Stránka 1 z 1
vrtule
Napsal: 28.03.2006, 09:01
od swed
Při kontrole rozvodů a výměně řemenice sem sundal vrtuli a jde dost ztuha točit v uložení za studena...je tam bimetal nebo co a vizkozní spojka že? a za studena by asi točit neměla..jak to je? Lidi se mě divěj že to i za studena točí...akorát je to dobrý aby se neohřál motor ne? Jak to má být?
Napsal: 28.03.2006, 09:20
od doublejay
Je tam opravdu viskozni spojka, takze ti to toci za studena spravne
Napsal: 28.03.2006, 10:22
od swed
no chceš mi říct že to je asi uplně obráceně než jsem myslel...??? to pak teda nechápu proč ....?
Napsal: 28.03.2006, 10:35
od Goodziller
swed píše:no chceš mi říct že to je asi uplně obráceně než jsem myslel...??? to pak teda nechápu proč ....?
Ja jsem se tomu taky divil, ale prej to nemam resit. Pokud se toci, tak at se na to vykaslu. Kamosovi na supre se to rozbilo a Vrtule se netocila vubec....
Napsal: 28.03.2006, 10:59
od swed
no asi to jistěj el. ventilátory jestli je seženu z nějaké bouračky za pár korun
Napsal: 28.03.2006, 11:01
od Goodziller
swed píše:no asi to jistěj el. ventilátory jestli je seženu z nějaké bouračky za pár korun
Na to se taky chystam....Prece jen se tomu motoru malinko ulehci prace...
Napsal: 28.03.2006, 12:24
od Kentoya
já to zatím neřeším nechám tam origo a pak uvidím,
za studena se musí ztuha točit
Napsal: 28.03.2006, 12:24
od doublejay
Funguje to asi takhle: v te plechovce je nejaka vazelina a na te hrideli s vrtuli jsou lamely. Kdyz motor normalne bezi konstantnimi otackami, unasi se hridel s vrtuli trenim v tom mazivu. Kdyz z jakehokoliv duvodu dojde k prokluzu (slapnes prudce na plyn a delas to casto), lamely ve spojce se protoci, tim se ohreje mazivo a stoupne jeho viskozita (pozor, z tohoto duvodu tam nemuze byt bezny olej, tomu by se ohratim viskozita snizila) a stoupne treni, zvetsi se sila, kterou jsou lamely na hrideli unaseny. Vrtule je vic "semknuta" s hrideli motoru, jde s nim do otacek (zpusobuje - diky sve rotacni hmotnosti - pomalejsi reakci na plyn) a vic fouka na motor...
Napsal: 28.03.2006, 12:28
od doublejay
Kentoya píše:...za studena se musí ztuha točit
Praveze pri spravne funkci by to za tepla melo jit hur... Mne to za studena udela i nekolik otacek, za tepla snad ani jednu celou (nebo mam malou silu)
Napsal: 28.03.2006, 12:28
od Kentoya
jde o to že se nepřenáší okamžitý točky motoru a tudíž ta vrtule víc vydrží, kdyby byla napevno, asi se utrhne při prudké akceleraci (spíš při dábelském podřazení)
Napsal: 28.03.2006, 12:29
od Kentoya
no ona musí jít pořád ztuha za tepla skoro vůbec ale musí se protočit i za tepla, kvůli okamžitým rázům