třeba v Subaru Impreza..
Většinou se TMIC používá v autech, které mají právě buď plochý motor nebo hodně místa pod vysokou haubnou :-) jako třeba v Mitsu Pajero TD
240 genuine british BHPs covered with British racing green..
Uživatelský avatar
Martin_534
user
Příspěvky: 5421
Registrován: 07.07.2005, 09:20
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin_534 »

no když se řekne topmount ve spojitosti s13-14, tak se všem vybaví tadle instalace, tak si myslím, že je jedno jak se to nazývá správně 8)
Uživatelský avatar
Gerox
user
Příspěvky: 1346
Registrován: 22.04.2005, 13:22
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gerox »

aha...oopsi... :oops: :oops: :oops: :lol: 8) tak sorac...:)
Uživatelský avatar
Ondrey
user
Příspěvky: 587
Registrován: 27.09.2004, 15:47
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondrey »

.. v pohodě.. :wink: jen jsem cítil potřebu to uvést na pravou míru.. :-)
.. pokud se nepletu, tak se umístění intercooleru bere podle jeho pozice vůči motoru.
FMIC - před motorem
SMIC - vedle
TMIC - nad motorem
...
...
240 genuine british BHPs covered with British racing green..
Uživatelský avatar
blázen
user
Příspěvky: 12264
Registrován: 19.03.2005, 17:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen »

A co má největší účinnost? Asi FMIC? :roll:
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..

na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod
Uživatelský avatar
Ondrey
user
Příspěvky: 587
Registrován: 27.09.2004, 15:47
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondrey »

.. účinnost nezáleží jen na uložení toho chladiče. Rozhodující jsou jeho velikost, poměr hloubky vůči jiným rozměrům, průtok vzduchu, rozměr aktivní chladicí plochy a spousta dalších parametrů.
TMIC má obrovskou výhodu v tom, že může mít tu chladicí plochu velkou klidně jako celá haubna - což je fajn, zase se ale hodně zahřívá od motoru, který je přímo pod ním a je tedy hodně choulostivej na přívod a hlavně odvod chladicího vzduchu.
FMIC je pro SXka rozhodně nejlepší volba, protože krásně pásne do nárazníku nebo před vodní chladič :-) a pro zchlazení toho objemu vzduchu, kterej ta 1.8 spotřebuje, je víc než dostatečnej. Pro větší objemy je naprosto běžný použití dvou SMIC - ideálně pro motory do V.. V6, V8, V12...
Ale třeba pro Toyotu MR2 je FMIC naprosto nepoužitelnej, protože tahle Toyka má motor před zadní nápravou... takže se nabízí ten TMIC :-)
240 genuine british BHPs covered with British racing green..
Uživatelský avatar
blázen
user
Příspěvky: 12264
Registrován: 19.03.2005, 17:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen »

já tu účinost samozřejmě myslel pro náš typ vozu,.. .. :wink:
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..

na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod
Uživatelský avatar
No_name
user
Příspěvky: 924
Registrován: 25.12.2004, 20:40
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od No_name »

To osazení s IC nahoře se mi líbí,páč je u toho kratší okruh sání :prayer: ..ale pak ta díra na kapotě jak doprdele :confused2:
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy »

ach pani, kazde SERIOZNE auto ma namiesto gigantickych xIC vstrekovanie vody do sania na chladenie, kdo by cakal na natlakovanie obrovskeho IC :lol:

A ta montaz IC do V sa origos vymyslela na ucely driftov, kde sa vybudovanim velkeho pretlaku v tvare V dvoch chladicov zabezecilo dostatocne chadenie aj pri jazde bokom. Bolo to rozoberane na UK fore, ale zas uplne presne si to uz nepamatam, prislo mi to take divne, vsak to musi vyzerat hrozne 8)
Uživatelský avatar
howado
user
Příspěvky: 370
Registrován: 07.03.2005, 19:46
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od howado »

No to vstřikování vody je dost zajímavý a jak tak koukam tak i dost drahý :shock:
Koukam zrovna na http://www.aquamist.co.uk
Odpovědět