Stránka 1 z 1

Vetsi saci klapka

Napsal: 10.06.2006, 09:17
od Mirek
Kdyz bych dal na SR20DET kterej ma klapku o prumeru 60mm saci klapku z SR20DE ktera je vetsi (udajne 70mm), pobere to jeste seriova jednotka? Muze to nejak uskodit motoru?Co vsechno se musi modifikovat?

Napsal: 10.06.2006, 10:49
od raddy
chyba tu jedna otazka: comu to pomoze?

Napsal: 10.06.2006, 11:29
od Mirek
raddy píše:chyba tu jedna otazka: comu to pomoze?
Nejsem si tak zcela jist..predopokladal jsem ze vetsi klapka=>vic vzduchu + vic paliva =vetsi vykon (alespon takhle je to u N/A karburatorovych motoru)..proto bych to rad zkusil...predpokladam ze to u nas nikdo nedelal jeste. Necemu to asi pomahat bude, jinak by se na ebay neprodavali klapky 90mm...ta uz je zbytecne velka....ale 70mm neni tak strasny..pokud se pletu budu rad kdyz me vyvedes z omylu.

Napsal: 10.06.2006, 11:40
od No_name
Mirek píše:
raddy píše:chyba tu jedna otazka: comu to pomoze?
Nejsem si tak zcela jist..predopokladal jsem ze vetsi klapka=>vic vzduchu + vic paliva =vetsi vykon (alespon takhle je to u N/A karburatorovych motoru)..proto bych to rad zkusil...predpokladam ze to u nas nikdo nedelal jeste. Necemu to asi pomahat bude, jinak by se na ebay neprodavali klapky 90mm...ta uz je zbytecne velka....ale 70mm neni tak strasny..pokud se pletu budu rad kdyz me vyvedes z omylu.
jj,vyzjoušej to,kdyžtak se přidám :D

Napsal: 10.06.2006, 12:56
od raddy
Mirek píše:
raddy píše:quote]Nejsem si tak zcela jist..predopokladal jsem ze vetsi klapka=>vic vzduchu + vic paliva =vetsi vykon.
mas pocit ze prave klapka je ta restrikcia vykonu podla vyssie uvedenej teorie? Nezabudaj ze mas preplnany motor, nie atmosfericky. Zmeraj si priemer klapky a priemer vystupu z turba a skus to vysvetlit znova....

Napsal: 10.06.2006, 15:55
od Mirek
raddy píše:
Mirek píše:
raddy píše:quote]Nejsem si tak zcela jist..predopokladal jsem ze vetsi klapka=>vic vzduchu + vic paliva =vetsi vykon.
mas pocit ze prave klapka je ta restrikcia vykonu podla vyssie uvedenej teorie? Nezabudaj ze mas preplnany motor, nie atmosfericky. Zmeraj si priemer klapky a priemer vystupu z turba a skus to vysvetlit znova....
Raddy...rikam ze pokud se pletu tak me vyved z omylu...nerekl jsem ze to tak je..rekl jsem ze se domivam ze by to tak mohlo byt. Pokud ne..tak tady strucne prosim napis proc nedavat vetsi klapku.dekuji

Napsal: 10.06.2006, 16:41
od raddy
1. dovod: najvacsou restrikciou privodu vzduchu je sacia vacka
2. dovod: priemer vystupu aj ovela vacsieho ako serioveho turba je tak asi 1/2 priemeru klapky.
3.dovod: samotne seriove turbo, ktore je schopne dodavat max. seriovy tlak v celom rozsahu otacok
4. dovod: samotny blok sania je restriktivny, viac ako klapka
5. dovod: seriovy AFM, ktory je restriktivny voci saniu turba

V praxi ladenia preplnanych motorov je klapka viac menej na poslednom mieste co sa tyka poradia uprav. Az ked je nainstalovane velke turbo s vysokym tlakom, kvalitny medzichladic, vacky s dlhou dobou otvorenia (obidve), vysokopriechodne zvody a vyfuk prichadza na radu klapka.

A inak klidek, ja som sa len pytal, nehladaj za tym nic ine :wink:

Napsal: 10.06.2006, 18:13
od Mirek
raddy píše:1. dovod: najvacsou restrikciou privodu vzduchu je sacia vacka
2. dovod: priemer vystupu aj ovela vacsieho ako serioveho turba je tak asi 1/2 priemeru klapky.
3.dovod: samotne seriove turbo, ktore je schopne dodavat max. seriovy tlak v celom rozsahu otacok
4. dovod: samotny blok sania je restriktivny, viac ako klapka
5. dovod: seriovy AFM, ktory je restriktivny voci saniu turba

V praxi ladenia preplnanych motorov je klapka viac menej na poslednom mieste co sa tyka poradia uprav. Az ked je nainstalovane velke turbo s vysokym tlakom, kvalitny medzichladic, vacky s dlhou dobou otvorenia (obidve), vysokopriechodne zvody a vyfuk prichadza na radu klapka.

A inak klidek, ja som sa len pytal, nehladaj za tym nic ine :wink:
Vsak v poho..jen jsem chtel vedet co a jak :) Ale polozim otazku jinak...ublizilo by to motoru? AFM hodlam kupovat jeste letos ze Z32ky..vstriky cca 460cc taky snad letos..max na jare...turbo pristi rok snad..podle penez pravdepodobne GT28RS "disco potato". Myslis ze je na tuhle sestavu vetsi klapka zbytecna?

Napsal: 10.06.2006, 19:55
od Martin_534
ano, ale dej jí tam, alespoň budeš mít klid :wink:

Napsal: 10.06.2006, 20:15
od No_name
nemohly by se při větší klapce zlepčit reakce na plyn ? :)

Napsal: 10.06.2006, 20:58
od raddy
Mirek píše:
raddy píše:1. dovod: najvacsou restrikciou privodu vzduchu je sacia vacka
2. dovod: priemer vystupu aj ovela vacsieho ako serioveho turba je tak asi 1/2 priemeru klapky.
3.dovod: samotne seriove turbo, ktore je schopne dodavat max. seriovy tlak v celom rozsahu otacok
4. dovod: samotny blok sania je restriktivny, viac ako klapka
5. dovod: seriovy AFM, ktory je restriktivny voci saniu turba

V praxi ladenia preplnanych motorov je klapka viac menej na poslednom mieste co sa tyka poradia uprav. Az ked je nainstalovane velke turbo s vysokym tlakom, kvalitny medzichladic, vacky s dlhou dobou otvorenia (obidve), vysokopriechodne zvody a vyfuk prichadza na radu klapka.

A inak klidek, ja som sa len pytal, nehladaj za tym nic ine :wink:
Vsak v poho..jen jsem chtel vedet co a jak :) Ale polozim otazku jinak...ublizilo by to motoru? AFM hodlam kupovat jeste letos ze Z32ky..vstriky cca 460cc taky snad letos..max na jare...turbo pristi rok snad..podle penez pravdepodobne GT28RS "disco potato". Myslis ze je na tuhle sestavu vetsi klapka zbytecna?
myslim ze klapka je naozaj to posledne co by si potreboval riesit...
ci sa zlepsi reakcia na plyn je otazne, co sa vlastne mysli pod pojmom "reakcia na plyn"?

Napsal: 10.06.2006, 22:06
od Mirek
Martin_534 píše:ano, ale dej jí tam, alespoň budeš mít klid :wink:
Ja nebo vy? :-D

Napsal: 10.06.2006, 22:11
od Mirek
raddy píše:
Mirek píše:
raddy píše:1. dovod: najvacsou restrikciou privodu vzduchu je sacia vacka
2. dovod: priemer vystupu aj ovela vacsieho ako serioveho turba je tak asi 1/2 priemeru klapky.
3.dovod: samotne seriove turbo, ktore je schopne dodavat max. seriovy tlak v celom rozsahu otacok
4. dovod: samotny blok sania je restriktivny, viac ako klapka
5. dovod: seriovy AFM, ktory je restriktivny voci saniu turba

V praxi ladenia preplnanych motorov je klapka viac menej na poslednom mieste co sa tyka poradia uprav. Az ked je nainstalovane velke turbo s vysokym tlakom, kvalitny medzichladic, vacky s dlhou dobou otvorenia (obidve), vysokopriechodne zvody a vyfuk prichadza na radu klapka.

A inak klidek, ja som sa len pytal, nehladaj za tym nic ine :wink:
Vsak v poho..jen jsem chtel vedet co a jak :) Ale polozim otazku jinak...ublizilo by to motoru? AFM hodlam kupovat jeste letos ze Z32ky..vstriky cca 460cc taky snad letos..max na jare...turbo pristi rok snad..podle penez pravdepodobne GT28RS "disco potato". Myslis ze je na tuhle sestavu vetsi klapka zbytecna?
myslim ze klapka je naozaj to posledne co by si potreboval riesit...
ci sa zlepsi reakcia na plyn je otazne, co sa vlastne mysli pod pojmom "reakcia na plyn"?
Ok.. to jsem chtel vedet..proste se zrodi myslenka a vyptavam se...doufam ze to nevadi :) Ale aby teda prisun vedomosti byl uplny..proc se davaji na motory ty 90mm klapky?To uz jen tak ze zajimavosti :)

Napsal: 11.06.2006, 08:23
od raddy
pretoze pri ladeni sa postupne dostanes do bodu ked je seriova klapka restriktivna.