Velikost IC
jinak můj názor na ic je takovej, na standartní turba stačí ten úzkej a ten širokej může mít delší odezvu než se natlačí vzduchem,
takže na nepatrně upravený motory by měl stačit ten úzkej
a samozřejmě pokud tam někdo má turbo, který dává velký objem vzduchu, tak bude lepší ten širokej,
kdybych to chtěl řešit poradil bych se s radym, tomu v tomhle věřím, že co napíše má nějaké opodstatnění
samozřejmě každý se může mýlit i já i rady i svatej petr
takže na nepatrně upravený motory by měl stačit ten úzkej
a samozřejmě pokud tam někdo má turbo, který dává velký objem vzduchu, tak bude lepší ten širokej,
kdybych to chtěl řešit poradil bych se s radym, tomu v tomhle věřím, že co napíše má nějaké opodstatnění
samozřejmě každý se může mýlit i já i rady i svatej petr
svaty peter sa nemyli, raddy anoKentoya píše:jinak můj názor na ic je takovej, na standartní turba stačí ten úzkej a ten širokej může mít delší odezvu než se natlačí vzduchem,
takže na nepatrně upravený motory by měl stačit ten úzkej
a samozřejmě pokud tam někdo má turbo, který dává velký objem vzduchu, tak bude lepší ten širokej,
kdybych to chtěl řešit poradil bych se s radym, tomu v tomhle věřím, že co napíše má nějaké opodstatnění
samozřejmě každý se může mýlit i já i rady i svatej petr
co sa tyka velkosti IC:
1, plati jedna zasadna vec: cim vacsi IC. tym dlhsie trva jeho natlakovanie vzduchom, specialne ak je pouzity BOV ventil.
2, myslim ze je trochu chybne rozdelovat IC podla velkosti. pozrime sa na to z druhej strany: EFEKTIVITA IC vs VELKOST (OBJEM) IC
3, nas ciel je pouzit co NAJMENSI mozny IC s co NAJVACSOU EFEKTIVITOU.
4, EFEKTIVITA znamena spojenie schopnosti odoberat teplo zo vzduchu nim prechadzajucim a ZAROVEN klast co NAJMENSI ODPOR, cize inak povedane CO NAJMENSI POKLES TLAKU ZA IC V POROVNANI S TLAKOM PRED IC.
5, Skusme sa na chvilu odputat od vzitych definicii (vacsi je lepsi, kde som to uz pocul, zeby vyfuky? ) a skusit rozmyslat hmm. povedzme moderne, ako som pocul v nejakej pesnicke, OPEN MIND FOR A DIFFERENT VIEW.
Podstatne kriterium je teplota vzduchu v sani, nic viac. Teplota je zavisla ale od viacerych faktorov, nielen od samotneho IC. Podme si to rozobrat podrobnejsie......
Ako prvy faktor budeme brat samotne TURBO:
vieme, ze na dosiahnutie daneho tlaku (povedzme 1bar) musi maly kompresor dosiahnut ovlea vyssie otacky ako kompresor vacsi. To znamena, ze vystupna teplota stlaceneho vzduchu bude podstatne vyssia v pripade maleho kompresora oproti kompresoru vacsiemu.
druhy faktor je IC.
je vela roznych moznych konfiguracii IC. Je tu jeho objem, ale aj napr. ucinna plocha vystavena prudu vzduchu, dalej jeho efektivita a odpor.
Urcite je vhodnejsi IC ktory ma celu plochu vystavenu prudu vzduchu ako taky, ktory je z polovice zakryty za naraznikom. V takomto pripade bude asi ucinnejsi mensi IC s celou plochou v prude vzduchu ako sice velky ale z polovice za naraznikom.
Takisto su velke rozdiely vo vnutornej konstrukcii a teda odpore.
Zaujimava vec su samotne trubky a hlavne ich priemer, konkretne ZMENA priemeru. Pozrime sa do fyziky a to k zmene teploty stlaceneho plynu pri zmene jeho tlaku. Presne to sa deje v bloku sania: stlaceny vzduch nahle zvacsi svoj objem, co sposoby znizenie jeho teploty (to je jeden z dovodov, preco je skrt. klapka vyhrievana).
A velmi dolezity fakt:
teplota vzduchu v sani ma urcitu idealnu teplotu, vobec neplati pravidlo CIM STUDENSI, TYM LEPSI! Teplota vzduchu v zmesi kriticky ovplivnuje jej spalitelnost! Ak si dobre pamatam, idealna teplota nasavaneho vzduchu pre turbo motory (vzhladom k ich spalovacim pomerom) je okolo 40C!
Cize, ako na IC:
Ako prve je treba zmerat teplotu v sani. Pokial pri danej aplikacii (turbo, tlak, IC-podla moznosti najmensi mozny) neprekroci 40C, je zbytocne pouzivat vacsi IC, prinesie len vacsi lag.
Ak je teplota prilis vysoka, prv ako zacneme hladat giganticky IC, polozme si otazku- NIE JE TURBO PRILIS MALE PRE MOJU APLIKACIU???
Ja som zastanca co najmensich IC, s celou plochou v prude vzduchu, radsej hrubsi ako tenke a velke schovane z polovice za naraznikom.
A hlavne, NEZABUDAJTE NA OVELA UCINNEJSIE SPOSOBY CHLADENIA VZDUCHU AKO IC!
Coskoro budem mat nainstalovane vstrekovanie vody do sania, to je cesta zaujimavym smerom. Maly IC (za urcitych okolnosti dokonca ziadny IC) a velmi efektivne chladenie pomocou vstrekovania vody, co je ale dalsia extra kapitola.
Ked to bude hotove, budete prvy kto bude vediet vysledky
- mrkevvzime
- user
- Příspěvky: 1397
- Registrován: 23.08.2005, 21:10
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
hmmm, to s tou vodou je pravda, to ma moze vyjst kurva draho, liter vody na 2 tyzdne jazdenia, hmmm, ale uz mam premyslenu spatnu syntezu vodika a kyslika na vodu, kedze oba plyny su vo vzduchu zdarma, snad to vyjde lacnejsiemrkevvzime píše:nojo, ale tam se musi furt dolevat voda a ic je vlastne bezudrzbova zalezitost
az to budes mit vyhodis ic nebo ho tam nechas?
Ic tam necham, moj je pekny, maly, hruby
takže jestli jsem to dobře pochopil tak čistě teoreticky,
turbo který dává větší objem vzduchu, ho dodává studenější při stejném tlaku, a tudíž nemusí být velký ic
co se týká efektivity, domnívám se že oba ic at úzký tak široký, by na tom měli být podobně (ne stejně, rozdíly tam budou)
a proto pokud budou použity jako fmic, tak je ten užší možná lepší, protože to zcela jistě uchladí a nebude lagovat jako ten širší
jsou to jen mé teorie, pochopené z tvého textu, pokud se mýlím tak mne oprav a martin by to mohl šoupnout do návodů
turbo který dává větší objem vzduchu, ho dodává studenější při stejném tlaku, a tudíž nemusí být velký ic
co se týká efektivity, domnívám se že oba ic at úzký tak široký, by na tom měli být podobně (ne stejně, rozdíly tam budou)
a proto pokud budou použity jako fmic, tak je ten užší možná lepší, protože to zcela jistě uchladí a nebude lagovat jako ten širší
jsou to jen mé teorie, pochopené z tvého textu, pokud se mýlím tak mne oprav a martin by to mohl šoupnout do návodů
- mrkevvzime
- user
- Příspěvky: 1397
- Registrován: 23.08.2005, 21:10
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
to s tym turbo sa tyka skor otacok kompresora ako objemu....velky kompresor dodava rovnaky prietok vzduchu (tlak x otacky motora) pri svojich nizsich otackach, cize menej zohrieva vzduch, alebo inak povedane pracuje viac efektivne. Ked sa pozries na mapy kompresora v navodoch, tak uvidis, ze male turbo (T25) dava dany prietok pri otackach napr. 140 000, kdezto vacsie (T4 napr) pri otackach 60 000...(priklad).Kentoya píše:takže jestli jsem to dobře pochopil tak čistě teoreticky,
turbo který dává větší objem vzduchu, ho dodává studenější při stejném tlaku, a tudíž nemusí být velký ic
co se týká efektivity, domnívám se že oba ic at úzký tak široký, by na tom měli být podobně (ne stejně, rozdíly tam budou)
a proto pokud budou použity jako fmic, tak je ten užší možná lepší, protože to zcela jistě uchladí a nebude lagovat jako ten širší
jsou to jen mé teorie, pochopené z tvého textu, pokud se mýlím tak mne oprav a martin by to mohl šoupnout do návodů
Moj nazor je, ze pre turbo T25 s tlakom DO 1bar staci aj ten uzsi IC uplne v pohode. Taka uplne laicka skuska je dobre prehnat auto (najlepsie v lete, pri teplote okolia okolo 25C), zastavit a polozit dlan na teplu a studenu stranu IC. Studena strana by mala mat zhruba teplotu okolia (na pocit), kazdopadne musi byt vyrazne studensia ako tepla strana (tepla strana-od turba, studena-k motoru). Idealne by bolo zacinat od maleho IC a podla potreby postupovat k vacsiemu, ale to je v praxi narocne....
ja bych se jen zeptal proc porad resite to lagovani, kdyz:
1) mate seriove male turbo coz samo o sobe laguje malo;
2) krome par sprintu s temi auty jezdite "normalne" cili malokdy pod plynem 20 minut v kuse;
3) to lagovani u zmeny IC nepoznate ani nahodou...
4) vsechno vyse uvedene dohromady...proste a jasne ani jeden z nas nemusi resit lag v tom smyslu jak se to resi tady...
o lagu se ma cenu bavit u obrovskejch turbin a u rozhodne jinejch motoru nez mame my...
to je muj nazor...
1) mate seriove male turbo coz samo o sobe laguje malo;
2) krome par sprintu s temi auty jezdite "normalne" cili malokdy pod plynem 20 minut v kuse;
3) to lagovani u zmeny IC nepoznate ani nahodou...
4) vsechno vyse uvedene dohromady...proste a jasne ani jeden z nas nemusi resit lag v tom smyslu jak se to resi tady...
o lagu se ma cenu bavit u obrovskejch turbin a u rozhodne jinejch motoru nez mame my...
to je muj nazor...
ad 1, kto ma seriove turbo? ja urcite nieGerox píše:ja bych se jen zeptal proc porad resite to lagovani, kdyz:
1) mate seriove male turbo coz samo o sobe laguje malo;
2) krome par sprintu s temi auty jezdite "normalne" cili malokdy pod plynem 20 minut v kuse;
3) to lagovani u zmeny IC nepoznate ani nahodou...
4) vsechno vyse uvedene dohromady...proste a jasne ani jeden z nas nemusi resit lag v tom smyslu jak se to resi tady...
o lagu se ma cenu bavit u obrovskejch turbin a u rozhodne jinejch motoru nez mame my...
to je muj nazor...
ad 2, to je prave dovod preco to riesime-normalne jazdenie. keby si jazdil stale pod plynom, nemas lag. kedze jazdis normalne, lag zneprijemnuje zivot.
ad 3, tak to by si bol VELMI prekvapeny
ad 4, vsetko vyssie uvedene dohromady - nemas pravdu
gerox este poznamka:
rozlisuj prosim medzi lagom turba a lagom sposobenym IC, su to dve rozdielne veci.
akekolvek turbo pre vykon nad 300k prida VELMI ZNATELNY LAG, napr. GT28RS, 64AR vyf. turbyni ma plny tlak az za 4000ot a TO UZ JE LAG a TO NIE JE VOBEC VELKE TURBO.
Mal by si si nastudovat co je vlastne lag a ako vznika, pretoze to je kombinaciou objemu motora, konfiguracie turba a napr. aj spominaneho IC.
rozlisuj prosim medzi lagom turba a lagom sposobenym IC, su to dve rozdielne veci.
akekolvek turbo pre vykon nad 300k prida VELMI ZNATELNY LAG, napr. GT28RS, 64AR vyf. turbyni ma plny tlak az za 4000ot a TO UZ JE LAG a TO NIE JE VOBEC VELKE TURBO.
Mal by si si nastudovat co je vlastne lag a ako vznika, pretoze to je kombinaciou objemu motora, konfiguracie turba a napr. aj spominaneho IC.
s akymi velkymi turbami mas prakticke skusenosti? na 2l motore ti staci vacsie GT28RS (hlavne ak ma AR turbina 64 a viac) a cakas na tlak do vianoc....Gerox píše:ok v poriadku...ako vzdy nebudem sa hadat...nemam to az tak nastudovane ako ty ... to je jasne...moje poznatky sa opieraju o prakticke skusenosti s vlekymi IC a velkymi turbami...
p.s. nikdo sa nehada, tvoriva diskusia ako vzdy
mno cakas na tlak do vianoc...
mno sedel som uz v mazde gtr, evo VI, v tej hnedej singl turbo supre...a viem co je turbolag...ale ani u jednoho auta se mi nezdalo ze by ta prodleva az tak vadila...nehleda na to ze ten lag sa da podla mna stylom radenia dost zasadne eliminovat...na druhu stranu u toho lagu sa prakticky jedna o sekundu +/-...nez to turbo fukne...kazdopadne me by to az tak moc nevadilo...ako hovoris jazdite normalne cize viacmenej bez tlaku...tzn...napirklad po 5 minutach kludnej jazdy sa chcem vytiahnut pred nekym tak mi ta sekunda nez to fukne fakt nebude vadit...nie?
mno sedel som uz v mazde gtr, evo VI, v tej hnedej singl turbo supre...a viem co je turbolag...ale ani u jednoho auta se mi nezdalo ze by ta prodleva az tak vadila...nehleda na to ze ten lag sa da podla mna stylom radenia dost zasadne eliminovat...na druhu stranu u toho lagu sa prakticky jedna o sekundu +/-...nez to turbo fukne...kazdopadne me by to az tak moc nevadilo...ako hovoris jazdite normalne cize viacmenej bez tlaku...tzn...napirklad po 5 minutach kludnej jazdy sa chcem vytiahnut pred nekym tak mi ta sekunda nez to fukne fakt nebude vadit...nie?
To je docela hodnotná poznamka tedy je-li velky IC -> BOV straci svuj smysl to jsem měl vědět dřív a ušetřil bych ....raddy píše:
1, plati jedna zasadna vec: cim vacsi IC. tym dlhsie trva jeho natlakovanie vzduchom, specialne ak je pouzity BOV ventil............
Vetsi IC ma vice vyhod .....nižší teplota, nizsi tlakova ztrata, kdyz skrtnou lopatky o stenu tak je najdete a vyklepete ..... které kompenzuje pro mne jedina nevyhoda a to ten zminovany lag. Ale ten tam bude tak či tak .... Jeden napadů bylo měřit teplotu v sání a bylo by hned jasné který je lepší. Ale i na tom tlusčím v lete bylo cítit že vzduch má přes 40° /odhadem/. Co to dělá v zimě to jsem se nikde nedočetl ....... nebylo by lepší ho zadělat ???
no ja som sa neptal na auta, ale na turbo.....otazka nie je v akom aute sedis, ale ake je turbo v porovnani s motorom. samozrejme, radenim lag ovplyvnis, ale radit dole pri 4000ot by mna osobne rychlo prestalo bavit.Gerox píše:mno cakas na tlak do vianoc...
mno sedel som uz v mazde gtr, evo VI, v tej hnedej singl turbo supre...a viem co je turbolag...ale ani u jednoho auta se mi nezdalo ze by ta prodleva az tak vadila...nehleda na to ze ten lag sa da podla mna stylom radenia dost zasadne eliminovat...na druhu stranu u toho lagu sa prakticky jedna o sekundu +/-...nez to turbo fukne...kazdopadne me by to az tak moc nevadilo...ako hovoris jazdite normalne cize viacmenej bez tlaku...tzn...napirklad po 5 minutach kludnej jazdy sa chcem vytiahnut pred nekym tak mi ta sekunda nez to fukne fakt nebude vadit...nie?
stlacis pedal na podlahu a sekundu, dve vobec nic....hmmm, mne to vadi, hlavne pri beznej jazde...
vsak uvidis, ked si das do svojho auta vacsie turbo, potom sa k teme mozeme vratit.