Stránka 1 z 1
Výsledky měření komprese motoru
Napsal: 17.06.2006, 17:51
od 935Baby
Porad tak nejak kdyz je chut resim tento problém:
forum/viewtopic.php?t=6878&highlight=studen%E9+starty
Tak jsem zmeril kompresní tlaky:
Na teplém motoru:
- dle manuálu by měli být ideální tlaky 11.7 baru
1.válec: 9,5bar
2.válec: 9,5bar
3.válec: 9,5bar
4.válec: 9,2bar
Na teplém motoru s přídáním oleje do válců (přidal jsem cca 5ml oleje 10W-40)
1.válec: 10,8bar
2.válec: 10,8bar
3.válec: 10,7bar
4.válec: 10,5bar
Jestě zítra změřím na porádně vychladlém (po ránu) motoru abych zjistil jak jseu na tom ventily
Měly by být OK protože auto je cca 10tisic km po GO hlavy, no jsem na to zvedavej
Auto má najeto 110tisíc km, teda aspon to je na počítadle
Co si myslíte o těch výsledkách vzhledem k počtu najetých km??? V servisním manuálu uvádějí minimalní kompresi 9,8baru.
Je už tech 9,5bar hodně špatné? Já si myslím že na motor co má najeto 110tis. km to zas tak špatné není a myslim si že bych na tom mohl najet ještě nějakých 50tis.km něž to klesne na 8,5 (8)baru čož už je asi mezní hodnota kdy už je generálka nutnost.
Jsem asi tak s kroužkama v takovém jakémsi "přechodu" co ?
Napsal: 17.06.2006, 19:05
od raddy
no kazdopadne olej kompresiu prilis nezvysil, mozu to byt aj ventily...
Napsal: 17.06.2006, 19:34
od 935Baby
raddy píše:no kazdopadne olej kompresiu prilis nezvysil, mozu to byt aj ventily...
Vzdyt po pridani oleje to melo temer 11baru a maximum je 11,8bar.
Nebo když se přidá olej tak to komprese může přesáhnout i těch 11,8bar ?
Kolik se toho oleje má vůbec přidávat, dal jsem tam 5ml je to OK?
Napsal: 17.06.2006, 20:03
od blázen
935Baby píše:raddy píše:no kazdopadne olej kompresiu prilis nezvysil, mozu to byt aj ventily...
Vzdyt po pridani oleje to melo temer 11baru a maximum je 11,8bar.
Nebo když se přidá olej tak to komprese může přesáhnout i těch 11,8bar ?
Kolik se toho oleje má vůbec přidávat, dal jsem tam 5ml je to OK?
pokud se po přidání oleje zvedne komorese tak to značí jedinou věc to jsou opotřebene či KO kroužky ve válcích
Napsal: 17.06.2006, 20:11
od Martin_534
asi jako blázen, zvednutí o víc než 1 bar mi přijde dostatečný, možná bych tam zkusil i o trochu víc oleje
Napsal: 17.06.2006, 20:39
od Kentoya
vyměnit kroužky a chvilku to vydrží cca 50 000 km a potom blok na výbrus
Napsal: 17.06.2006, 21:29
od 935Baby
Kentoya píše:vyměnit kroužky a chvilku to vydrží cca 50 000 km a potom blok na výbrus
No počkej to si delas srandu ne?
Ja si myslel ze me to vydrží cca 50 000km a až pak budu neco opravovat. Myslis ze uz ta komprese pujde rapidne dolů? Jak jsem psal tech 50 000km tak jsem uvazoval ze po tech km by klesla komprese tak na cca 8 (8,5baru)
Napsal: 17.06.2006, 22:44
od Kentoya
když to budeš provozovat v tomhle stavu tak to chvilku vydrží, problém je v tom, že ti to bude žrát olej, zapíkat spalovací prostor, svíčkám se to líbit taky nebude, a je otázka jak budeš jezdit, jestli styl čepičář, tak to ti to vydrží v tomhle stavu těch 50 v klidu, styl brzda plyn 6000 toček, tak to máš tak 20 a komprese budou úplně dole,
další problém je v tom, že když to žere hodně olej, tak se to rádo připíká okolo kroužků a ty se zapečou a je úplně po kompresích a zpečený kroužky rády poškrábou blok
dále se přetlakovává blok motoru a tím následně vačky a odvětráním vaček jde zbytečně olej do sacího traktu a vše je potom zamr.... od karbonu a sraček
opravdu se vyplatí to překroužkovat, ale stačí třeba na zimu, pokud moc nejezdíš, prostě spěchat nemusíš, ale vážně o tom uvažuj, zatím to není tak drastický a čím dřív to překroužkuješ, tak tím dýl ti to potom vydrží
Napsal: 17.06.2006, 23:49
od 935Baby
Kentoya píše:když to budeš provozovat v tomhle stavu tak to chvilku vydrží, problém je v tom, že ti to bude žrát olej, zapíkat spalovací prostor, svíčkám se to líbit taky nebude, a je otázka jak budeš jezdit, jestli styl čepičář, tak to ti to vydrží v tomhle stavu těch 50 v klidu, styl brzda plyn 6000 toček, tak to máš tak 20 a komprese budou úplně dole,
To překroužkování bych teoreticky finančne utáhl na tu zimu, ale když už s tím budu něco dělat tak komplet GO (jak již spousta lidi poznala tak když uděláš jenom kroužky a spodek necháš tak to neunese tu zátěž a odejdou ložiska)
Do motoru budu kupovat pouze origo díly Nissan a to určitě nebude levné.
Ja za rok najedu tak cca 5tis. km nebo tak nějak. Takže když mě to vydrží 20tis. km tak budu spokojenej.
PS: čepičku rozhodně nasazovat nebudu
S tou GO vidím největší problém komu to dát opravit. Najít někoho kdo uděla 100% práci a nepodcení žádnou maličkost nebu snadné.
Mimochodem, co jsem četl jak postupuješ při tvé GO (např. kontrola osové vzdálenosti otvorů v ojnicích atd, klobouk dolů tvoje práce se mi moc líbí)
Ty by jsi asi něměl někdy chut a čas udelat na mém motoru GO? Jen se za tím nezávazně ptám.
Napsal: 18.06.2006, 08:16
od raddy
blázen píše:935Baby píše:raddy píše:no kazdopadne olej kompresiu prilis nezvysil, mozu to byt aj ventily...
Vzdyt po pridani oleje to melo temer 11baru a maximum je 11,8bar.
Nebo když se přidá olej tak to komprese může přesáhnout i těch 11,8bar ?
Kolik se toho oleje má vůbec přidávat, dal jsem tam 5ml je to OK?
pokud se po přidání oleje zvedne komorese tak to značí jedinou věc to jsou opotřebene či KO kroužky ve válcích
No neviem, tlak po pridani oleja stupne takmer vzdy, pretoze ootrebovanie kruzkov a ventilov je vacsinou spolocne. Kompresia bez oleja nie je vobec zla, povedal by som ze tlak by mal stupnut viac, ak su to len kruzky. Olej bezne zvysi tlak aj o 3bar, ak su zle len kruzky (samozrejme podla opotrebenia) A samozrejme, olej kludne moze zvysit kompresiu aj nad maximalnu hodnotu. Daj ho tam tak za lyzicku, aby sa rozlial okolo celeho piestu.
Kazdopadne, ak su ciste sviecky, ak je v poriadku tlak oleja, ak motor ide normalne a netlaci olej cez vacky, nie je dovod sa prilis znepokojovat....Prekruzkovanie je metoda ktorej by som sa ja osobne zdaleka vyhol, ak tak len komplet....
Napsal: 18.06.2006, 08:45
od Kentoya
celkem máš pravdu raddy, ale když přdekroužkováváš motor, tak jdou ojnice ven a vidíš jak na tom jsou a pro jistotu je změříš a pokud nejsou natažené a ložiska poškozené tak to spodek vydrží, pokud ne tak koupíš nový šály a bude to oki
ad baby i když nic nepodceníš, je tu možnost cca3-5% že se to pojebe a to z důvodu, že někde zůstane bordel, kterej neodstraníš a ten se dostane do ložisek a vydře je, stává se to i profíkům na závodních motorech i když vyjímečně
s tou go uvidím, nejdřív na zimu by to bylo možný, ale to mě čekají ještě rozpěry až bude v zimě volno, když se podíváš že jsem svůj motor začal dělat před 50 dny a ještě není ani pořádně očištěnej (úchyty, kryty vaček a takový ty pičovinky okolo) a ještě měsíc si s tím budu hrát, protože opravdu nemám čas,
ale dá se zvládnout komplet GO okolo 14 dnů, pokud máš čas a všechno včas dojde (gufera šály atd) a všichni všechno včas udělají (výbrusy atd) a pokud všechno nebudeš čistit a lakovat tak i za cca 7 dnů
Napsal: 18.06.2006, 19:48
od 935Baby
Tak jsem změřil kompresi za studena
- motor byl v klidu pres noc cca 14hodin a v garáži bylo cca 24°C
- po tom testu za tepla (jak jsem pridával do válců olej), tak jsem byl auto projet cca 80km abych vypálil olej, aby neovlivnil měření za studena
1.válec: 9,2bar
2.válec: 9,8bar
3.válec: 9,8bar
4.válec: 9,3bar
Aspon jedna dobrá zpráva. Ventily se zdají být OK
Čekal jsem spoustu věcí ale to že za studena naměřím víc jak za tepla to to jsem teda nečekal
Říkal jsem si že třeba při studeném testu se víc nabila baterie tak jsem po studeném testu udělal opet test za tepla (před zahřátím motoru jsem pořádně nabil baterii)
A opět za tepla
1.válec: 9,5bar
2.válec: 9,5bar
3.válec: 9,5bar
4.válec: 9,5bar
Máte někdo logické vysvětlení proč jsem za studena naměřil víc jak za tepla? Ja si vždy mylslel že to má byýt naopak
Napsal: 18.06.2006, 20:34
od Kentoya
a já myslel že za tepla i za studena, by měli být měření takřka shodná, a to jsou, pístní kroužky by měli na blok tlačit stále stejnou silou, i když je blok studený nebo zahřátý