Tak dnes som dokoncil nastavovanie a testovanie. Uspesne som odskusal tlak turba 1.3bar a to pri 98okt. benzine a posunutom (advanced) predzapale (cca 18-19st odhadom nemeral som). Vstrekovanie zmesi voda/alkohol vyzera byt velmi ucinne na potlacanie detonacii.
Turbo aj motor by mali zvladnut 1.4bar, dajme tomu ze pri 100okt. palive...Kazdopadne pri 1.3bar je to hodne silny zazitok Druha vec je, ze 1.3bar uz chvilu trva kym natlaci, tento tlak je pri cca 4000ot....
Takisto som doriesil odvetranie, vacky a klukovka extra, 3x16mm hadicami do nadoby pod motorom, kym dorazi nejaka normalne vyzerajuci catch can. Toto riesenie odvetravania vyrazne pomohlo pri pretlacani oleja cez vacky, teraz mam po 40km ostrej jazdy v nadobe tak 1dcl oleja s vodou...Pri beznej jazde je nadoba prazdna, pripadne len voda.
Este som doriesil kmitanie rucicky tlakomera restrikciou v privodnej hadicke, moj boost controller je konecne hotovy
Vstrekovanie vody okrem potlacania detonacii ochladzuje vzduch uz v sani cim zvysuje efektivnost spalovania, hlavne pri vyssich vonkajsich teplotach a intenzivne cisti motor od karbonu.
Uspesne testovanie
vstrekovanie vody:
do sania pred klapku sa vstrekuje co najjemnejsie rozprasena voda, rpipadne rozne kombinacie voda/lieh. Kritickym bodom je jemnost rozprasenia. Dosahuje sa to vysokotlakou pumpu (10bar) a tryskou (typicky cca 0.5mm). Rozprasena voda pri zmiesani zo vzduchom v sani znizi jeho teplotu. Pri spalovani sa voda meni na paru a odobera pri tom velke mnozstvo tepla z okolia, ochladzuje spalovaci priestor a zvysuje oktanove cislo paliva. Tym padom sa posuva hranica predcasnych detonacii a chrania sa komponenty pred extremne vysokymi teplotami.
Na zvysenie chladiaceho ucinku sa vstrekuje zmes voda/lieh.
Cela teoria ohladom vstrekovania je velmi komplexna, specialne ak sa vstrekuje lieh. Pre vodu vsak plati ze sa nezucastnuje spalovacieho procesu a pri beznych mnozstvach nemeni pomer palivo/vzduch.
Hlavny ucel vstrekovania je umoznenie zvysenia tlaku turba/kompresie bez detonacii a sekundarny ucinok je chladenie vzduchu v sani a nahradanie/zvysenie ucinnosti medzichladica.
do sania pred klapku sa vstrekuje co najjemnejsie rozprasena voda, rpipadne rozne kombinacie voda/lieh. Kritickym bodom je jemnost rozprasenia. Dosahuje sa to vysokotlakou pumpu (10bar) a tryskou (typicky cca 0.5mm). Rozprasena voda pri zmiesani zo vzduchom v sani znizi jeho teplotu. Pri spalovani sa voda meni na paru a odobera pri tom velke mnozstvo tepla z okolia, ochladzuje spalovaci priestor a zvysuje oktanove cislo paliva. Tym padom sa posuva hranica predcasnych detonacii a chrania sa komponenty pred extremne vysokymi teplotami.
Na zvysenie chladiaceho ucinku sa vstrekuje zmes voda/lieh.
Cela teoria ohladom vstrekovania je velmi komplexna, specialne ak sa vstrekuje lieh. Pre vodu vsak plati ze sa nezucastnuje spalovacieho procesu a pri beznych mnozstvach nemeni pomer palivo/vzduch.
Hlavny ucel vstrekovania je umoznenie zvysenia tlaku turba/kompresie bez detonacii a sekundarny ucinok je chladenie vzduchu v sani a nahradanie/zvysenie ucinnosti medzichladica.