Obchadzanie turba pri off-booste

otázky a odpovědi technického rázu
Odpovědět
Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Obchadzanie turba pri off-booste

Příspěvek od kenivruh »

Zdar ludia. Asi to tu uz bolo, ale chcel by som sa spytat ci niekto skusal nieco take alebo o tom niekde pocul.

Ide o to prepojit jednocestnym ventilom hadicu za AFM a hadicu pred klapkou a tym padom obchadzat turbo a intercooler, ked v system este nie je pretlak (v podstate opacne zapojeny blowoff). Tym by sa dosiahlo, ze auto by fungovalo ako cisty atmosferak pri off-booste (akurat, ze s nizsou kompresiou).
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy »

aky vyznam by to malo mat?
Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kenivruh »

No predpokladam, ze by v off-booste rychlejsie rastli otacky a tym padom by bola lepsia pruznost motora. Ci sa mylim ?
Uživatelský avatar
tamo
user
Příspěvky: 1085
Registrován: 22.10.2004, 12:59
Bydliště: Podhájska, SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tamo »

ved offbooste je to vlasne atmosfera a tym ze prepojis tieto hadice si motor viac vzduchu necucne... potiahne tolko kolko potrebuje... :wink:
Nissan 200SX S13 1990
Uživatelský avatar
tamo
user
Příspěvky: 1085
Registrován: 22.10.2004, 12:59
Bydliště: Podhájska, SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tamo »

ale nieco podobne mal chlapik na honde ked sme boli na zraze vo zvolene. ale nespominam si na to aky to malo u nho vyznam .... :)
Nissan 200SX S13 1990
Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kenivruh »

Nejde o to kolko vzduchu cucne, ale ako rychlo :) Kedze normalne je tam turbo tak sy myslim, ze ono kladie prudiacemu vzduchu dost velky odpor (v podstate nasavany vzduch musi roztacat turbo). Tym, ze tam je bypass obchadzas turbo (a aj intercooler) a nemas ziadny odpor (neratajuc filter a AFM, ten je tam ale vzdy). Takze od volnobehu do cca 2500 otm by mal byt motor trochu pruznejsi.

Na zaciatku som sa pytal, ci to ma niekto odskusane alebo niekde o tom pocul/cital. Netvrdim, ze to ma naisto nejaky vplyv. Bola to len taka uvaha.
Uživatelský avatar
mrkevvzime
user
Příspěvky: 1397
Registrován: 23.08.2005, 21:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mrkevvzime »

podle mne zbytecna prace
uz okolo 2000ot mam tlak okolo 0 to znamena, ze turbo ulehci motoru sani uz takhle nizko tak to nebudu urcite resit :wink:

doufam ze s tema cislama moc nekecam moc presne si to nepamatuju, ale tak nejak to bude
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy »

treba si uvedomit, ze turbo tlaci vzduch stale, aj ked je v sani podtlak. moj nazor je ze pri rovnakych otackach by bol pri obideni turba v sani vacsi podtlak ako ked tam turbo je.
Uživatelský avatar
Goodziller
user
Příspěvky: 1314
Registrován: 30.10.2005, 11:34
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Goodziller »

Souhlasim s radym. Kdyz zadres turbo, tak mas podtlak az na -0,9b.
Odpovědět