Stránka 3 z 3
Napsal: 24.09.2006, 18:30
od blázen
já to myslel dobře,..jen sem si špatně uvědomil pojmy snižování a zvyšování předzápalu..
Napsal: 24.09.2006, 18:33
od raddy
Este raz pisem, ze sa neda porovnavat atmosfericky a preplnany motor z hladiska zmeny predzapalu......
Napsal: 25.09.2006, 00:33
od adner
Rady z toho co vyčetl a na počítači vyzkoušel nechápe co chtějí slyšet praktici a praktici nechápou Radyho úvahy o funkci zapalování.
Pokud mohu,pokusím se to trochu sjednotit.
Předstih nezatíženého motoru se samozřejmě zákonitě musí s otáčkami zvětšovat.Viz Kentoyova úvaha.K tomu ovšem musíme připočíst závislost předstihu na zátěži motoru,který klesá se zvyšujícím zatížením(nárust kompresního tlaku z důvodu většího objemu dodané směsi).Jak víme,při vyšší kompresi hoří směs rychleji,takže stačí kratší čas na její prohoření.(tím pádem by nám směs shořela příliš brzo a narůstající tlak by působil proti pohybu pístu,potažmo k vzniku detonací)
Finále:vyšší předstih při zvyšování otáček plus nižší předstih při vyšším zatížení(to jest to zvýšení tlaku ve válci)=optické nenarůstání předstihu ve vyšších otáčkách oproti otáčkám nižším.(je nutno započítat také změny bohatosti směsi)
Chci opravit ještě jeden chybný názor-čas předstihu se neodvíjí od délky času vzniku jiskry(jiskra je pořád stejně rychlá-prodleva mezi impulsem řídící jednotky a vznikem výboje je řádově 0,00000001s)ale od délky prohoření zapálené směsi,které trvá řádově 0,5ms.Snad je toto vysvětlení dosti jednoduché a bude ku pomoci potřebným.V případě zájmu jsem ochoten poskytnout odborné konzultace,neb ve věci elektronických zapalovacích systémů vlastním dlouhodobé zkušenosti. :butthead: