Stránka 1 z 2
Turbo na kasi
Napsal: 03.03.2006, 07:42
od Belmondo1
Cus bus tak jsem se konecne po pul roce (od naseho mini srazu v Kameni) dostal k oprave nissanka a diagnoza je desiva. Nevydrzelo turbo T3 (koupene na turbocalculator.com) najeto asi 300km je kompletne na kasi. Podle toho jak je zraseny to vypada na spatnej tlak oleje - moc velkej. Driv jsem si myslel ze T3 je trosku odolnejsi nez T25 ale hyn sa ukazalo ze tomu tak neni. Takze rada pro vsechny pozor pri vyberu privodni a odvodni hadicky oleje kurevsky na tom zalezi!!! Jestli mate nekdo odzkouseny prumery na tomto turbu a jestli mate nekdo nejaky novy T3 na prodej tak se prosim ozvete.
Napsal: 03.03.2006, 09:10
od raddy
Moze to mal len dva dovody:
turbo bolo zle zrepasovane (turbocalculator predaval zrepasovane, nie nove turba)
nico si zle urobil ty, pravdepodobne sa turbo nemazalo.
T3 je rovnako odolne ako kazde turbo. Ak sa nemaze tak je odolne tak 10min maximalne.
Odvod oleja je samospadom, tam staci pouzit seriovu prepadovu trubku.
Privod oleja je regulovany restriktorom v bloku.
Prilis velky tlak oleja moze byt len z dvoch pricin:
chyba restriktor v bloku
je blokovany odvod oleja s turba
Napsal: 03.03.2006, 09:16
od blázen
nemáš celkově větší tlak oleje? když je na olejové pumpě přicpany ten přepouštěcí ventil nebo jak se to jmenuje,pak je tlak oleje větší a může to způsobit problemy... jen úvaha
Napsal: 03.03.2006, 11:52
od Martin_534
já bych viděl problém v přívodní hadičce turba - jestli byla širší než seriová, tak to asi po startu hůř mazalo - stejnej problém měl hynek a taky turbo dopadlo uolně stejně
Napsal: 03.03.2006, 11:54
od Belmondo1
No kdyz je privodni hadicka prilis uzka tak se tlak oleje zvedne zrovna tak jak kdyz je uzka hadicka na odvod takze je zapotrebi mit privodni tak akorat asi nejlepe o malinko vic nez je vstupni otvor na turbu a vystupni urcite o dost vetsi nez vystupni prumer na turbu aspon tak mi bylo receno :O)
Napsal: 03.03.2006, 12:50
od raddy
pani, zabudate ze v bloku motora je restriktor ktory ma priemer tusim 2-3mm, takze hadicka samotna asi tazko zvysi tlak, to by musela byt hodne tenka:) V pripade ak by bola hadicka prilis hruba a hlavne dlha, tak samozrejme moze trvat nez sa naplni olejom po starte....
Napsal: 03.03.2006, 15:18
od Martin_534
raddy píše:pani, zabudate ze v bloku motora je restriktor ktory ma priemer tusim 2-3mm, takze hadicka samotna asi tazko zvysi tlak, to by musela byt hodne tenka:) V pripade ak by bola hadicka prilis hruba a hlavne dlha, tak samozrejme moze trvat nez sa naplni olejom po starte....
no tak jsem to myslel a to byl také hynkův problém
Napsal: 03.03.2006, 15:24
od raddy
no ja mam privod oleja medenou trubkou a olej z nej vali hned po starte....ale zase ma dlzku mozno tak 20 cisel....
Napsal: 03.03.2006, 18:21
od Belmondo1
No v tom pripade za vsechno mohla jen odvodni hadicka, pac privodni jsem mel urcite tlustsi nez 3 mm. Ale tu jsem mel docela tlustou leda ze by se vlivem tepla nejak zkroutila a skripla jinac nevim :O( Je pravda ze jsem asi podcenil material byla pouze gumova
Napsal: 03.03.2006, 21:37
od sprinter
Já mám opletenej teflon.To je docela hazard dát obyč. gumu když to jde těsně okolo výfuku.
Napsal: 04.03.2006, 09:35
od raddy
Na anglickom fore sa objavily najmene j dva pripady poziaru sposobene pouzitim opletenej privodnej hadice do turba, kde pod opletenim prasklo gumenne vnutro a olej nastriekal na zvody. Je dost mozne ze prasknutie sposobilo teplo od zvodov.
Jednalo sa o klasicke tlakove olejove hadice opletene kovovym opletenim.
Napsal: 04.03.2006, 10:43
od blázen
takže je lepší použít trubku?
Napsal: 04.03.2006, 12:34
od Řehy
jj, asi nejlepsi je medena se kterou se celkem dobre pracuje. Muzes klidne pouzit to sroubeni z origo trubky, nasadis ho na medenou a dulckem rozklepes konce do kuzele a je to
Dost pomuze, kdyź si ty konve nahrejes do cervena, pak se s tim dela v poho
Napsal: 04.03.2006, 12:51
od blázen
a mi se ta moje hadička tak libi
Napsal: 04.03.2006, 21:13
od sprinter
raddy píše:Na anglickom fore sa objavily najmene j dva pripady poziaru sposobene pouzitim opletenej privodnej hadice do turba, kde pod opletenim prasklo gumenne vnutro a olej nastriekal na zvody. Je dost mozne ze prasknutie sposobilo teplo od zvodov.
Jednalo sa o klasicke tlakove olejove hadice opletene kovovym opletenim.
Rady tys to nedočet.Já mám teflon.To nemá s klasickou tlakovou gumovou hadicí VŮBEC NIC společného.Taky mě ten kousek hadičky stál skoro šest stovek.Ale nelituju.