Takto začala naše debata s conradem (forum/viewtopic.php?t=8103), tak abychom nepsali raddymu do článku tak jsem to dal do nového.Conrad píše:To by snad mel obsahovat každý filtr .... alespoň jsem žil v domění že tomu tak je935Baby píše: ...ten filtr jsem kupoval hlavně protože jsem slyšel že by měl obsahovat jakýsi zpětný ventil který zabranuje vytékání oleje z filtru, když motor delší dobu není v provozu.
Jestli by nikdo ze znalců mohl překokouknout jestli to co píšu je pravda, díky
Zpětný ventil je v každém filtru - to je taková ta gumová záklopka co je schovaná uvnitř filtru za po obvodě umístenými otvory na spodku filtru. Přes tu záklopku proudí do filtru olej. Ta záklopka je tam aby olej po vypnutí motoru nevytíkal zpět z filtru přes čerpadlo do vany. To si myslím že jsem pochopil dobře
Těd ještě jedna věc:
výstup oleje z filtru - tam už ve filtru zádný zpětný ventil není. Je nějaký zpětný ventil dál na vední z výstupu olejového filtru? Teoreticky by se mohl filtr po vypnutí motoru vyprazdnovat i přes výstup ne? Pokud by tam nebyl žádný zpětný ventil tak by olej mohl vytékat, ale zase si myslím že touto cestou to má olej do kopce (respektive vždy cestou kde je nějaký odpor) tak by neměl vytékat.
Právě filtry KN mají nějaký zvláštní zpětný ventil který se zdá že je umístění na výstupu oleje z filtru. Určitě ale taká mají i zpětný ventil na vstupu.
http://www.knfilters.com/oilfilter.htm