Měření komprese
- doublejay
- user
- Příspěvky: 1642
- Registrován: 27.09.2004, 16:23
- Bydliště: Jihlava, CZ
- Kontaktovat uživatele:
Měření komprese
Zahřejeme motor, až teploměr ukazuje na své obvyklé místo ve středu stupnice. Vypneme, vytáhneme pojistku palivové pumpy (poblíž baterie), nastartujeme, počkáme, až se motor zastaví, 2x-3x zastartujeme naprázdno, odpojíme všechny svíčky a konektor od výkonového tranzistoru zapalování. Připojíme manometr k válci 1, plně sešlápneme plynový pedál (aby se otevřela škrtící klapka), protočíme motor startérem, zaznamenáme maximální hodnotu. Opakujeme pro všechny válce.
Předepsané tlaky:
Standard: 1177 kPa, 11.77 bar, 12.0 kg/cm2, 171 psi/350 rpm
Minimum: 981 kPa, 9.81 bar, 10.0 kg/cm2, 142 psi/350 rpm
Maximální odchylka mezi válci: 98 kPa, 0.98 bar, 1.0 kg/cm2, 14 psi/350 rpm
Jsou-li naměřené hodnoty příliš nízké, nalijeme otvorem pro svíčku trochu motorového oleje a opakujeme měření. Zvýšila-li se komprese, jsou opotřebované či zničené pístní kroužky. Zůstaly-li hodnoty nízké, mohou lepit nebo nedosedat ventily, zkontrolujeme ventily a jejich sedla. Je-li komprese nízká v kterýchkoli dvou přilehlých válcích a přidání oleje nepomohlo, je vadné těsnění hlavy válců.
P.S. Je důležité uvolnit tlak v palivovém potrubí.
P.P.S. Tohle jde měřit JEN S PLNĚ NABITOU BATERIÍ, 350rpm jsou otáčky startéru právě při dobré baterii, jinak se motor sotva převaluje nebo otáčky klesají s každým dalším měřením na ostatních válcích!
Předepsané tlaky:
Standard: 1177 kPa, 11.77 bar, 12.0 kg/cm2, 171 psi/350 rpm
Minimum: 981 kPa, 9.81 bar, 10.0 kg/cm2, 142 psi/350 rpm
Maximální odchylka mezi válci: 98 kPa, 0.98 bar, 1.0 kg/cm2, 14 psi/350 rpm
Jsou-li naměřené hodnoty příliš nízké, nalijeme otvorem pro svíčku trochu motorového oleje a opakujeme měření. Zvýšila-li se komprese, jsou opotřebované či zničené pístní kroužky. Zůstaly-li hodnoty nízké, mohou lepit nebo nedosedat ventily, zkontrolujeme ventily a jejich sedla. Je-li komprese nízká v kterýchkoli dvou přilehlých válcích a přidání oleje nepomohlo, je vadné těsnění hlavy válců.
P.S. Je důležité uvolnit tlak v palivovém potrubí.
P.P.S. Tohle jde měřit JEN S PLNĚ NABITOU BATERIÍ, 350rpm jsou otáčky startéru právě při dobré baterii, jinak se motor sotva převaluje nebo otáčky klesají s každým dalším měřením na ostatních válcích!
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...
Re: Měření komprese
Jen takový hloupý dotaz.
Lze měřit kompese na motoru s převodovkou který není v autě?
Jediný problém je v ohřátí motoru na provozní teplotu. Lze toto nějak obejít nebo vzřešit?
Lze měřit kompese na motoru s převodovkou který není v autě?
Jediný problém je v ohřátí motoru na provozní teplotu. Lze toto nějak obejít nebo vzřešit?
- blázen
- user
- Příspěvky: 12264
- Registrován: 19.03.2005, 17:57
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Měření komprese
lze,měřil sem ...ale jen studený..jen ho dobře upevni do nějakého stojanu.. je to v pohodě. a nezapomen v něm mít olej.. :--)) komprese za studena řeknou taky dost..
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..
na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod
na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod
Re: Měření komprese
A je v měření nějaká odchilka od teplého motoru? třeba že mám odečíst nebo přičíst 1bar? Nebo se to takhle říct nedá. Nebo alespoň jestli bude mít za tepla nižší nebo vižší kompresi?
- Mirek
- user
- Příspěvky: 7072
- Registrován: 16.07.2005, 14:52
- Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Měření komprese
pres baterku a starter
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
- blázen
- user
- Příspěvky: 12264
- Registrován: 19.03.2005, 17:57
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Měření komprese
za tepla má mít vyšší kompresi..ale jestli máš za studena pod 9bar na všech válcích tak to hned rozeber.. Dobrý motor by mohl mít za studena 10-11bar.. ale taky musí dobře dosedat ventily atd... je to jen orientačně za studena...
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..
na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod
na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod
- Mirek
- user
- Příspěvky: 7072
- Registrován: 16.07.2005, 14:52
- Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Měření komprese
vsak se tady pise ze s motorem venku zmeri jen komprese za studena ?
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Re: Měření komprese
Ma myslis měřit kompresy pokud mi motor jede v pohodě ? Abych predešel nějakej pozdejším problemum ?
Popřípadě co je lepší mit zjištěno?
Předem mockrat děkuju za radu
Popřípadě co je lepší mit zjištěno?
Předem mockrat děkuju za radu
- Lefa
- user
- Příspěvky: 1614
- Registrován: 22.02.2007, 15:21
- Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Měření komprese
motor se ti může zdát že jede v pohodě, ale je lepší to změřit, může ti to lecos napovědětMortex píše:Ma myslis měřit kompresy pokud mi motor jede v pohodě ? Abych predešel nějakej pozdejším problemum ?
Popřípadě co je lepší mit zjištěno?
Předem mockrat děkuju za radu
modrá S13, 89´
GO motoru by kentoya
komplet nerez vyfuk, podvozek Tein Basic, Apexi Power Intake Kit, FMIC, Bov HKS black, Walbro, rozpěry chrom (přední a zadní), Stage1, 18", bodykit, VLSD s14, přední brzdy s14, jednodilnej kardan, silentbloky motoru a převodovky Nismo, tention rods Megan Racing, volant + nába MOMO, řadička Nismo
Daily car: Nismo Almera 1.4
alu 18" 4x114.3 - na prodej forum/viewtopic.php?f=147&t=18622
GO motoru by kentoya
komplet nerez vyfuk, podvozek Tein Basic, Apexi Power Intake Kit, FMIC, Bov HKS black, Walbro, rozpěry chrom (přední a zadní), Stage1, 18", bodykit, VLSD s14, přední brzdy s14, jednodilnej kardan, silentbloky motoru a převodovky Nismo, tention rods Megan Racing, volant + nába MOMO, řadička Nismo
Daily car: Nismo Almera 1.4
alu 18" 4x114.3 - na prodej forum/viewtopic.php?f=147&t=18622
- kenivruh
- user
- Příspěvky: 4638
- Registrován: 27.10.2005, 15:37
- Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Měření komprese
Zmeranim nic nepokazis.Mortex píše:Ma myslis měřit kompresy pokud mi motor jede v pohodě ? Abych predešel nějakej pozdejším problemum ?
Popřípadě co je lepší mit zjištěno?
Předem mockrat děkuju za radu
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
Re: Měření komprese
Tlaky 7,7,10.5,7 za studena obcas spatne startoval. Jinak jezdil moc pekne. Obcasna kontrola neuskodi.
It is better to live dangerously for 34 years than to be bored for 84 years. (Adelaide Siffert)
On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)
Nippon Sangyo 200SX RS133
On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)
Nippon Sangyo 200SX RS133
Re: Měření komprese
když to jede hezky, tak to neřeš, abys neměl pak zbytečný starosti.. Heini mi jednou řekl "jestli to jede dobře, tak nic neřeš a jezdi, řeš problém, až nastane" a jako prevenci dávat nový kruhy a výbrus.. když ten motor jede hezky.. na to je čas až přestane mít tlaky úplně
S14A my love and dorifto street machine
AE86 levin 4AGE in progress
- blázen
- user
- Příspěvky: 12264
- Registrován: 19.03.2005, 17:57
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Měření komprese
jj jezdi tak dlouho až dokud ti měrka na olej nebude zvedat kapotu
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..
na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod
na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod