Stránka 1 z 2
HKS Hipermax Pro vs Tein Super Drift
Napsal: 04.01.2011, 06:50
od mauglie
HKS je mono tube, což jsem si doposud myslel, že je nevýhoda, ale na stránkách HKS uvádějí pravý opak. Pro by mělo být, že jsou tlumiče lehčí, a to dost podstatně - menší neodpružená hmotnost -, a lépe se odvádí teplo - olej v tlumičích déle vydrží, tudíž delší životnost - a prý i lépe absorbují nerovnosti. Tuhost se nastavuje ze spodní strany a tento typ má F 10kgf/mm a R 7kgf/mm, což mě dost překvapuje vzhledem k tomu, že má být tento typ určen primárně na okruhy.
Tein super drift asi všichni znáte. Twin tube, F 10kgf/mm, R 8kgf/mm.
Jedná se o použité tlumiče. HKS do 1500km převážně na okruhu, Tein kolem 8000km.
Auto nebude na denní ježdění, je mi líto i daily car, jak jsou silnice v ČR hrozné.
Předem díky za rady/tipy/názory.
Re: HKS Hipermax Pro vs Tein Super Drift
Napsal: 04.01.2011, 10:11
od Mirek
tein dela taky monotube
EDIT srry, ted sem si vsiml ze mas v merku pouzite....
Re: HKS Hipermax Pro vs Tein Super Drift
Napsal: 04.01.2011, 12:42
od Awatar
Asi HKS, ale záleží na co to chceš. Oba dva podvozky jsou víceméně mimo okruh nepoužitelný.
Re: HKS Hipermax Pro vs Tein Super Drift
Napsal: 04.01.2011, 15:14
od mauglie
Dokáže se mi někdo vyjádřit k tomu faktu, že HKS má pružiny 10/7? Docela mne překvapilo jak jsou "měkké", když se má jednat o vcelku ultimativní a drahý podvozek na okruhy, kde, imho, je zapotřebí co možná nejmenší náklon.
Re: HKS Hipermax Pro vs Tein Super Drift
Napsal: 04.01.2011, 15:48
od jagy
Sel bych do BC Racing. Je to taky mono tube, je levny a kvalitne bude minimalne stejny jako ty co pises. Nehlede na to, ze jit do pouziteho podvozku, kde neznas historii je docela risk.
Re: HKS Hipermax Pro vs Tein Super Drift
Napsal: 04.01.2011, 16:01
od mauglie
A je skutečně mono tube lepší jak twin tube? Co se absorbování nerovností a výdrže týče?
Když už kupovat podvozek, chci mít 100% jistotu, že nebudu litovat, přeci jen se jedná o dost mastnou položku, kterou bych rád více krát neřešil
Samozřejmě, co je nové, je lepší, a je jistota, že nebude vy*rdany, nicméně použitých bych se nebál, ale záleží to samozřejmě kus od kusu.
Re: HKS Hipermax Pro vs Tein Super Drift
Napsal: 04.01.2011, 16:11
od Mirek
mauglie píše:A je skutečně mono tube lepší jak twin tube? Co se absorbování nerovností a výdrže týče?
Když už kupovat podvozek, chci mít 100% jistotu, že nebudu litovat, přeci jen se jedná o dost mastnou položku, kterou bych rád více krát neřešil
Samozřejmě, co je nové, je lepší, a je jistota, že nebude vy*rdany, nicméně použitých bych se nebál, ale záleží to samozřejmě kus od kusu.
Ano, monotube je lepsi. Jak jsem psal, TEIN na to presel taky, je to chvilka ( nejakej ten rok to bude) co zacal tein nabizet ty monotube podvozky, bohuzel jsou taky o dost drazsi, mrkni na jejich www, bylo to tam celkem pekne popsane.....mezi hlavni vyhody pokud vim patri prave silnejsi pistnice...
Re: HKS Hipermax Pro vs Tein Super Drift
Napsal: 04.01.2011, 16:30
od mauglie
Nový mono tube Tein, HKS etc ne-e, mimo mé finanční možnosti i kdybych chtěl dát tolik do podvozku.
HSD HR je taky mono
Jestli nový, tak asi jedině BC racing.
EDIT: hm, jak tak koukám po netu, i GodSpeed je mono. Ksport jakbysmet, takže asi i D2 etc.
Re: HKS Hipermax Pro vs Tein Super Drift
Napsal: 04.01.2011, 16:46
od Awatar
Pokud by ses rozhodnul pro nový podvozek, tak okruhová verze od Protlumu nevýjde na nesmysl, je kontaktuj.
http://www.protlum.eu/
Jinak co ti přijde měkkýho na podvozku 10/7?? Pokud se s autem dostaneš na tunu, nebo trochu přes tak to bude tvrdý až, až. Jestli potřebuješ řešit náklony, tak to neni jenom o podvozku, ale i o stabilizátorech.
Re: HKS Hipermax Pro vs Tein Super Drift
Napsal: 04.01.2011, 17:23
od Peca
Ono ani s těma 10/7 už se mu to ani nehne, ale u nás furt panuje přesvědčení že čím tvrdší tím lepší a 10/8 je možná tak na okrsky
Re: HKS Hipermax Pro vs Tein Super Drift
Napsal: 04.01.2011, 17:35
od panpica
Jam mam F8R6 a je to uz na hrane pouzitelnosti pro normalni jezdeni, priste uz bych sel do mekcich.
Re: HKS Hipermax Pro vs Tein Super Drift
Napsal: 04.01.2011, 18:55
od mauglie
Měl jsem zkreslenou představu o tom kolik mají jaké, např, nevím proč, jsem byl doteď v tom, že HSD HR má 10/8, tak mi přišlo divné, že podvozek od HKS má - jak jsem již psal včetně uvozovek - "měkčí" pružiny.
Rozhodně si nemyslím, že tvrdší znamená lepší.
Panpiča: Co si představuješ pod normálním ježděním?
Jak mi psal awatar "pružiny se dají dát tvrdší kdykoliv a neni to nic drahýho", což lze i naopak
Re: HKS Hipermax Pro vs Tein Super Drift
Napsal: 04.01.2011, 19:16
od Peca
mauglie píše:Měl jsem zkreslenou představu o tom kolik mají jaké, např, nevím proč, jsem byl doteď v tom, že HSD HR má 10/8
HSD mívalo 8/6 ale právě kvůli lepší použitelnosti na cestě přešli na 7/5
Re: HKS Hipermax Pro vs Tein Super Drift
Napsal: 04.01.2011, 20:09
od MaxX
já mám Apexperformance podvozek,tuhost pružin 8/6 a je to jak motokára a to mám tlumiče skoro nadoras soft!
Re: HKS Hipermax Pro vs Tein Super Drift
Napsal: 05.01.2011, 13:41
od maca9
jj ne vzdy tvrdy znamena lepsi, Spitak ma taky na 86 celkem meky pruziny a to auto funguje skvele