Stránka 1 z 13

Žere olej

Napsal: 25.09.2006, 10:29
od marjari
Ahojte,
zaujímalo by ma, či v prípade, že treba vymeniť stieracie krúžky je spotreba oleja závislá od otáčok motora, t.zn. že na diaľnici to žere viac oleja než v meste. Počula som že by to malo byť rovnaké a nie je to závislé od záťaže motora. Takisto ma zaujíma ako by to bolo v prípade potreby výmeny simeringov.
Turbo mám čerstvo po repasi.
Dík

Re: Žere olej

Napsal: 25.09.2006, 10:38
od blázen
nechej změřit tlaky ve válcích,..olej se muže strácet jak přez kroužky,...tak klidně přes gufera s podventilů...

Napsal: 25.09.2006, 10:43
od adner
spotřeba oleje se zásadně odvíjí od otáček motoru a viskozity,opotřebované gufera ventilů na to mají nepatrný vliv

Napsal: 25.09.2006, 10:53
od sic
no dost zalezi aj od toho kolko toho oleja papa :)

Napsal: 25.09.2006, 10:54
od Mirek
urcite zere? netece to nekde? treba pres posledni dobou hodne probirane gufero na klice ci vackach?

Napsal: 25.09.2006, 10:56
od adner
do 0,5l na 1000km to ještě jde :roll:

Napsal: 25.09.2006, 11:28
od raddy
v pripade zvysenej spotreby oleja treba zacat zmeraim kompresie.
ak je zla kompresia, tak ide olej do valcov, ale pochybujem ze bude stacit len vymena stieracich kruzkov, bude treba zmerat valce a rozhodnut ci menit len kruzky alebo vybrus a piesty.
takisto treba pozriet, ci olej neunika netesnostou, resp. ci nie je vytlacany cez gufera kvoli pretlaku v olejovej vani.
no a treba pozriet ako vyzera turbo, tadial tiez vie uniknut dost oleja.

Napsal: 25.09.2006, 11:48
od adner
Pokud nenastala nějaká fatální havárie motoru(rozsypané či zapečené kroužky apod)je při nízké kompresi na vině vždy netěsnost ventilů.I při velmi opotřebeném motoru a zdravé hlavě jsou komprese naprosto vyhovující.

Napsal: 25.09.2006, 12:21
od 935Baby
Jeste bych se mrknul na odvetravani vacek. Tamtudy by to take mohlo vasavat olej pres turbo. Ale zase kdyz to jde dost pres vacky tak by asi byla horší komprese ve válcích.

Zrovna vcera jsem mel rozebrane saní od turba az ke klapce a cele jsem to mel pekne zasrane od oleje (az jsem měl vyteklý olej v míste kde se napojuje hadice co jde od klapky k té plastove trubce od intercooleru. Komprese va válcích mám 9,5bar tam mi to asi nejak pretlaci olej pres odvetravaní vany. Vule v turbu jsou ok.

Napsal: 25.09.2006, 14:53
od marjari
Kompresie boli merane pred 2 tyzdnami, 11,5/11,2/10,7/11,2

Turbo je ok, pred tyzdnom som ho vybrala z repasu.

Zere to sialene, netece to nikde.
V meste to zozere tak 1 L na 400-500 km, na dialnici dvojnasobok.

Napsal: 25.09.2006, 15:04
od raddy
vidis pri jazde na dialnici za autom taky biely dym, co dlho stoji vo vzduchu?
eventualne, je vidiet niekde pod autom, ked dlhsie stoji mlacku oleja? (spominas si ako vytiekol olej cez prepad turba...)

Napsal: 25.09.2006, 15:07
od 935Baby
Jen aby to nebylo neco podobneho jako mel Raddy s tim PCV ventilem - mohl by spatne tesnit a v boost rezimu by mohl utikat tlak pres ten ventil do vany + vacek a takto to pres odvetravani tlacit az do sani za filtr jak je tam to napojeni vacek.

Jeste je jedna moznost ale takova silena: olej muze unikat pres vika vacek (v zadu jak je ta zatka tvaru D) a pote stekat na turbo (treba po trubice na vodni chlazeni - tam to stekalo me) a tam se efektivene spalovat takze nikde neuvidis pod autem na zemi louzicku. Takto mi tekl olej ale nebylo to nic tak razantniho jako mas ty - jenom sem citil jak se pali olej tak jsem zkoumal a prisel na tohle.

Napsal: 25.09.2006, 15:47
od marjari
no dymim celkom slusne dobiela... aj ked si myslim ze pri takej spotrebe oleja by som mala za sebou zanechavat kudoly dymu (a neni to az take tragicke)...
netece to nikde, uz sme to viackrat pozerali, aj na zdvihaku a podobne.
islo mi o to, ze keby to boli stieracie kruzky, niekto mi tvrdil ze by to zralo rovnako v meste aj na dialnici, vraj to neni zavisle od zataze motora. tak som chcela vediet ci je to pravda. po tom co sme rozoberali turbo to asi ina moznost uz nemoze byt, len simeringy alebo stieracie kruzky.

Napsal: 25.09.2006, 17:02
od blázen
PCV :wink:

Napsal: 25.09.2006, 17:09
od raddy
keby bol problem s PCV, tak by bol olej vsade od turba po klapku sania, co sa da lahko skontrolovat.
A musim povedat, ze v mojom pripade nebol problem s PCV, ale s chybajucimi kusmi piestov :roll: