Napsal: 22.01.2003, 10:38
Tak pani, skusim vam krok po kroku priblizit humorne chvile ktorymi som presiel pri upravach mojej s13. Mozno vam pomozu vyhnut sa problemom, cez ktore som presiel. Piste aj svoje postrehy a otazky!!!
Zacneme od standardneho auta bez uprav:
Krok 1: Zistime si, ci nasa kara bude schopna znasat utrapy zvyseneho vykonu B)
- stav turba. Pokial ho tam vobec mame (V-Eagle by mohol rozpravat
), treba zistit ci este nieco vydrzi. Nechame zohriat motor, zaradime neutral a vytocime na 6000 rpm a prudko pustime plyn. Ak vybafne z vyfuku kudol dymu, turbo pusta olej cez tesnenia a neskor nam to bude robit problemy. Mozme si to overit aj tak, ze dame dole velku vzduchovu hadicu ktora vstupuje do motora a prstom prejdeme po jej vnutre. Ak je od oleja, su to zas tesnenia v turbe. Nemusi to byt az take hrozne, ale po dalsich upravach sa to drasticky zhorsi-verte mi .
-stav motra. Urobime test kompresie. Urobia ho v kazdom servise, nezabudnut vsak uvolnit tlak paliva!!!!! (mne to neurobil, vysli kraviny) Treba vybrat poistku pre pal. cerpadlo (v skrinke pri baterii), nastartovat, pockat az zhasne, 2-3x natocit a je to. Urobit test kompresie, vratit spat poistku a je to... Starter a bateria musi byt v dobrom stave...
-skontrolovat sviecky
ak je niektory z uvedenych bodov vo velmi zlom stave, bubaciky vrazit niekam inam ako do uprav (asi do oprav :rolleyes: )
A ideme na upravy:
1, Rozmyslime si, aky vykon ocakavame (aby sme nemusely niektore diely za chvilu znova menit)
Stand vykon je asi 170k. Bez velkych nakladov a uprav motora sa dostaneme na 220-240k.To je maximum.Po upravach auto neprejde cez STK!.(ale s tym kazdy rata, no nie?) Ak mame cca.80 000Sk+ (Kc), mozeme ratat na 300-320k.(to uz ale zahrna turbo,piesty,ojnice,vstreky,pal.cerpadlo, AFM,spojku).
Takze skusime tu prvu moznost. Po vsetkych upravach, ktore tu popisem, sa dostanete na 220-240k, v zavislosti od stavu auta pred upravami.
1, Vymena koncoveho tlmica vyfuku: Vyberieme si oku a uchu lahodiaci sportovy tlmic (ja mam powerfull) a vymenime povodny. Zlepsi za zvuk, trochu stupne vykon. Zopakujem test s turbom. Ak nedymi, ideme dalej. Vlezieme pod auto, asi v strede vyf. potrubia je katalyzator. Vyberieme ho von a nahradime na tento ucel zhotovenou trubkou s prirubou. Doporucuje den pred tym streknut sroby z WD40, aby sme ich vobec dali dole. Dame trubku a je to. Tento zasah nema ziadny vplyv na motor (lamda je pred kat.) a znizy spatny tlak vo vyf. potruby. Narast vykonu je zretelny, takisto vzrastie hlucnost (ale nic hrozne).Teraz uz moje turbo dymilo jedna radost, na krizovatkach som vytvaral suvislu hmlu . A je cas na specialitku: jednosmerny ventil.(fotecky budu,je to dost tazko pochopit len z popisu). Strucne, do vstupnej hadice, hned za AFM vstupuju od motora dve hadicky (jedna tenka,druha hruba, asi ako palec). Ked na volnobehu tu hrubu odpojime,ucitime silne vakuum. Tuto hadicku rozrezeme a vsunieme do nej jednosmernu klapku (plynovu, vodovu, dostat v kazdom zeleziarstve, alebo sanitarnom obchode) tak, aby pustala von- do vstupnej hadice, ale nie dnu. Tym za zvysi spatny tlak na volnobehu a dym ako zazrakom zmizne (ak nie,je problem niekde inde...).....
-a posledny krok nateraz: instalujeme sportvu vlozku do filtra alebo hrib. Ak davame hrib, bacha na vec, bude sat teply vzduch z mot. priestoru, lepsie oh bude dat namiesto IC, ked ho vyberieme :rolleyes: . Vlozka neroby problem. Z airboxu (tam,kam sme davali vlozku) ide dopredu trubica ohnuta do S. Odsrobujeme ju a prudkym pohybom ruky odhodime co najdalej B) . Namiesto nej dame pruznu hadicu z digestora, priemer 100mm.Fotecku dam... Teraz mame pekny zvuk, pruzu reakciu na plyn a vykon cca 200-210k . V pokracovani nastavyme turbo.....
Zatial cau a piste svoje nazory....
Zacneme od standardneho auta bez uprav:
Krok 1: Zistime si, ci nasa kara bude schopna znasat utrapy zvyseneho vykonu B)
- stav turba. Pokial ho tam vobec mame (V-Eagle by mohol rozpravat
), treba zistit ci este nieco vydrzi. Nechame zohriat motor, zaradime neutral a vytocime na 6000 rpm a prudko pustime plyn. Ak vybafne z vyfuku kudol dymu, turbo pusta olej cez tesnenia a neskor nam to bude robit problemy. Mozme si to overit aj tak, ze dame dole velku vzduchovu hadicu ktora vstupuje do motora a prstom prejdeme po jej vnutre. Ak je od oleja, su to zas tesnenia v turbe. Nemusi to byt az take hrozne, ale po dalsich upravach sa to drasticky zhorsi-verte mi .
-stav motra. Urobime test kompresie. Urobia ho v kazdom servise, nezabudnut vsak uvolnit tlak paliva!!!!! (mne to neurobil, vysli kraviny) Treba vybrat poistku pre pal. cerpadlo (v skrinke pri baterii), nastartovat, pockat az zhasne, 2-3x natocit a je to. Urobit test kompresie, vratit spat poistku a je to... Starter a bateria musi byt v dobrom stave...
-skontrolovat sviecky
ak je niektory z uvedenych bodov vo velmi zlom stave, bubaciky vrazit niekam inam ako do uprav (asi do oprav :rolleyes: )
A ideme na upravy:
1, Rozmyslime si, aky vykon ocakavame (aby sme nemusely niektore diely za chvilu znova menit)
Stand vykon je asi 170k. Bez velkych nakladov a uprav motora sa dostaneme na 220-240k.To je maximum.Po upravach auto neprejde cez STK!.(ale s tym kazdy rata, no nie?) Ak mame cca.80 000Sk+ (Kc), mozeme ratat na 300-320k.(to uz ale zahrna turbo,piesty,ojnice,vstreky,pal.cerpadlo, AFM,spojku).
Takze skusime tu prvu moznost. Po vsetkych upravach, ktore tu popisem, sa dostanete na 220-240k, v zavislosti od stavu auta pred upravami.
1, Vymena koncoveho tlmica vyfuku: Vyberieme si oku a uchu lahodiaci sportovy tlmic (ja mam powerfull) a vymenime povodny. Zlepsi za zvuk, trochu stupne vykon. Zopakujem test s turbom. Ak nedymi, ideme dalej. Vlezieme pod auto, asi v strede vyf. potrubia je katalyzator. Vyberieme ho von a nahradime na tento ucel zhotovenou trubkou s prirubou. Doporucuje den pred tym streknut sroby z WD40, aby sme ich vobec dali dole. Dame trubku a je to. Tento zasah nema ziadny vplyv na motor (lamda je pred kat.) a znizy spatny tlak vo vyf. potruby. Narast vykonu je zretelny, takisto vzrastie hlucnost (ale nic hrozne).Teraz uz moje turbo dymilo jedna radost, na krizovatkach som vytvaral suvislu hmlu . A je cas na specialitku: jednosmerny ventil.(fotecky budu,je to dost tazko pochopit len z popisu). Strucne, do vstupnej hadice, hned za AFM vstupuju od motora dve hadicky (jedna tenka,druha hruba, asi ako palec). Ked na volnobehu tu hrubu odpojime,ucitime silne vakuum. Tuto hadicku rozrezeme a vsunieme do nej jednosmernu klapku (plynovu, vodovu, dostat v kazdom zeleziarstve, alebo sanitarnom obchode) tak, aby pustala von- do vstupnej hadice, ale nie dnu. Tym za zvysi spatny tlak na volnobehu a dym ako zazrakom zmizne (ak nie,je problem niekde inde...).....
-a posledny krok nateraz: instalujeme sportvu vlozku do filtra alebo hrib. Ak davame hrib, bacha na vec, bude sat teply vzduch z mot. priestoru, lepsie oh bude dat namiesto IC, ked ho vyberieme :rolleyes: . Vlozka neroby problem. Z airboxu (tam,kam sme davali vlozku) ide dopredu trubica ohnuta do S. Odsrobujeme ju a prudkym pohybom ruky odhodime co najdalej B) . Namiesto nej dame pruznu hadicu z digestora, priemer 100mm.Fotecku dam... Teraz mame pekny zvuk, pruzu reakciu na plyn a vykon cca 200-210k . V pokracovani nastavyme turbo.....
Zatial cau a piste svoje nazory....