Kentoya píše:jinak můj názor na ic je takovej, na standartní turba stačí ten úzkej a ten širokej může mít delší odezvu než se natlačí vzduchem,
takže na nepatrně upravený motory by měl stačit ten úzkej
a samozřejmě pokud tam někdo má turbo, který dává velký objem vzduchu, tak bude lepší ten širokej,
kdybych to chtěl řešit poradil bych se s radym, tomu v tomhle věřím, že co napíše má nějaké opodstatnění
samozřejmě každý se může mýlit i já i rady i svatej petr
svaty peter sa nemyli, raddy ano
co sa tyka velkosti IC:
1, plati jedna zasadna vec: cim vacsi IC. tym dlhsie trva jeho natlakovanie vzduchom, specialne ak je pouzity BOV ventil.
2, myslim ze je trochu chybne rozdelovat IC podla velkosti. pozrime sa na to z druhej strany: EFEKTIVITA IC vs VELKOST (OBJEM) IC
3, nas ciel je pouzit co NAJMENSI mozny IC s co NAJVACSOU EFEKTIVITOU.
4, EFEKTIVITA znamena spojenie schopnosti odoberat teplo zo vzduchu nim prechadzajucim a ZAROVEN klast co NAJMENSI ODPOR, cize inak povedane CO NAJMENSI POKLES TLAKU ZA IC V POROVNANI S TLAKOM PRED IC.
5, Skusme sa na chvilu odputat od vzitych definicii (vacsi je lepsi, kde som to uz pocul, zeby vyfuky?
) a skusit rozmyslat hmm. povedzme moderne, ako som pocul v nejakej pesnicke, OPEN MIND FOR A DIFFERENT VIEW.
Podstatne kriterium je teplota vzduchu v sani, nic viac. Teplota je zavisla ale od viacerych faktorov, nielen od samotneho IC. Podme si to rozobrat podrobnejsie......
Ako prvy faktor budeme brat samotne TURBO:
vieme, ze na dosiahnutie daneho tlaku (povedzme 1bar) musi maly kompresor dosiahnut ovlea vyssie otacky ako kompresor vacsi. To znamena, ze vystupna teplota stlaceneho vzduchu bude podstatne vyssia v pripade maleho kompresora oproti kompresoru vacsiemu.
druhy faktor je IC.
je vela roznych moznych konfiguracii IC. Je tu jeho objem, ale aj napr. ucinna plocha vystavena prudu vzduchu, dalej jeho efektivita a odpor.
Urcite je vhodnejsi IC ktory ma celu plochu vystavenu prudu vzduchu ako taky, ktory je z polovice zakryty za naraznikom. V takomto pripade bude asi ucinnejsi mensi IC s celou plochou v prude vzduchu ako sice velky ale z polovice za naraznikom.
Takisto su velke rozdiely vo vnutornej konstrukcii a teda odpore.
Zaujimava vec su samotne trubky a hlavne ich priemer, konkretne ZMENA priemeru. Pozrime sa do fyziky a to k zmene teploty stlaceneho plynu pri zmene jeho tlaku. Presne to sa deje v bloku sania: stlaceny vzduch nahle zvacsi svoj objem, co sposoby znizenie jeho teploty (to je jeden z dovodov, preco je skrt. klapka vyhrievana).
A velmi dolezity fakt:
teplota vzduchu v sani ma urcitu idealnu teplotu, vobec neplati pravidlo CIM STUDENSI, TYM LEPSI! Teplota vzduchu v zmesi kriticky ovplivnuje jej spalitelnost! Ak si dobre pamatam, idealna teplota nasavaneho vzduchu pre turbo motory (vzhladom k ich spalovacim pomerom) je okolo 40C!
Cize, ako na IC:
Ako prve je treba zmerat teplotu v sani. Pokial pri danej aplikacii (turbo, tlak, IC-podla moznosti najmensi mozny) neprekroci 40C, je zbytocne pouzivat vacsi IC, prinesie len vacsi lag.
Ak je teplota prilis vysoka, prv ako zacneme hladat giganticky IC, polozme si otazku- NIE JE TURBO PRILIS MALE PRE MOJU APLIKACIU???
Ja som zastanca co najmensich IC, s celou plochou v prude vzduchu, radsej hrubsi ako tenke a velke schovane z polovice za naraznikom.
A hlavne, NEZABUDAJTE NA OVELA UCINNEJSIE SPOSOBY CHLADENIA VZDUCHU AKO IC!
Coskoro budem mat nainstalovane vstrekovanie vody do sania, to je cesta zaujimavym smerom. Maly IC (za urcitych okolnosti dokonca ziadny IC) a velmi efektivne chladenie pomocou vstrekovania vody, co je ale dalsia extra kapitola.
Ked to bude hotove, budete prvy kto bude vediet vysledky