Měření komprese
Napsal: 21.04.2007, 21:51
Zahřejeme motor, až teploměr ukazuje na své obvyklé místo ve středu stupnice. Vypneme, vytáhneme pojistku palivové pumpy (poblíž baterie), nastartujeme, počkáme, až se motor zastaví, 2x-3x zastartujeme naprázdno, odpojíme všechny svíčky a konektor od výkonového tranzistoru zapalování. Připojíme manometr k válci 1, plně sešlápneme plynový pedál (aby se otevřela škrtící klapka), protočíme motor startérem, zaznamenáme maximální hodnotu. Opakujeme pro všechny válce.
Předepsané tlaky:
Standard: 1177 kPa, 11.77 bar, 12.0 kg/cm2, 171 psi/350 rpm
Minimum: 981 kPa, 9.81 bar, 10.0 kg/cm2, 142 psi/350 rpm
Maximální odchylka mezi válci: 98 kPa, 0.98 bar, 1.0 kg/cm2, 14 psi/350 rpm
Jsou-li naměřené hodnoty příliš nízké, nalijeme otvorem pro svíčku trochu motorového oleje a opakujeme měření. Zvýšila-li se komprese, jsou opotřebované či zničené pístní kroužky. Zůstaly-li hodnoty nízké, mohou lepit nebo nedosedat ventily, zkontrolujeme ventily a jejich sedla. Je-li komprese nízká v kterýchkoli dvou přilehlých válcích a přidání oleje nepomohlo, je vadné těsnění hlavy válců.
P.S. Je důležité uvolnit tlak v palivovém potrubí.
P.P.S. Tohle jde měřit JEN S PLNĚ NABITOU BATERIÍ, 350rpm jsou otáčky startéru právě při dobré baterii, jinak se motor sotva převaluje nebo otáčky klesají s každým dalším měřením na ostatních válcích!
Předepsané tlaky:
Standard: 1177 kPa, 11.77 bar, 12.0 kg/cm2, 171 psi/350 rpm
Minimum: 981 kPa, 9.81 bar, 10.0 kg/cm2, 142 psi/350 rpm
Maximální odchylka mezi válci: 98 kPa, 0.98 bar, 1.0 kg/cm2, 14 psi/350 rpm
Jsou-li naměřené hodnoty příliš nízké, nalijeme otvorem pro svíčku trochu motorového oleje a opakujeme měření. Zvýšila-li se komprese, jsou opotřebované či zničené pístní kroužky. Zůstaly-li hodnoty nízké, mohou lepit nebo nedosedat ventily, zkontrolujeme ventily a jejich sedla. Je-li komprese nízká v kterýchkoli dvou přilehlých válcích a přidání oleje nepomohlo, je vadné těsnění hlavy válců.
P.S. Je důležité uvolnit tlak v palivovém potrubí.
P.P.S. Tohle jde měřit JEN S PLNĚ NABITOU BATERIÍ, 350rpm jsou otáčky startéru právě při dobré baterii, jinak se motor sotva převaluje nebo otáčky klesají s každým dalším měřením na ostatních válcích!