Seřízení volnoběhu
Seřízení volnoběhu
Už mě to vychytávání much fakt neba....
Jak se seřizuje volnoběh za studena?Blbě mi to studený chytá,teplý pak v pohodě.
Předstih jsem zkontroloval a je v pohodě,přesto i když už skutečně nepatrně slyším něco co se mi zdá jako detonace,ale není to v zátěži ale když držím plyn opravdu jen minimálně,kolem 2500- 3000 otáček když to jen tak šolichám.
Je klidně možný že jsem paranoidní a je to něco jinýho,ale nejde mi do hlavy co,ještě zkusím vzít lepší benzín,bral jsem plnou u nás u pumpy a tam maj i 91čku a bůhví jak to míchaj,nicméně řešit to 98čkou mi přijde u seriovky jako blbost.
Zkoušel jsem podle Raddyho návodu i hejbat s předstihem,ale dělá to pak většinou víc,ten největší randál zmizel po výměně pumpy,proto to podezření.
Může na to mít vliv nastavení potenciometru klapky?(to asi může mít i na ten volnoběh)Já blb to celý rozebral že to vyčistím a to byla asi blbost.
Jak se seřizuje?
Díky všem za postřehy,doufám že se mi to podaří vyladit,jinak motor jde fakt nádherně,až na tyhle 2 věci.
Jak se seřizuje volnoběh za studena?Blbě mi to studený chytá,teplý pak v pohodě.
Předstih jsem zkontroloval a je v pohodě,přesto i když už skutečně nepatrně slyším něco co se mi zdá jako detonace,ale není to v zátěži ale když držím plyn opravdu jen minimálně,kolem 2500- 3000 otáček když to jen tak šolichám.
Je klidně možný že jsem paranoidní a je to něco jinýho,ale nejde mi do hlavy co,ještě zkusím vzít lepší benzín,bral jsem plnou u nás u pumpy a tam maj i 91čku a bůhví jak to míchaj,nicméně řešit to 98čkou mi přijde u seriovky jako blbost.
Zkoušel jsem podle Raddyho návodu i hejbat s předstihem,ale dělá to pak většinou víc,ten největší randál zmizel po výměně pumpy,proto to podezření.
Může na to mít vliv nastavení potenciometru klapky?(to asi může mít i na ten volnoběh)Já blb to celý rozebral že to vyčistím a to byla asi blbost.
Jak se seřizuje?
Díky všem za postřehy,doufám že se mi to podaří vyladit,jinak motor jde fakt nádherně,až na tyhle 2 věci.
Ty už tam právě jsou A dělalo to úplně stejně i před výměnou.Proto jsem z toho zmatenej.Navíc jak říkám po výměně pumpy to ztichlo a reaguje to na předstih.Jinak krom walbra naprosto serie,ještě jsem tam dal studenější svíčky,taky o malinko lepší ale ještě úplně malinko sotva slyšitelně se něco ozývá.Kdybych si na to nedával bacha,tak už to těžko identifikuju,ale takhle to prostě pořád slyším.
Mám pár dalších poznatků,volnoběh nastaven-spokojenost.
Po poradě s Martinem jsem byl v klidu že to detonace nejsou,nicméně po včerejším výzkumu jsem si na 99% jistej že jo.Měl jsem podezření na špatnej benzín,tak jsem vypustil nádrž a dal plnou 98 neradoval jsem se ale dlouho.Skutečně klepání zmizelo ale bohužel se přesunulo o cca 1000 otáček vejš.Zaráží mě že to auto jede parádně,tohle dělá když opravdu jen šolichám plyn
Příklad-jedu za autem který chci předjet na trojku cca 3500ot. a čekám až bude místo klepe to,šlápnu na to,pohoda.
Popisuju to asi jako idiot ale už fakt nevím co s tím,zkusím ještě posunout předstih,ale ten by měl bejt O.K.
Ještě taková sci-fi hypotéza:hnul jsme si s potenciometrem škrtící klapky,dal jsem ho na otisk ale nemusí to bejt 100% přesně.Je možný že při takhle lehce přidáným plynu to má špatnej údaj o klapce a jde tam chudá směs?
Nicméně začalo to dělat po repasi turba.
Přemejšlím o tom už dost dlouho ale je možný že jsem si něčeho nevšiml,takže uvítám každej postřeh.
Po poradě s Martinem jsem byl v klidu že to detonace nejsou,nicméně po včerejším výzkumu jsem si na 99% jistej že jo.Měl jsem podezření na špatnej benzín,tak jsem vypustil nádrž a dal plnou 98 neradoval jsem se ale dlouho.Skutečně klepání zmizelo ale bohužel se přesunulo o cca 1000 otáček vejš.Zaráží mě že to auto jede parádně,tohle dělá když opravdu jen šolichám plyn
Příklad-jedu za autem který chci předjet na trojku cca 3500ot. a čekám až bude místo klepe to,šlápnu na to,pohoda.
Popisuju to asi jako idiot ale už fakt nevím co s tím,zkusím ještě posunout předstih,ale ten by měl bejt O.K.
Ještě taková sci-fi hypotéza:hnul jsme si s potenciometrem škrtící klapky,dal jsem ho na otisk ale nemusí to bejt 100% přesně.Je možný že při takhle lehce přidáným plynu to má špatnej údaj o klapce a jde tam chudá směs?
Nicméně začalo to dělat po repasi turba.
Přemejšlím o tom už dost dlouho ale je možný že jsem si něčeho nevšiml,takže uvítám každej postřeh.
vsetky teorie o detonaciach v tvojom pripade spadaju do dvoch kategorii:
1,palivo, alebo jeho dodavka
2, predzapal
Na to, aby boli detonacie skor ako pri nejakych 4500ot pri PLNOM plyne, by si musel mat predzapal posunuty do nezmyselnych hodnot.
Kedze pises ze zmena polohy CAS ma negativu reakciu, predpokladam ze nastavenie casovanie predzapalu nemoze byt v poriadku. Treba si uvedomit, ze ak je napr. zla spodna remenica a hybe sa voci kluke, predzapal sa samovolne meni podla otacok/akceleracie.
ak to co pocujes su naozaj detonacie a jazdis s tym tak ako pises, motor to uz bude mat coskoro zasebou-ak to este nema....
Nastavenie klapky by nemalo mat ziadny vplyv na detonacie.
Skus ten zvuk kvalitne nahrat spolu s udajom o otackach/zatazi motora.
1,palivo, alebo jeho dodavka
2, predzapal
Na to, aby boli detonacie skor ako pri nejakych 4500ot pri PLNOM plyne, by si musel mat predzapal posunuty do nezmyselnych hodnot.
Kedze pises ze zmena polohy CAS ma negativu reakciu, predpokladam ze nastavenie casovanie predzapalu nemoze byt v poriadku. Treba si uvedomit, ze ak je napr. zla spodna remenica a hybe sa voci kluke, predzapal sa samovolne meni podla otacok/akceleracie.
ak to co pocujes su naozaj detonacie a jazdis s tym tak ako pises, motor to uz bude mat coskoro zasebou-ak to este nema....
Nastavenie klapky by nemalo mat ziadny vplyv na detonacie.
Skus ten zvuk kvalitne nahrat spolu s udajom o otackach/zatazi motora.
samozrejme, preto som ako prvy bod uviedol DODAVKU PALIVA.blázen píše:to raddy:nemůže na to mít vliv vadny FPR?
da sa vsak pomerne spolahlivo povedat, ze vadny FPR sposoby pomerne badatelne problemy hlavne pri akceleracii-trhanie atd...
Pokial je samotna podtlakova regulacia FPR v poriadku (tlak paliva sa meni v zavyslosti na tlaku v sani) ale z nejakeho dovodu je samotny tlak paliva prilis nizky (ci uz kvoli FPR alebo pumpe) tak je mozny aj stav ked motor akceleruje bez vyraznych problemov ale zato moze vyrazne detonovat-ale to plati viac menej len pre plny plyn...Nedokazem si dost dobre predstavit detonacie pri lahkom plyne a 3000ot ako pise Milonovo...a hlavne aby zmizly po zosliapnuti plynu-TO ASI NEBUDU DETONACIE.
Moj tip su loziska....
lepsie ako vymenit FPR je zmerat tlak paliva.milonovo píše:Ještě to vyzkouším,ale předstih to ukazovalo cca 16-16,5.Dělalo to i před rozebráním ale zase na vetilech pístech adt. nebylo žádný poškození.Martin říkal že je to kravina,ale mě prostě nic jinýho nenapadá,FPR zkusím vyměnit,mám ho tady.
podla mna su to loziska, asi ojnicne...
zvuk detonacii sa da spolahlivo odlisit od zvuku lozisk (ak oba zvuky poznas).
Ty jsou právě nový,mě mate to,že se to zlepšilo po instalaci pumpy a reaguje to i na ten benzín,prostě mám dojem že to má co dělat se spalováním.Pro info,dával jsem i novou olejovou pumpu,co se týče mechanickejch součástí měli by být O.K. Pokud to neodhalím zajedu za Martinem,třeba to pak dokážem popsat líp.
- doublejay
- user
- Příspěvky: 1642
- Registrován: 27.09.2004, 16:23
- Bydliště: Jihlava, CZ
- Kontaktovat uživatele:
No, mne to delalo podobne zvukove efekty po repasi turba, znelo to kovove a jen v urcitych otackach (2800-3000) a s velmi lehkym plynem, zaviselo to na natankovanem benzinu (95, 98 ), asi i na teplote... Uz jsem mel obavy o kvalitu repase, ale BYLY TO TY PLECHY NA PRVNI CASTI VYFUKOVEHO POTRUBI. Byly provizorne nabodovane a pri jiste teplote a otackach chytaly klepavou rezonanci, znelo to jako detonace nebo lopatky turbiny skrtajici o snek. Prisli jsme na to nahodou, kdyz uz jsem silel, na neutral na miste a se stazenym okenkem ridice. Milan vzal drevenou tyc a jednotlivych dilu se zespod dotykal, az to najednou prestalo...
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...
- doublejay
- user
- Příspěvky: 1642
- Registrován: 27.09.2004, 16:23
- Bydliště: Jihlava, CZ
- Kontaktovat uživatele:
...nejhorsi na tom bylo, ze z pozice ridice to vychazelo jakoby z leveho boku motoru, pripadne od napojeni turba. Jak je to auto pospojovane, tak ten zvuk se propodivne rozvadi a strasne to klame, jedina sance je pouzit defektoskop (neco jako jednodussi fonendoskop na zjistovani mista klepani nekde v motoru).
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...