Jak zajet motor? Vas nazor....

otázky a odpovědi technického rázu
Uživatelský avatar
Gerox
user
Příspěvky: 1346
Registrován: 22.04.2005, 13:22
Kontaktovat uživatele:

Jak zajet motor? Vas nazor....

Příspěvek od Gerox »

pac na netu jsem nasel nekolik variant...tak by me zajimalo jestli nekdo ma naky poznatky...neco nekde cetl...nebo nekdo neco rikal....?

Dik.
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy »

aaa, to je najhorsia mozna tema, ocakavam dlhu debatu 8)

ale tu je moja varianta:

po GO naliat MINERALNY olej.
dat rovinku takmer plny plyn, vsetky prevodove stupne, sledovat teplotu vody
normalna jazdy, co najviac striedat prevodove stupne a otacky, co najviac pustat plyn pri zaradenom prevodovom stupni a vyssich otackach
po cca 500km dat predpisany novy olej a filter
vyvarovat sa jazdy v ustalenych otackach, co najviac menit prevodove stupne o otacky, casto pustat plyn pri zaradenej rychlosti
po cca 1500km novy olej a filter
pokracovat rovnakym sposobom v zabehavani
po dalsich 1500km znova vymenit olej a motor je zabehnuty
Uživatelský avatar
Gerox
user
Příspěvky: 1346
Registrován: 22.04.2005, 13:22
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gerox »

vidim ze mame stejny source of information... 8)

az na to ze das hned plny kotel po zahriati....co som cital ja tak tam pisu ze to sa da ale len :"short intensive burst" parkrat...potom nechat vychladnut...a toto opakovat esta raz alebo dvakrat...v ostatnom sa zhodujeme.... 8)
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy »

zhodujeme sa vo vsetkom, len som to inak napisal 8)
Uživatelský avatar
Gerox
user
Příspěvky: 1346
Registrován: 22.04.2005, 13:22
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gerox »

no a myslis ze to mam zkusit takto? podle tejto teorie de facto mozes dat intensive burst uz po prvom kilometry....coz sa mi veli napozdava..:(
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy »

no, tato teoria je so serioznej knihy, takze nebude to hlupost.
jediny problem pocas zabiehania motora (a dovod preco sa vlastne motor zabieha) je zvysene trenie. Preto treba sledovat teplotu....
Ale myslim si, ze ak vynechas ten uvod, tak nemozes nic pokazit, ale tie dalsie body su uplne jasne...
Uživatelský avatar
Gerox
user
Příspěvky: 1346
Registrován: 22.04.2005, 13:22
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gerox »

tohle je nahor jednoh typa ze statu:

Uplne to nejhorsi, co muzes po spusteni noveho motoru udelat, je ho nechat bezet ve volnobehu a pote ho zajizdet "jemne". Tady je, jak zajizdime motory my a s cim mame ty nejlepsi vysledky (= perfektni komprese):
Nez do toho motoru nalejes olej, napln olejem olejovy filter. Pouzij jen obycejny 10W30 olej, ne synteticky. Pote sundej viko ventilu (anebo ho mej predem sundane) a polej olejem cely valvetrain (vacky, rockers, lifters, etc.). Nainstaluj viko ventilu, nalej do motoru olej a pockej nejakych 5 minut, nez ten olej stece do olejove vany. Co nekteri lidi doporucuji je vyndani ECU pojistky a toceni motoru starterem - aby pry dostaly olej z olejove vany do motoru, coz je naprosta blbost, protoze ten starter neni schopen ten motor roztocit do patricnych otacek. To proste nedelej. Proste jen zpust ten motor a postupne ho prived do nejakych 3000 RPM v rozmezi prvnich 10 sekund. To proto, aby jsi dostal potrebny tlak oleje v loziscich vacek, klikove hridele a ojnic co nejdrive, nez se setre lubrikant, ktery jsi pouzil pri assembly. Drz ten motor v tech 3000 RPM po nejakych 10-15 minut, zatimco tvuj asistant pozoruje motor. I presto, ze neco zacne trochu tect (coolant anebo oil) z nejake hadice anebo spojeni, nesnizuj ty otacky. Sniz je jen, kdyby jsi mel maly tlak oleje anebo teplota vody pujde nebezpecne nahoru. Tvym ukolem je proste porad kontrolovat budiky tlaku oleje a teploty vody. Protoze lifters se vzdy instaluji "na sucho" (= nepln je olejem - jak by ti nekdo mohl spatne doporucit), ten motor bude hned po spusteni vydavat velice nelibe mechanicke zvuku. Drzeni tech 3000 RPM po 10-15 minut, proto, aby jsi mel v tom motoru patricny tlak oleje, naplni ty lifters a odplavi vsemozne male kovove supinky z lozisek, etc. Po tech 10-15 minutach v 3000 RPM zacni s temi otackami kolisat - od 1000 az do 3000 RPM. To je urceno pro odstraneni vseho vzduchu, ktery by v lifters jeste mohl zustat. Delej to tak po nejakych dalsich 5 minut. Pote nech ty otacky spadnout, nastav predstih zapalovani a otacky volnobehu a ten motor zastav. Vypust vsechen olej (zatimco je stale jeste horky) a oprav vsechny hadice/spojeni, ktere pripadne tekly. Vymen olejovy filter (opet ho predem napln novym olejem), nalij novy olej (opet obycejny 10W30), nastartuj motor a zkontroluj, jestli nic netece. Ten motor (voda) by mel byt jeste teply. Pokud je vse vporadku, jdi ten motor zajet. Predem si zvol silnici s nizkym provozem, kde muzes jet aspon 100 km/h a vezmi s sebou nejakou lahev vody a par lahvi oleje (+ nejlepsi je, kdyz tvuj asistant te nasleduje s jeho vozem). Ani cestou k te zvolene silnici se s tim autem nijak nemazli. Nedrz ten motor porad ve stejnych otackach anebo pri stejne zatezi, ale kombinuj casove useky zateze a chlazeni (zadna zatez). Proste tomu dej sem tam 1/2-3/4 plynu az do nejakych 4000 RPM, pak sundej nohu z akceleratoru a nech ten vuz dojet bez zateze do nizsi rychlosti, aby se ten motor mel cas trochu zchladit. V te dobe, kdy dojedes k te zvolene silnici ten motor uz bude z 90% zajety a proto kombinovani tech period zateze a dojizdeni na ceste tam je velice dulezite. Na te silnici pak zase stridej ty periody zateze a chlazeni a postupne pri tech periodach zateze zvysuj tu zatez a otacky. Proste, zacni treba od 30 km/h, dej tomu 1/2 plynu a po dosazeni 4000 RPM ten vuz nech dojet zpet do 30 km/h. Pak tomu dej nad 1/2 plynu a jdi az do 5000 RPM - a zase pote nech ten vuz dojet do 30 km/h. Pak 3/4 plynu az do 6000 RPM a opet nasledovna chladici perioda. Nakonec - po nejakych 10 kombinacich zvysovani te zateze a otacek tomu dej plny plyn a jdi az k redline. Pri tom vsem drz samozrejme oci neustale na tlaku oleje a teplote vody - a kdyby neco nebylo vporadku, tak s tim zabehem okamzite prestan... Pokud je vse OK, prijed domu, vymen zase olej + filter a pak s tim autem jezdi tak, jak normalne jezdis, protoze ten motor uz je 100% zajety. Jen davej pozor na tlak oleje a teplotu vody, nez si ty hadice "sednou". Pak vymen znova olej + filter po najeti nejakych 1000 km... My zcela bezne postavime uplne novy motor rano, v poledne ho zajedeme na silnici, odpoledne vyladime na dynometru, vecer doladime na silnici a tu samou noc s nim vyhravame zavody...
Uživatelský avatar
remo
user
Příspěvky: 1020
Registrován: 08.11.2005, 14:48
Bydliště: Bratislava/Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od remo »

gerox> to je velmi zaujimavy postup. ale ci to bude stacit na to aby si vsetky nove komponenty k sebe sadli a bolo to v poho.
remo

200SX S13, 1991 dovoz z DE
BOV ventil, filter priameho sania GREEN do 450PS, FMIC Kit, bateria premiestnena do kufra, apex performance podvozok, walbro pumpa, drift volant, shortshifter, 17" Alessio 215 a 225, budiky tlak+teplota oleja a boost, EBC HKS ECV IV, svarosvor, T28 Turbo s S14 chip S2 a 1Bar na turbe, odvetranie vaciek, camber bolts, skrupiny Spacro Sprint, 5 bodove pasy, D2 hydraulicka rucka, vyhadzany komplet interier, predna aj zadna rozpera, ulozenie motora a prevodovky na pevno na hlinikoch, vsetky hlinikove remenice, velky vodny chladic, jednoidielny kardan, odlahceny zotrvak, kovokeramika,
Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kentoya »

já osobně jsem vždy zajížděl takto
nastartoval vytočil at se vsude dostane olej, a jel se projet na cca 30 km +- 10 v rozmezí 1000 - 3500 toček, vrátil se a zkontroloval netěsnosti,
poté kdykoli jindy cca 70 km 1000 - 4000 toček a zpět a vyměnil jsem olej a filtr, a ted cca 1000km kde jsem pomalu přidával točky vytočil na 4 a spadnout na dva a x krát dokola, poté 4,5 a na dva poté 5 a na dva, vždy po cca 100km jsem si přidal 500 toček, nesnažil jsem se to držet na maximálních točkách, jenom vyletět podržet přeřadit a jezdil jsem mezi tím okolo 3000 +- 500 toček, no a potom 1000 km znova vyměnit olej a filtr a už jsem řádil, ale nikomu jsem to zatím neradil, každýmu radím styl doubleaye, který ho zcela jistě uvede, protože takto podobně zajížděl slavík závodní motor do shade akorát že najel max 500 km a byl zajetej, zajel jsem tak i např shade má najeto 80 000 a olej nežere a komprese spadly z 10,8 na 10,5 - 10,6, zajíždějte jak chcete, tak se zajíždí (podobně závodáky) u kterých není potřeba aby vydržely 100 000 km, ale podle odborníků, by vydržet měli

jinak pokud budete zajíždět stále na 2000 a žádný přidávání a potom na 3000 konstantně, atd atd, tak až začnete tomu dávat kouř, bude ten motor línější, jak zajetej rychlým způsobem a budete ho cca 2000 km učit jít za plynem,

jinak toto nedoporučuji, jen píšu že já tak zajíždím, dnes už mám najeto cca 90 km a vytáčel jsem ho na 5000 a spadnul na 2000 a asi 10x, o víkendu ho prohřeju a měním olej, já na zajíždění používám tentýž olej na který budu jezdit tudíž 10w40
Uživatelský avatar
doublejay
user
Příspěvky: 1642
Registrován: 27.09.2004, 16:23
Bydliště: Jihlava, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od doublejay »

Kentoya píše:...každýmu radím styl doubleaye, který ho zcela jistě uvede...
...a doublejay ho pro uplnost uvede, ale jen odkazem, uz to tady na foru je :D .Tak tedy: forum/viewtopic.php?t=7077&postdays=0&p ... c&start=45
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...
Uživatelský avatar
Martin_534
user
Příspěvky: 5421
Registrován: 07.07.2005, 09:20
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin_534 »

Gerox píše:tohle je nahor jednoh typa ze statu:..
to psal taboo, co? :-)
Uživatelský avatar
blázen
user
Příspěvky: 12264
Registrován: 19.03.2005, 17:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen »

Martin_534 píše:
Gerox píše:tohle je nahor jednoh typa ze statu:..
to psal taboo, co? :-)
:roll: :lol:
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..

na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod
Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kentoya »

ten můj způsob je tak prý protože
prvních 30km stačí na zahřátí motoru, a všechno si sedne jak má a objeví se všechny netěsnosti, dalších 70km je kvůli výplachu všech nečistot, at je zachytí filtr, a těch 1000 je prý v dnešní době dostačující díky hodně kvalitním materiálům, že to stačí
zatím mě to nezklamalo,

prý ještě lepší způsob je k motoru přes spojku připojit elektromotor s cca 2800 toček a bez svíček při teplotě 24 stupnů ho nechat běžet půl dne a poté namontovat do auta ujet cca 100 km vyměnit olej, a normálně jezdit 500 - 1000 km bez úplného maxima o cca 1000 toček mín než motor zvládá ne extra dynamickou jízdu, prostě normálně slušně a po výměně oleje je zajeto, nezkoušel jsem nevím, ale asi to nebude špatný
Uživatelský avatar
adner
user
Příspěvky: 2480
Registrován: 10.03.2006, 03:15
Bydliště: Fiji
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od adner »

Anebo tenhle způsob:dej tam olej 0W0,hned po nastartování plnej kotel do červenýho,vydrž,dokud se neozve pořádná pecka-to jak si to všechno sedlo a garantuju ti,že žádný další problémy s tim motorem už nebudou.
Uživatelský avatar
street.racer
user
Příspěvky: 395
Registrován: 07.11.2004, 01:01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od street.racer »

S názorem Tabooa souhlasím...
Odpovědět