Stránka 2 z 2

Re: Měření komprese

Napsal: 08.09.2013, 01:54
od geegaladriel
Pri diagnostikovani vadnych piestnych kruzkov pomocou pridania oleja do spalovacej komory sa bohuzial manual zmienuje len o "malom mnozstve" oleja, co je dost neurcity pojem, ale prave mnozstvo oleja, ktore nalejeme do valcov moze podstatne ovplyvnit vysledok, opisem preco.
Pri prvom merani "na sucho" bez pridania oleja boli namerene tieto hodnoty: 7,5 / 8 / 7,25 / 7
Pri druhom merani som pridaval po 5ml oleja do kazdeho valca, co by malo zodpovedat cajovej lyzicke, kedze som cital o tomto mnozstve na internete. Nameral som 8,5 / 9 / 8,75 / 9 , co nieje nejake extremne zvysenie kompresii, okrem 4teho valca.
Pri tretom merani som po rozhovore s raddym pridal 20ml oleja do kazdeho valca, co je viac ako polievkova lyzica a hodnoty boli vyrazne odlisne.
Nameral som 13 / 12,5 / 13,5 / 14
Na internete niekde pisu o mnozstve zodpovedajucemu cajovej lyzicke, niekde polievkovej, ale nikde neni mnozstvu pridaneho oleja prikladana velka vaha. Co si o tom myslite? Kolko oleja lejete dovnutra, ked merate kompresie "na mokro" ?

Re: Měření komprese

Napsal: 08.09.2013, 22:06
od doublejay
Na prvním jsem měl tlaky pod 7 a startoval v pohodě, špatné studené starty bývají způsobené špatným čidlem teploty pro řídící jednotku a/nebo ventily AR a AAC. Když jsem je rozebral, s pístky v nich se nedalo kvůli množství karbonu hnout a v jednom jsem našel i prasklou vratnou pružinu.
---
Čajová lžička podle mého nemůže u dvoukila stačit k tomu, aby se olej rozlil a utěsnil píst po celém obvodu, polévkové bych věřil víc. Jinak měření komprese za mokra je jen kvůli zjištění, jestli jsou nízké komprese kvůli tomu, že to fouká kolem pístů nebo je špatné těsnění hlavy, nějaké „optimální“ množství oleje k tomuto účelu použitému nemá žádný jiný praktický význam.

Re: Měření komprese

Napsal: 09.09.2013, 10:32
od blázen
7,5 / 8 / 7,25 / 7
takové tlaky ..to už je motor hyn..
startovat ti to bude tak do 5-5,5bar.. pak už ne,aspon,co jsem si vyzkoušel

Re: Měření komprese

Napsal: 28.05.2014, 20:17
od Al3x
jak moc velký vliv mají na měření otačky startéru ? Podle mě to musí natlakovat, tak či tak, akorát za větši počet otáček. Popřípadě mohl by mi někdo kouknout zda ukazuje otáčkoměr při startu opravdu těch 350, protože u mě se to nepřehoupne snad ani přes 200

Re: Měření komprese

Napsal: 28.05.2014, 21:14
od Fil
Ne, protože to by jsi pak mohl měřit komprese s ráčnou na klice a ani po celodenním točení by jsi to nenaměřil... Čím rychleji se motor točí, tím méně času má vzduch nato projít okolo kruhů (čím větší otáčky, tím lepší těsnost), proto ko motor roztažením za druhým autem chytne a udrží volnoběh i když startérem ani neškytne... Jak velký vliv resp. rozdíl tlaků bude mezi 200 a 350ot. ale netuším, každopádně rozdíl bude už jem proto, že se doporučuje plně nabitá aku atd... Ještě mě napadá, jestli máš aku v kufru, tak ji na měření podpoř nějakou druhou co nejblíže startéru.

Re: Měření komprese

Napsal: 28.05.2014, 21:44
od Al3x
díky za odpověd, tímhle si mě trochu uklidnil, protože těm hodnotám nevěřím :) jsou na chlup stejné, ale hodně nízké. Podle otáčkoměru se to k těm 200 skoro ani nedostane, baterku v kufru mám, je už dost stará a popravdě mě tohle taky napadlo, vyzkuším

Re: Měření komprese

Napsal: 29.05.2014, 13:04
od raddy
dobra baterka, dobry starter, plny plyn, vsetky sviecky vonku, odpojena pal. pumpa, plne zahriaty motor-len za tychto podmienok namerias realnu kompresiu za tepla...vsetko spomenute moze ovplivnit vysledok

Re: Měření komprese

Napsal: 30.05.2014, 16:01
od blázen
a hlavně dobrý kompresmetr..