Montaz zadnich brzd Z32 na 200SX S13
Napsal: 05.02.2007, 00:24
Stravil sem nekolik hodin laborovanim, zkousenim, porovnavanim a povedlo se mi konecne slozit zadni brzdy Z32 na S13. Na netu bude navodu na tohle asi dost, ale ne cesky. Rekl sem si ze kdyz uz sem se s tim delal, podelim se, treba to bude nekomu uzitecny.
Puvodni zamer byl pouzit zadni brzdy+ hlinikove tehlice Z32. Jediny zadrhel mel byt spodni uchyt tlumice, ktery jde resit nakupem sportovniho stavitelneho podvozku se sroubovatelnym spodnim uchytem na zadnim tlumici. Bohuzel po montazi tehlice jsem zjistil, ze original poloosa vubec nesedi. Po rozebrani a promereni jsem zjistil ze Z32 poloosy maji prumer tisicihranu o 3mm (cca 33mm) vetsi nez SX (30mm). I tohle ma ovsem sve reseni. Prvni je rozkuchani poloos Z32 a SX, a nasledne slozeni poloosy SX ,ktera ma tisicihran ze Z32 (cast zapadajici do naboje). O tomhle jsem jen cetl a nezkousel to. Druha varianta je pro lidi, kterym se zdaji original poloosy slabe...tzn vyroba zakazkovych s vetsim prumerem. Ani jeden z techto zpusobu se mi nezdal prijatelny, takze jsem od hlinikovych tehlic upustil.
K prestavbe jsem nakonec pouzil original 200SX S13 tehlici,lanko k rucni brzde,vrchni cep o ktery se opiraji pakny, Z32 kotouc, trmen, brzdovy stit a S14 naboj (5x114.3). Jak S13, tak Z32 tehlici jsem uplne ocesal a zacal skladat. Do brzdoveho stitu Z32 jsem vyvrtal dirku na sroubek, ktery pojistuje ten vrchni cep pro pakny (viz obrazek) a namontoval lanko rucni brzdy S13.
Po navrtani dirky jsem umistil cep z S13 a dotahl original sroubkem ( nutne specialni naradi - torx)
Originalni cep ze Z32 nesel pouzit, protoze Z32 to ma jinak reseny, ma nalitek na naboji a cep je o tento nalitek nizsi (pravdepodobne kvuli tuhosti tehlice Z32). Rozdil Z32 a S13 cepu je mozno videt tady:
vlevo S13 cep, vedle Z32 cep
Tady jsem nafotil pro porovnani vsechny 3 naboje.
vlevo S13 naboj (4x114.3), pak S14 naboj (5x114.3) a posledni Z32 naboj s nalitkem pro cep (5x114.3)
Prvni Z32 s nalitkem, pak S14 a S13 naboj
Tady uz S13 tehlice+Z32 brzdovy stit+S14 naboj
Vnitrek bubnove rucni brzdy jsem pouzil ze Z32, ale co sem zbezne porovnaval, vypada to ze to ma s S13 naprosto totozny vcetne paken.
Jedina uprava nutna pro tuto prestavbu je navrtani dirky do brzdoveho stitu. Jinak vse pasuje bez nejmensich problemu.
PS: Sorry za chyby...urcite tam nejaky budou..ale je 23 minut po pulnoci a ja sem grogy..prubezne to budu opravovat :-D
Puvodni zamer byl pouzit zadni brzdy+ hlinikove tehlice Z32. Jediny zadrhel mel byt spodni uchyt tlumice, ktery jde resit nakupem sportovniho stavitelneho podvozku se sroubovatelnym spodnim uchytem na zadnim tlumici. Bohuzel po montazi tehlice jsem zjistil, ze original poloosa vubec nesedi. Po rozebrani a promereni jsem zjistil ze Z32 poloosy maji prumer tisicihranu o 3mm (cca 33mm) vetsi nez SX (30mm). I tohle ma ovsem sve reseni. Prvni je rozkuchani poloos Z32 a SX, a nasledne slozeni poloosy SX ,ktera ma tisicihran ze Z32 (cast zapadajici do naboje). O tomhle jsem jen cetl a nezkousel to. Druha varianta je pro lidi, kterym se zdaji original poloosy slabe...tzn vyroba zakazkovych s vetsim prumerem. Ani jeden z techto zpusobu se mi nezdal prijatelny, takze jsem od hlinikovych tehlic upustil.
K prestavbe jsem nakonec pouzil original 200SX S13 tehlici,lanko k rucni brzde,vrchni cep o ktery se opiraji pakny, Z32 kotouc, trmen, brzdovy stit a S14 naboj (5x114.3). Jak S13, tak Z32 tehlici jsem uplne ocesal a zacal skladat. Do brzdoveho stitu Z32 jsem vyvrtal dirku na sroubek, ktery pojistuje ten vrchni cep pro pakny (viz obrazek) a namontoval lanko rucni brzdy S13.
Po navrtani dirky jsem umistil cep z S13 a dotahl original sroubkem ( nutne specialni naradi - torx)
Originalni cep ze Z32 nesel pouzit, protoze Z32 to ma jinak reseny, ma nalitek na naboji a cep je o tento nalitek nizsi (pravdepodobne kvuli tuhosti tehlice Z32). Rozdil Z32 a S13 cepu je mozno videt tady:
vlevo S13 cep, vedle Z32 cep
Tady jsem nafotil pro porovnani vsechny 3 naboje.
vlevo S13 naboj (4x114.3), pak S14 naboj (5x114.3) a posledni Z32 naboj s nalitkem pro cep (5x114.3)
Prvni Z32 s nalitkem, pak S14 a S13 naboj
Tady uz S13 tehlice+Z32 brzdovy stit+S14 naboj
Vnitrek bubnove rucni brzdy jsem pouzil ze Z32, ale co sem zbezne porovnaval, vypada to ze to ma s S13 naprosto totozny vcetne paken.
Jedina uprava nutna pro tuto prestavbu je navrtani dirky do brzdoveho stitu. Jinak vse pasuje bez nejmensich problemu.
PS: Sorry za chyby...urcite tam nejaky budou..ale je 23 minut po pulnoci a ja sem grogy..prubezne to budu opravovat :-D